Zapewne wielu z Was prowadząc serwisy internetowe co dnia zadaje sobie pytanie, jakby tu jeszcze wpłynąć na pozytywny wizerunek strony klienta w wyszukiwarce i jak uzyskać odpowiedni zwrot z poniesionych wydatków na promocję w poszczególnych kanałach dystrybucji treści. Wielu, którzy prowadzą sklepy internetowe już dostrzegło spore możliwości, które pojawiły się wraz z wdrożeniem technologii fragmentów rozszerzonych (ang. rich snippets).
Dziś mamy zamiar właśnie nieco napisać Wam na ten temat, tak abyście wiedzieli, które z nich warto jest zaimplementować w sklepie klienta, aby uzyskać odpowiednie korzyści. Zapraszamy do lektury!
Jak dobrze wiesz, podobnież jak w życiu realnym, tak i w sieci internet są chwyty, które są niedozwolone, tak też właśnie jest i z implementacją danych związanych z fragmentami rozszerzonymi, które można dodać do kodu strony w sposób nieodpowiedni. Najczęściej popełnianymi błędami jakie się popełnia są:
wstawianie kodu na stałe – zdarza się tak, że niektórzy chcą oszukać świadomie i na sztywno ustawiają sobie licznik ocen związany ze stroną, w ten sposób że chowają możliwość dalszego oceniania w kodzie – tak nie należy czynić, Google to zauważy prędzej czy później;
wstawianie nagłówków Hx do menu strony, zwanego okruszkowym;
pobieranie „gwiazdek” z innej strony i wstawienie jej na swojej.
Jeśli ktoś powyższe niepoprawne implementacje posiada u siebie na stronie może liczyć się z faktem tego, że Google usunie gwiazdki i spadnie CTR, co też pośrednio może przyczynić się na spadek strony w indeksie wyszukiwarki.
Można by oczywiście tutaj prowadzić polemikę, bo każdy ma własne zdanie, ale są kwestie które są oczywiste i nikt się spierać nie będzie, jeśli zatem chodzi o kwestie sklepów, to warto jest powiedzieć, że fragmentami wartymi instalacji są te, które odpowiadają za:
Recenzje;
Oceny;
Stan magazynowy;
Produkty.
I warto jest tutaj wspomnieć, żeby dodać jeszcze snippety dla menu okruszkowego – więcej detali o tym na oficjalnej stronie: https://developers.google.com/search/docs/data-types/breadcrumb, można by jeszcze dodać takie dodatki jak „Logo” lub „Organization”, chociaż niekoniecznie.
Tutaj mamy też pewnego rodzaju sugestie, chociaż każdy może dodawać co uważa za stosowne., niemniej jednak warto jest pamiętać o tym co się tyczy kwestii artykułów, autora, oceny + opinii oraz rozszerzenie „Article” pozwalające na publikację artykułów tematycznych. To była podstawa jeśli chodzi o same blogi, natomiast warto jest też pamiętać o implementacji związanej z rozszerzeniem LocalBusiness → https://developers.google.com/search/docs/data-types/local-business , dzięki niemu można pozyskać wgląd do opinii nie tylko ze strony, ale też i z Facebook i Logo / Organization jeśli chodzi o strony biznesowe.
Jak widzicie nie ma tego wiele, niemniej jednak pamiętać należy aby w ogóle z tego korzystać, ponieważ jak się okazuje Google coraz baczniej przygląda się tym dodatkom na stronach klientów, aby jeszcze lepiej dokonywać ocen witryn i mieć możliwość lepszego punktowania tychże. Jak się okazuje odgrywa to coraz większą rolę, dlatego warto jest o tym nie zapominać.
Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.
Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.
Średnia ocena jakości usług SitePromotor Głosów: 5/5 (17 Głosujących)