Internet to ogromne narzędzie, które służy nie jednej osobie do tego aby umiejętnie czerpać wiedzę, komunikować się z innymi, prowadzić własną firmę i tak dalej. Nie da się ukryć, że podczas optymalizacji stron wiele osób popełnia bardzo podstawowe błędy, których unikając można by uzyskać dużo większe efekty i spać spokojnie.
W niniejszym opracowaniu postaramy się Wam bardzo syntetycznie wskazać jakie błędy najczęściej są popełniane podczas czynności optymalizacji, tak abyście ich nie popełniali i umieli samodzielnie dokonać wszystkich zmian w razie konieczności na waszych stronach. Zapraszamy do lektury!
Z racji tego, że ludzie cenią sobie czas dziś będzie nieco krócej niż zwykle, niemniej jednak równie treściwie. Poniżej wskazujemy Wam najczęściej popełniane błędy jakie popełniają osoby, które dokonując zmian na stronie:
powtarzanie jednego tytułu/opisu – jak się okazuje mnóstwo osób o tym zapomina, a jest to bardzo ważne, mianowicie powtarzanie na każdej podstronie tego samego title i description, w dużej mierze mocno ogranicza możliwości wskazania na to, co się znajduje na podstronach;
brak fragmentów rozszerzonych – mało kto wie, iż od jakiegoś czasu Google umożliwia ubogacenie swojej stronie w system oceniania stron przez głosowanie oraz wskazanie na różne inne czynniki pozwalające na wskazanie co też serwis jest w stanie nam zaoferować, pisaliśmy o tym w jednym z artykułów sugerując jakie fragmenty rozszerzone warto jest zarejestrować na swojej witrynie w zależności czy jest nią sklep, blog czy też zwykła strona;
nadmiar słów kluczowych w title, opisach, meta – jak wiadomo można też za-spamować swoje opisy w title, opisach, meta – tego Google nie toleruje i na pewno uzna to za nieetyczną formę działań, warto o tym pamiętać;
brak odpowiedniego linkowania wewnętrznego – tak samo jak na drodze, tak też i na stronie internetowej trzeba pamiętać, że odpowiednie kierowanie ruchem MOCy wewnętrznej serwisu ma znaczenie, dlatego starajcie się umiejętnie tym zarządzać;
przyjazne menu i nawigacja – zarówno robot jak i człowiek, a głównie człowiek powinien mieć wygodę w przeglądaniu strony, dlatego też ważne jest aby zwrócić uwagę na ten aspekt, przypominamy też o konieczności instalacji okruszynek, które mogą pomóc w bardziej przyjaznej nawigacji na stronie internetowej;
orphan pages – pozostawianie na stronie podstron, do których nie prowadzą żadne linki jest niedopuszczalne, ponieważ jak wiadomo nie są one widoczne dla botów (chyba, że jest to celowy zabieg), podobnież jak i ...;
przesadna ilość podstron – które posiadają treści bardziej mizernej jakości w zasadzie nic nie wnoszące do serwisu, to też jest źle postrzegane przez samo Google, które niżej punktuje taką stronę, bo właściciel najwidoczniej nie ma za wiele do powiedzenia w danym temacie;
brak analizy fraz i konkurencji – w zasadzie powinno to być podstawą, ale zakładamy że większość z Was posiada już taki zasób wiedzy dlatego wspomnieliśmy o tym dopiero tutaj, gdyby się tak zdarzyło, iż jednak niektóre osoby zapomniały i o takiej podstawie. O samym zagadnieniu jednak sporo już napisaliśmy w nie jednym z naszych opracowań na blogu.
Nie da się ukryć, iż optymalizacja jest zajęciem długofalowym i ciągłym. Osoby, które zleciły tego typu usługę wraz z pozycjonowaniem, nie powinny z tego rezygnować jeśli chcą utrzymywać pozycje swoich stron na wysokich pozycjach.
Owszem, sama optymalizacja w pełnym tego słowa znaczeniu, które nie jest stricte działaniem o nazwie pozycjonowanie (chociaż niektórzy nie rozróżniają jednego z drugim i wrzucają to do „jednego wora”) dlatego jest wykonywana tylko raz na jakiś czas – no chyba, że mamy do czynienia z blogiem, którego artykuły trzeba na bieżąco odpowiednio SEO optymalizować – ale trzeba pamiętać o tym, aby w ogóle się tym zajmować i nie spocząć na laurach, ponieważ optymalizacja jest tym samym co plewienie ogródka, o który dbamy.
Mamy nadzieję, że w niniejszym artykule udało nam się wskazać na te błędy, które najczęściej popełniacie i przypomnieliśmy Wam o nich, abyście w przyszłości już więcej ich nie popełniali.
Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.
Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.
Średnia ocena jakości usług SitePromotor Głosów: 5/5 (17 Głosujących)