SEO

Lead scoring

Jak wiadomo tworzenie kampanii w Google Ads to bardzo ważna sprawa dla nie jednej osoby, która pragnie uzyskać odpowiednie konwersje ze swojej strony, dlatego jeśli ktoś myśli o tym aby faktycznie były te konwersje na odpowiednim poziomie nie powinien zapominać o kwalifikacji leadów, które są doskonałą formą optymalizacji konwersji na etapie procesu sprzedaży. Sprawa może wydawać się być prosta dla tych, którzy zajmują się marketingiem na co dzień, gorzej jednak ma się sprawami z tymi, którym tematyka jest obca. W dzisiejszym opracowaniu postaramy się Wam przybliżyć zagadnienie kwalifikacji leadów i oczywiście napisać na początku czym one właściwie są, zapraszamy do lektury!

 

Podstawy
 

Lead sprzedażowy to osoby i firmy, które zainteresowane są podjęcie współpracy z daną firmą poprzez zakup usługi lub produktu lub inną formą nawiązania współpracy celem uzyskania z tego profitów w przyszłości. Jak wiadomo na stronę internetową trafia sporo osób i sporo też jest zapytań ofertowych, ale leadami sprzedażowymi będą nazwane tylko te, które faktycznie przekładają się na odpowiednią konwersję.

Jak nie trudno się domyśleć odpowiednia kwalifikacja leadów może być bardzo pomocna w ocenianiu zapytań ofertowych, a potem na trafnym kierowaniu ich do odpowiednich działów.

Kryteria oceny są różne:

  • można analizować wszystko pod kątem behawioralnym,

  • demograficznym,

  • zaangażowania w social media.


 

Wszystko to może pozwolić na zebranie kompletnych informacji na temat tego czy i jaką konwersję może dane zapytanie ofertowe przynieść. Dlatego warto jest mieć możliwość rozpisania planu kwalifikacji sprzedażowej.

Aby coś takiego sporządzić trzeba pamiętać o czymś takim jak:


 

  • Sporządzenie planu przyznawania punktów za poszczególne elementy zapytania ofertowego;

  • Kwalifikacja poszczególnych grup wg np. skali demograficznej;

  • Możliwość wyszczególnienia grup klientów mocno zainteresowanych, średnio i mało zainteresowanych – tutaj trzeba przypisać odpowiednie formy interakcji w związku z zapytaniami jakie są składane.


 


 

Jeśli chodzi o możliwe formy działania to są swojego rodzaju modele, którymi można się sugerować, warto jest tutaj wspomnieć o:


 

  • Modelu demograficznym – ten rodzaj kwalifikacji sprawdza się szczególnie w branży B2C, gdzie potrzebna jest wiedza dla tych, którzy potrzebują profilować działania w odpowiednim kierunku i proponować swoje oferty konkretnym grupom ludzi. Dane demograficzne można pozyskać z takich źródeł jak np. Google Analytics;

  • Modelu behawioralnym – ten model można diagnozować przez odpowiednie narzędzia do analityki internetowej i jak wiadomo dzięki nim można sprawdzić to w jaki sposób się ktoś poruszał po stronie. Taka wiedza jak wiadomo może pozwolić na oszacowanie poziomu zainteresowania ofertą danej firmy i potencjalnego zainteresowania się zakupem;

  • Modelu w oparciu o aktywność w social media – tutaj jak wiadomo jeśli firma prowadzi swoje konta społecznościowe, warto było by aby obserwować to jak niektóre osoby reagują na zamieszczane przez firmę informacje. Jeśli są osoby, które żywo reagują na zamieszczane informacje można je uznać za oddanych klientów;

  • Modelu oceny ze względu na e-mail marketing – jak wiadomo sporo osób zapisuje się na różne newslettery, z których z kolei jest sporo osób czytających wiadomości albo częściowo aż do końca, spośród tej grupy warto jest wyszczególnić tych, którzy są zainteresowani bardziej daną ofertą firmy i do nich właśnie warto jest się odezwać ze spersonalizowaną ofertą;

  • Model oceny w oparciu o informacje o firmie – jak wiadomo to jaka jest firma, czym się zajmuje może wiele powiedzieć potencjalnym kontrahentom o tym, czy z nią można odnieść sukces marketingowy, dlatego analiza od tej strony może być bardzo pomocna.


 


 

Warto jeszcze w tym momencie wspomnieć o tym aby umiejętnie filtrować napływający na e-maile spam, które zawierają dziwne imiona, nazwy firm lub telefonów itp., itd.


 

Korzyści


 

A jakie są korzyści lead scoringu? Jest ich bardzo wiele, warto wszystko ładnie wypunktować:


 

  • Większa konwersja – jak wiadomo poświęca się bowiem czas tylko i wyłącznie zapytaniom, które mają największą szansę na przyniesienie zysku;

  • Efektywność biznesowa – eksperci od handlu poświęcają czas tylko na te zapytania, które mają największą szansę odzewu;

  • Polityka zatrudnienia – dzięki temu, iż posiadamy odpowiednią organizację można zaoszczędzić na zatrudnieniu kolejnych handlowców;

  • Właściwe działania marketingowe – mając możliwość analizy tego czego oczekują klienci i jak reagują na to co się pojawia na stronie i social media można podjąć odpowiednie kroki związane od strony marketingowej.


 


 


 

Podsumowanie

 

 

Nie bez powodu lead scoring jest bardzo cenioną opcją jeśli chodzi o możliwość zwiększenia uzyskania odpowiedniej konwersji ze strony i prowadzonych kont na social media. Jak wskazują bowiem badania metody lead scoringu pozwalają uzyskać odpowiednią proporcję między koniecznymi krokami podejmowanymi w związku z przeprowadzonymi analizami a możliwościami działu handlowego, który może nie zawsze ze wszystkim nadążyć (szczególnie jak jest uwzględniona sezonowość w danej branży).

Mamy nadzieję, że artykuł wydał się być pomocnym i wiele osób przekona się do tego aby zaangażować swój dział marketingu do przeprowadzania tego typu analiz celem uzyskania najlepszej konwersji ze swoich serwisów.  


Głosów: 9.9/10 (36 Głosujących)


tagi: Lead scoring
Wyślij artykuł znajomemu »

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

Pozycjonowanie stron internetowych - najlepsze agencje w Poznaniu

W 2020 roku zostaliśmy wyróżnieni jako jedna z najlepszych agencji interaktywnych na terenie Poznania i okolic!

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor