SEO

Czy wskaźnik PageRank nadal ma wpływ na pozycjonowanie

Jak wiadomo jednym z pierwszym najważniejszych czynników mających wpływ na pozycję strony w indeksie i ogólnie jej funkcjonowanie oraz status „społeczny” (można by tak górnolotnie napisać) był PAGERANK, czyli wynik w możliwej punktacji od 0 do 10. Jak wiadomo od 2014 roku ten współczynnik jest poniekąd „martwy”, ponieważ Google oficjalnie bynajmniej go nie aktualizuje.

 

A jak jest w praktyce i co możemy nadal powiedzieć o PageRank oraz jego wpływie na współczesne SEO pozycjonowanie? Postaramy się na ten temat dziś nieco napisać, zapraszamy do lektury!

 

 

 

Początki

 

Jak wiecie lub też nie, początki opracowanego algorytmu mającego wpływ na tak zwany PageRank sięgają jeszcze lat 80-tych, a konkretnie 1988 roku kiedy to Larry Page ze swoim kolegą uczelnianym – z którym założył Google - dokonał właśnie twórczego rozwiązania mającego wpływ na przeliczanie zawartości stron na ich cyfrowy wynik w skali od 0 do 10, tak można by pokrótce napisać.

Ci też panowie pracując w garażu swojej koleżanki doszli do wniosku, iż fajnie byłoby zbudować taką wyszukiwarkę, która bazując na treściach (no bo jak wiadom wtedy jeszcze w zasadzie grafiką tak nie operowano jak dziś) doszli do wniosku, iż trzeba opracować możliwość dokonywania porównywania stron w o jakiś wskaźnik. Tym wskaźnikiem w ówczesnym czasie okazały się być linki, których ilość i jakość (z czasem) zaczął odgrywać kluczową rolę.

 

Jakość i moc

 

Jak wiadomo – i warto o tym przypomnieć – jakość linków zawsze była różna i różne również były PageRanki, które można było osiągnąć, prawdziwy PageRank bazował oczywiście na naturalnie pozyskiwanych linkach z serwisów, które strona mozolnie przez lata gromadziła, zaś fałszywy pagerank budowali spamerzy przez różne aplikacje takie jak xRumex scrapebox i tym podobnie, tudzież bazując na przekierowaniach 301, gdzie ze starej domeny kierowano ruch i PR na nową domenę. Nie trudno się domyśleć, że taka taktyka z czasem zaczęła być karana przez giganta z Kalifornii.

A jak wygląda kwestia ewentualnego przelicznika w obrębie tej samej domeny? Pokażmy to na przykładzie:

 

jakasdomena.pl/kategoria/podstrona1/podstrona2.html

 

Załóżmy, że domena główna ma PR 4, kateogoria będzie miała.. PR 3, podstrona1 – PR2, a podstrona2 – PR 1, i tak w praktyce to wyglądało, chociaż nie wszyscy to rozumieli i dawali się nabierać różnym naciągaczom, którzy kupowali linki na podstronach serwisów, które w ówczesnym czasie posiadały wysokie PR

 

PageRank a współczesne SEO

 

A co z PageRank w dzisiejszych czasach? Otóż trzeba sobie powiedzieć wprost, iż jest to niestety relikt przeszłości. Oficjalnie od 2016 roku przestano mieć wgląd do danych o PR, dlatego też nie ma to większego wpływu na dzisiejsze SEO, chociaż zapewne w wewnętrznym systemie Google posiada jakieś możliwości analizowania tego w swoim wewnętrznym algorytmie.

 

Podsumowanie

 

Jak już sobie powiedzieliśmy dzisiejszy algorytm oficjalnie nic już nie mówi o PageRank, ponieważ ten czynnik został oficjalnie niejako wyłączony, dlatego nie ma sensu zbytnio się nim przejmować. Pierwotne założenie twórców było bardzo dobre i po dziś dzień zapewne mogłoby ono nadal służyć za jakiś wskaźnik sensowności odwiedzania stron, tudzież nie.

Z początku ta metoda się sprawdzała i użytkownicy Internetu wiedzieli na jakie strony warto wchodzić lub nie, dziś ten faktor przejmuje zdecydowanie kwestia reklamy, promocji i szeregu innych czynników, które będą odgrywały ważną rolę w przyszłości.

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor