Jak wiadomo pozycjonowanie samo w sobie jest bardzo pasjonującym zajęciem i wielu osobom, które się nim zajmują zawodowo, oprócz profitów przynosi również satysfakcję z osiąganych wyników.
Niewątpliwie dużo więcej pasjonujące i zajmujące czasu bywa również pozycjonowanie pod zagraniczne wyszukiwarki, w szczególności dla takich krajów jak United Kingdom, Niemcy, czy też Francja albo Hiszpania. Jeśli zajmujesz się i tym, dobrze wiesz o czym mowa. Jeśli zaś nie znasz tematu na pewno chciałbyś nieco zgłębić swoją wiedzę i co nieco dowiedzieć się nowego, jeśli tak jest → zapraszamy do lektury!
Podstawowym zagadnieniem jakie trzeba by poruszyć na początku tego tematu jest niewątpliwie kwestia zakupu odpowiedniej domeny dla celów pozycjonowania. Mamy oczywiście do wyboru dwie opcje – domenę multiregionalną albo regionalną, tudzież zakup wielu domen regionalnych na których powstaną strony córki, strony głównej. Jak wiadomo ile głów, tyle pomysłów wszak dobrze było by wybrać jedno mądre rozwiązanie, nieprawdaż?
No dobrze, zatem co jest lepszym rozwiązaniem dla celów promocji serwisu wielojęzykowego, który trzeba by promować dla kilku krajów? Co trzeba by zrobić na dobrym początek, aby Google wiedziało, że tworzymy stronę pod kątem np. Francji? Niewątpliwie są dwie opcje albo dajemy informacje poprzez ustawienia kierowania geograficznego w Search Console albo kupujemy jakąś domenę regionalną i problem z automatu mamy jakby z głowy. Jeśli chodzi o domeny krajowe to kwestia jak widać jest prosta, ponieważ prócz nazwy np. sitepromotor.fr dodatkowo doda się tylko wpis w meta, natomiast jakby na domenie sitepromotor.com.pl/fr/ miało się stawiać wersję francuską to trzeba by jeszcze dodawać atrybuty rel="alternate" hreflang="x". Jeśli chodzi o kwestie wyboru rozwiązania to zdecydowanie dużo lepszym rozwiązaniem jest jednak zakup dodatkowej domeny krajowej, która pomoże nam rozwiązać tę kwestię i niewątpliwie prościej taką stronę będzie się pozycjonować, co jeszcze jest istotne w tej kwestii i na co należy zwrócić uwagę? Wymieńmy plusy stawiania wersji językowych stron na osobnej domenie ccTLD i na co musimy jeszcze zwracać uwagę:
Międzynarodowe SEO budzi u wielu osób nieco więcej emocji niż ściganie się w wynikach lokalnej wyszukiwarki, a dodatkowo jak wiadomo angażuje takie działanie dużo więcej czasu i środków finansowych, ale finalnie klientowi może przynieść również ogrom korzyści. Każdy kto zabiera się za tego typu przedsięwzięcie globalne powinien pamiętać o najważniejszej zasadzie, którą powinien zrozumieć i zapamiętać po lekturze naszego artykułu, należy koniecznie dywersyfikować działania zmierzające ku promocji danej firmy na poszczególne kraje poprzez funkcjonowanie osobnych stron na osobnych domenach krajowych oraz serwerach, to minimum podstaw bezpieczeństwa, o których należy pamiętać.
Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.
Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.
Średnia ocena jakości usług SitePromotor Głosów: 5/5 (17 Głosujących)