SEO

Pozycjonowanie warsztatu samochodowego

Jak wiadomo każdy biznes prowadzony przez fachowców wymaga pełnego profesjonalizmu. Zdarza się tak, że ktoś jest naprawdę dobry w swojej branży, że nie potrzebuje reklamy, niemniej jednak istnieją też osoby, które najzwyczajniej w świecie muszą się reklamować, ponieważ brakuje klientów i trzeba sobie jakoś radzić. Na pewno jest tak z rynkiem samochodowym, który – prócz większych koncernów i renomowanych salonów naprawy – posiada wielu użytkowników posiadających samochody, niemniej jednak już nie tak wielu ma tyle kasy, żeby pozwolić sobie na drogie naprawy.

 

          Jeśli jesteś mechanikiem samochodowym i nie wiesz jak się wypromować lokalnie w internecie, tudzież na szerszym polu, ten artykuł jest właśnie dla Ciebie!

Pozycjonowanie warsztatu samochodowego

Podstawy

 

          W Polsce znajduje się ponad 28 milionów pojazdów, stąd też każdego dnia pewnie jakiś warsztat samochodowy musi zająć się naprawą samochodów. Jeśli nie masz jakiejś większej planowanej naprawy samochodu, możesz zdecydować się szybką naprawę w warsztacie, który jest najbliżej Ciebie, zapewne wpiszesz w wyszukiwarkę jedną z bardziej popularnych fraz lokalnych, dzięki której znajdziesz najbliżej łożony Ciebie warsztat, dla przykładu:

 

  • warsztat Wrocław;
  • mechanik Wrocław;
  • warsztat samochodowy Wrocław;

 

          Frazy te nie są co prawda bardzo konkurencyjne, niemniej jednak jak wiadomo trzeba umieć znaleźć się w topowych pozycjach aby móc pozyskać klientów. Warto też pamiętać, iż można skorzystać z możliwości dodatków takich jak fraza: „blisko mnie”, które może w praktyce wyglądać zapytanie tak: mechanik blisko mnie. Zapytanie tego typu jest szczególnie przydatne dla tych, którzy korzystają z urządzeń mobilnych i dzięki temu uzyskają najlepsze proponowane zakłady naprawy z okolicy.

 

Do dzieła

          Jak zatem zabrać się do pozycjonowania? Na dobry początek warto jest sobie uświadomić fakt tego, że pozycjonowanie na bardziej konkurencyjne słowa takie jak: mechanik, warsztat samochodowy – bez dodawania nazwy miasta może być trudne, ponieważ konkurencja okazać się może być bardzo silna. Trzeba wziąć poprawkę na to, że na takie hasła mogą się promować zarówno ogólnopolskie serwisy naprawy, fora dyskusyjne, portale ogłoszeniowe i tak dalej. Dlatego... należy głównie skupić się na pozycjonowaniu lokalnym.

          Co trzeba na początku zrobić? Warto wszystko rozpisać w punktach, aby się nie pogubić:

  1. Nie da się ukryć, iż dobra optymalizacja wstępna to podstawa, na stronie po pierwsze powinny znajdować się dokładnie opisane usługi, dane kontaktowe, telefon, lokalizacja, to są podstawy, ale warto i to przypomnieć;
  2. Następnie trzeba mieć na względzie fakt tego, żeby koniecznie założyć sobie wizytówkę Google, która to - z dużą dozą prawdopodobieństwa – będzie dla Ciebie momentami wystarczającą reklamą pod niektóre frazy mało oblegane, nad trudniejszymi będziesz musiał się bardziej napracować aby skierować ruch na stronę;
  3. Koniecznie będziesz musiał także wskazać na stronie cennik za usługi, które są podstawowe (wiadomo, że bardziej skomplikowane naprawy to się wycenia za każdym razem indywidualnie);
  4. Warto jest też pochwalić się zdjęciami salonu i wskazać mapę dojazdu dokładną ze zdjęciami ulic;
  5. Partnerzy – linki zewnętrzne od partnerów, którzy wyrażą taką chęć wzajemnej promocji są bardzo przydatne w budowaniu zaplecza pozycjonerskiego, warto jest zadbać o to aby wymieniać się z firmami współpracującymi o to aby umieścili linki do Twojej strony na ich witrynach;
  6. Serwisy społecznościowe – cóż, nie da się w XXI wieku istnieć bez reklamy w sieci społecznościowej, taka prawda – każda szanująca się firma, która myśli o prowadzeniu reklamy w sieci już dawno odkryła jakie niesie ze sobą social media marketing, Ty też o tym pamiętaj
  7. YouTube – no i jak wiadomo filmy z nagraniami Twoich tutoriali dla Kowalskiego, który pragnie samodzielnie wyreperować coś w swoim starym maluszku. Tak, tak, chciałbyś pewnie aby u Ciebie naprawiał? Ale spokojna głowa, jak nie on, to poleceni przez niego klienci przyjdą do Ciebie;
  8. Fora tematyczne i serwisy ogłoszeniowe – jeśli dobrze wiesz, to pisanie na forach tematycznych też jest bardzo ważne, a umieszczanie tradycyjnych ogłoszeń w serwisach ogłoszeniowych również przyniesie Ci sporo korzyści, począwszy od pozyskania linków zewnętrznych przez sam fakt posiadania dodatkowego ruchu i reklamy zeń płynących.

 

Podsumowanie

 

          Jak wiadomo w sieci promocję trzeba prowadzić nieustannie, dlatego warto jest pamiętać o tym aby powyższe działania były prowadzone sukcesywnie i konsekwentnie. Jeśli zajmujesz się pozycjonowaniem lokalnym samodzielnie, to na pewno nie zajmie Ci to dużo czasu w tygodniu, a i frazy nad którymi będziesz pracował nie będą bardzo trudne, ale musisz pamiętać o tym, aby ciągle coś robi, efekty na pewno z czasem się pojawią. Życzymy Ci zatem sukcesów!

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor