SEO

Jaka jest różnica między SEO a pozycjonowaniem?

Wiele osób, które korzystają z usług firm działających w branży SEO/SEM nie odróżnia pojęcia SEO od pozycjonowania. Teoretycznie rzecz ujmując w dużym uproszczeniu są to takie same działania, niemniej jednak w praktyce jedno z pojęć zawiera się w drugim, dlatego też może tak często są ze sobą mylone i stawia się między nimi znaki równości. Jak jest w praktyce? Najkrócej rzecz ujmując działania SEO – search engine optimization, są to działania optymalizacji zawartości strony internetowej pod wytyczne Google dla webmasterów, które w rzeczy samej mogą przybierać różne formy, dodatkowe działania niejako wymuszane przez sam fakt promocji w sieci to właśnie m. in. pozycjonowanie. Tyle gwoli wstępu, jeśli jednak temat ten nadal jest dla Ciebie mało czytelny i zrozumiały, zapraszamy do dalszej lektury!

 

Jaki rozkład działań i gdzie?

 

Aby to zobrazować najczytelniej jak się da można przedstawić krótkie zestawienie w postaci tabelki:

 

Działania z zakresu pozycjonowania

Działania z zakresu SEO

SEO

Link building

Content marketing

Analityka

internetowa

Optymalizacja struktury i kodu strony

Optymalizacja treści na stronie

 

Jak zatem widzisz z samego zestawienia nie trudno się nie zgodzić z twierdzeniem, że jedno i drugie to nie to samo, ale się uzupełnia. Jak widzisz samo SEO jest przedmiotem działania, które nazywa się pozycjonowaniem – ciągłym działaniem mającym na celu podniesienie pozycji witryny w indeksie wyszukiwarki.

 

Warto zatem pokrótce napisać jakie czynności składają się na działania z zakresu SEO:

  • formatowanie tekstu na stronie – chodzi tutaj o odpowiednie stosowanie nagłówków H1, H2, pogrubienia, podkreślenia itp.;

  • odpowiednia budowa struktury strony – chodzi tutaj zarówno o takie elementy jak menu – stosowanie okruszków, dodatkowe kwestie związane z implementacją fragmentów rozszerzonych;

  • tworzenie unikalnej treści – jak wiadomo tutaj chodzi o kwestię copywritingu i content writingu;

  • wdrażanie poprawek pod W3C – o tym mało kto pamięta, ale to są jasne wskazówki dla webmasterów i roboty Google też na to patrzą i punktują;

  • poprawienie szybkości ładowania witryny – tutaj jest temat bardzo rozległy, a tyczy się kwestii zmniejszenia objętości zdjęć, kodu itp.

 

A jakie dodatkowe czynności składają się na pozycjonowanie? Oto dodatkowe czynności, które w nich skład wchodzą:

  • Link building – budowanie solidnego tematycznego zaplecza dla naszej strony może być bardzo czasochłonne i wymaga ogromnego zaangażowania budżetowego również, chodzi tutaj o zakupy domen, hostingów, pracy content i copy writerów, dlatego taka usługa może być naprawdę droga;

  • Content marketing – wszelkie działania z zakresu tworzenia treści i jej promocji;

  • Analityka internetowa – szereg działań z zakresu marketingu internetowego, o którym można by pisać i pisać, zapewne Ci którzy się tym zajmują wiedzą o czym mowa.

 

Podsumowanie
 

Zagadnienie, o którym dziś napisaliśmy powinni być dla wielu osób od dziś dnia bardziej klarowne. Jak wiadomo dla osób, które nie zajmują się tą tematyką na co dzień może być wszystko nieco niezrozumiałe, dlatego też postanowiliśmy napisać ten artykuł aby przedstawić jak się ma kwestia odpowiedniego dobrania wszystkich narzędzi marketingu jakie są w zakresie SEM – czyli ogólnie działań marketingowych w Internecie.

Niewątpliwie trzeba mieć na względzie konieczność takiego działania, które będzie uwzględniać zarówno konieczność wzięcia pod uwagę wymogów Google dla webmasterów oraz wytycznych W3C, ale również – i co najważniejsze pewnie – konieczność tworzenia treści i budowania witryn, które będą przyjazne dla użytkowników końcowych, którzy będą mieli możliwość czerpania z witryny odpowiedniej wiedzy w przystępny sposób.

Wyślij artykuł znajomemu »

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor