SEO

W jaki sposób pisać maile biznesowe?

Jak wiadomo każdego rodzaju korespondencja powinna być prowadzona w jakimś odpowiednim „tonie” i nie da się ukryć, iż brak zachowania prostych wytycznych z tym związanych może spotkać się z tym iż odbiorcy sklasyfikują jakiegoś maila jako spam.

 

Jakimi zatem wytycznymi należy się kierować aby nie popełnić błędów i narazić się na to, że nasi odbiorcy nie odpowiedzą na naszą korespondencję? O tym w poniższym artykule!

Zasady mądrej korespondencji biznesowej

 

Nie każdy posiada wiedzę, która pozwoli wskazać zawsze idealne rozwiązania, my także takowej nie posiadamy, ale niewątpliwie praktyka i doświadczenie pozwoliła nam zgromadzić wiedzę, która powinna Wam pomóc w korespondowaniu z waszymi kontrahentami w taki sposób aby byli zadowoleni (mamy nadzieję). Według naszego uznania powinniście zatem podczas prowadzenia korespondencji zwracać uwagę na takie czynniki jak:

 

 

  1. Interesująca zajawka w tytule – nie da się ukryć, że to co oryginalne zawsze przyciągało uwagę nie jednego człowieka, podobnież jest i z korenspondecją e-mail. Jeśli nie zapomnicie o tym aby prócz mądrej treści w mailu dodać też fajny, oryginalny i zawierający sedno treści tytuł to możecie liczyć się z większą klikalnością w samą wiadomość, warto o tym pamiętać;

  2. Personalizacja – jak wiadomo nikt nie lubi być traktowany anonimowo, a wręcz przeciwnie, każdy lubi jak do kogoś się mówi po imieniu i traktuje jak człowieka, ten element jest równie ważny jeśli chodzi o prowadzenie korenspondecji – tutaj warto jest pamiętać o tym aby nawet w tytule bezpośrednio zwracać się po imieniu do odbiorcy – jeśli masz pełną bazę danych użytkowników, którzy po imieniu i nazwisku się rejestrowali, masz taką możliwość, nie zapomnij o tym;

  3. Atrakcyjność wizualna – nie zapomnij o tym, aby Twój e-mail w miarę możliwość był atrakcyjny wizualnie, jeśli masz możliwość tworzyć kroje graficzne pod taką korespondencję, zamiast wysyłać czysty kod HTML, skorzystaj z takiej możliwości abyś wiedział, że odbiorca może też 'podziwiać' walory graficzne treści;

  4. Nadawca wiadomości – maile anonimowe mają zdecydowanie mniejszą szansę na odzew i na to, że w ogóle ktokolwiek w nie kliknie, dlatego też warto pamiętać, że jeśli zleca się jakiś mailing firmie zewnętrznej, koniecznie trzeba pamiętać o tym aby widoczne w treści było imię i nazwisko/nazwa firmy oraz dodatkowe dane takie jak profile facebook itp;

  5. Tekst prosty, a treść wyczerpująca – jak wiadomo nie kazdy jest odbiorcą z doktoratem „w kieszeni” i zrozumie Twoją kwiecistą, profesjonalną wymogę kogoś kto jest intelektualistą, bądź jest specjalistą w swojej dziedzinie. Pamiętaj zatem aby pisać w miarę prostym i zrozumiałym językiem, nie komplikując w ten sposób łatwego czytania treści;

  6. Ortografia i interpunkcja – jeśli chodzi o tego typu korespondencję, wszelkiego rodzaju błędy ortograficzne oraz interpunkcyjne nie są wskazane, niewątpliwie wiadomość skierowana do potencjalnych klientów zawierający choćby odrobinę błędów ortograficznych lub interpunkcyjnych może zniechęcić ich do nawiązania z Tobą współpracy, wszak o czymś to świadczy;

  7. Plan maila – warto jest też abyś trzymał się jasno określonego planu, dzięki niemu nie pogubisz się. E-mail taki powinien zawierać: a) Krótki, zwięzły początek, b) Rozwinięcie treści, c) Prośba o reakcję ze strony czytającego – call to action button; d) Podpis i pożegnanie.

 

 

 

Podsumowanie

 

Jak wiadomo prowadzenie korespondencji jest sprawą prostą, niemniej jednak należy pamiętać o pewnego rodzaju wytycznych, które pozwolą zachować zdroworozsądkowe formy i uzyskać efekt o jaki się stara każdy kierujący jakąś informację biznesową do potencjalnego klienta. Mamy nadzieję, że wskazówki, które wskazaliśmy w tym artykule okażą się być dla Ciebie czytelniku pomocne i w będziesz wiedział jak prowadzić korespondencję, która okaże się być owocna.

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor