Nie da się ukryć, iż prowadzenie swojej strony internetowej może być zajęciem angażującym bardzo dużo czasu, podobnież jak i fakt tego, że sama jej promocja może zajmować tyle samo czasu, a i jeszcze więcej środków pieniężnych jeśli prace z zakresu SEM zleca się firmie zewnętrznej. Zakładamy jednak, że robimy samodzielnie wszystkie te czynności także musimy sobie samemu poradzić.
Jak zatem sprawdzić, czy i które elementy strony przyczyniają się do wzrostu popularności strony, co też można poprawić na witrynie aby konwersja była jeszcze większa, postaramy się na te pytania odpowiedzieć w niniejszym artykule. Zapraszamy do lektury!
Zapewne zdajecie sobie sprawę, że analiza zagadnienia, które nas dotyczy jest bardzo ważne, podobnież jest i z promocją stron w internecie. O tym fakcie wie dobrze również Google, które specjalnie dla swoich użytkowników już jakiś czas temu przygotowało bardzo zaawansowane i darmowe narzędzie, którego nazwę znacie pewnie wszyscy. Tak, właśnie Analytics by Google pozwoli Wam na dogłębną analizę strony, można w tej aplikacji webowej sprawdzić między innymi to kto i jak zachowuje się na naszej witrynie, jaką grupę stanowią odwiedzający, skąd są wejścia na stronę i wiele innych. Zasadniczo aplikacja podzielona jest na 4 różne kategorie:
odbiorcy;
zachowania;
pozyskiwanie;
konwersje.
Korzystanie z tego narzędzia powinien z czasem docenić każdy użytkownik sieci.
Kolejnym rodzajem oprogramowania jakie można znaleźć w sieci i jest ono bardzo przydatne, to aplikacje służące prezentowaniu zachowania map ciepła. Jednym z tego typu oprogramowania jest Yandex Metrica, który doskonale pozwala wzbogacić jeszcze dane pozyskane w ramach serwisu Google Analytics, możemy tutaj wygenerować mapy ciepła, a więc mapy kliknięć, mapy linków a ponadto mapy scrollowania witryny. Z tych danych można wywnioskować jakie części witryny i jak często są klikane.
Dość innowacyjną metodą sprawdzenia tego co na stronie sprawdza się najlepiej i przynosi odpowiednią konwersję są testy A/B, polegające na sprawdzeniu dwóch osobnych wersji stron i tego jak na nich poruszają się użytkownicy oraz która z nich jest najlepsza. Co prawda metoda może być dość czasowo rozciągnięta i angażować większe środki na zbudowanie osobnych witryn, ale okazuje się, że tego typu testy są bardzo skuteczną metodą sprawdzenia użyteczności stron.
Niewątpliwie popularność stron zależy od wielu czynników, których zbadanie leży w interesie każdego właściciela witryny, tak aby przynosiła ona spodziewane efekty. Wskazówki, które Wam udzieliliśmy są tylko podstawą do tego aby przedsięwziąć szersze kroki celem samodzielnego analizowania tego zagadnienia.
Mamy nadzieję, że każdy z Was prowadząc analizy popularności swojej witryny z czasem dojdzie do perfekcji w prowadzeniu tego typu analiz i będzie mógł też umieć pomóc i innym.
Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.
Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.
Średnia ocena jakości usług SitePromotor Głosów: 5/5 (17 Głosujących)