SEO

Jak wybrać idealną domenę?

Jak wiadomo praktycznie rzecz ujmując każdy kto chce być widoczny w sieci powinien posiadać dobrą domenę internetową, na której postawi jakąś sensowną witrynę z przekazem. Kwestia dobrania domeny jak się okazuje teoretycznie rzecz ujmując jest sprawą prostą, niemniej jednak jakby się temu dokładniej przyjrzeć wymaga większego przeanalizowania zagadnienia. Dobrze dobrana domena internetowa pozwala na to, aby dana marka była dobrze rozpoznawana i pozwala wykreować wizerunek marki.

 

Jak wiadomo praktycznie rzecz ujmując każdy kto chce być widoczny w sieci powinien posiadać dobrą domenę internetową, na której postawi jakąś sensowną witrynę z przekazem. Kwestia dobrania domeny jak się okazuje teoretycznie rzecz ujmując jest sprawą prostą, niemniej jednak jakby się temu dokładniej przyjrzeć wymaga większego przeanalizowania zagadnienia. Dobrze dobrana domena internetowa pozwala na to, aby dana marka była dobrze rozpoznawana i pozwala wykreować wizerunek marki.

          W niniejszym opracowaniu postaramy się opisać to, jak wybrać idealną domenę internetową, zapraszamy do lektury!

 

Idealny wybór

 

          Jak wiadomo nie każdy potrafi dokonywać najlepszych wyborów z możliwych, czynniki są różne i każdy z nich może jakoś wpłynąć na podjęcie odpowiedniej decyzji. My za Ciebie na pewno nie zadecydujemy i nie wybierzemy Ci domeny, niemniej jednak możemy wskazać na co zwrócić uwagę abyś w miarę możliwości miał odpowiednie rozeznanie w temacie.

          Naszym skromnym zdaniem przy wyborze domeny warto jest mieć na względzie następujące czynniki:

  1. Słowo kluczowe i aspekt SEO – tak się składa, że mnóstwo osób nadal sugeruje się tym, że ważne jest słowo kluczowe w nazwie, ponieważ będzie się taką domenę lepiej pozycjonowało. Prawda jest taka, że od 2012 roku Google nie bierze już pod uwagę tego czynnika rankingowego. Zatem wszyscy Ci, którzy myśleli, że kierując się zasadą Exact Match Domain będą pięli się w górę w wynikach są w błędzie, niemniej jednak warto jest pamiętać, że strona jeśli jesteś w posiadaniu domeny ze słowem kluczowym na pewno będzie łatwiej zapamiętywana, to też jest ważne;
  2. Branding – za to ważne jest to abyś dodawał w nazwie domeny nazwę swojej działalności albo imię i nazwisko, ponieważ aktualnie Google stawia właśnie na tego typu rozwiązanie – im częściej dana marka pojawia się w sieci, tym jest dla wyszukiwarki bardziej wiarygodna i sama strona główna jest lepiej punktowana;
  3. Wiek domeny i profil linków – jak wiadomo im starsze domeny tym... no właśnie, kiedyś pozycjonerzy od razu mówili, że tym lepiej, niemniej jednak teraz bardziej niż wiek liczy się profil linków prowadzący do wygasłej domeny, warto jest zatem pamiętać o tym fakcie, aby przed zakupem przeanalizować ten aspekt;
  4. Prostota – jedna z pierwszych zasad marketingu mówi, że im coś jest prostsze, tym doskonalsze, tak się zwykło mówić. Najlepiej chyba można – w kwestiach internetu – zobrazować to właśnie na podstawie domen. Jeśli domena jest długa, ma za dużo łączników itp., jest trudna w zapamiętaniu, warto jest zatem pamiętać aby dobierać proste nazwy, w miarę możliwości oczywiście, nic kosztem utraty korzyści z brandingu;
  5. Rozszerzenie domeny – jak się okazuje i to jakie rozszerzenie będzie miała Twoja domena, największym zaufaniem cieszą się domeny: .pl, .com.pl, .com, dla rozwiązań niekomercyjnych zaś: .org, ..net, .info, .edu, .gov;
  6. Polskie znaki diakrytyczne – co prawda możliwość stosowania polskich znaków w domenie jest możliwe, niemniej jednak warto jest nadal stosować zwykłe nazwy;
  7. Myślniki zamiast podkreśleń – również warto jest i o tym pamiętać, że lepsze w zapamiętaniu są domeny, które używają myślników a nie podkreśleń;
  8. Zgodność nazwy z tematyką serwisu – jeśli jednak zdecydowałbyś się na prowadzenie serwisu na domenie ze słowem kluczowym, to koniecznie powinna ona być zgodna z nazwą serwisu.

 

Podsumowanie

 

          Niewątpliwie dobranie odpowiedniej nazwy do prowadzonej działalności gospodarczej albo dla swoich niekomercyjnych działalności w sieci wymaga nieco analizy, ale jak widzisz z powyższych wskazówek nie jest ich wiele i z pewnością poradzisz sobie z tym zagadnieniem i będziesz umiał szybko i precyzyjnie podjąć właściwą decyzję co do adresu internetowego właściwego dla Ciebie. Życzymy powodzenia!

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor