SEO

5 istotnych czynników wpływających na SEO lokalne

Każdego dnia mnóstwo osób przeszukuje zasoby Google w celu znalezienia odpowiednich wynikow dla siebie. Wśród gąszcza miliardów zapytań dziennie znajdują się też te, które nie zajmują większej trudności w pozycjonowaniu, z racji ich mniejszej konkurencyjności.

 

CZYNNIKI WPŁYWAJĄCE NA SEO

 

Jak wiadomo chodzi tutaj o frazy lokalne, które zawierają prócz głównych elementów dodatkowo nazwy miast, stąd też są one w sposób szczególny niejako geo-lokalizowane. W poniższym artykule postaramy się wskazać Wam jakie czynniki są najistotniejsze podczas pozycjonowania fraz lokalnych. Zapraszamy do lektury!

 

 

Pozycjonowanie lokalne - o co właściwie chodzi?


Jak wiadomo Google stosuje geolokalizację w celu doprecyzowania odpowiednich wyników z wyszukiwarki Google dla klientów, którzy kierowali zapytania dla danego zapytania, niemniej jednak nie mamy tutaj tego na względzie, ponieważ jak wiadomo lokalne pozycjonowanie polega na pozycjonowaniu typu long tail, w którym mieszczą się zapytania tematyczne z dodatkowymi elementami o nazwie miast dzięki takiemu zabiegowi można jak wiadomo szukać klientów pod konkretnymi lokalizacjami naszego kraju i zagranicy. Przykładem może być fraza: pozycjonowanie Wrocław, jak wiadomo nie tylko lokalne wrocławskie firmy promują się pod te frazy i dzięki temu zróżnicowanie i konkurencyjność na tym rynku rozciągnięta jest o podmioty gospodarcze, które pochodzą z innych części Polski.

 

Najważniejsze kroki


W poniższej liście zamieszczamy najważniejsze czynniki, które trzeba wziąć pod uwagę jeśli chodzi o SEO (pozycjonowanie) lokalne:

 

  • Optymalizacja kodu strony – najważniejsza kwestia, która w zasadzie w dużej mierze ogranicza się do umieszczania w odpowiednio mądrze napisanych artykułach fraz z kluczowymi słowami w odpowiedniej tematyce, tj. miasta lub nazwy dzielnic pod które chcemy promować dane produkty, usługi itp. Należy pamiętać również o tym aby na stronie prowadzić bloga tematycznego, który będzie dobrze postrzegany przez czytelników jak i same roboty Google, które będą miały co jakiś czas do „przemielenia” wartościową treść tematyczną. Wreszcie nie należy zapominać o tym aby zadbać o właściwe podlinkowanie strony z zewnętrznych serwisów, dodawać też stronę do odpowiednich katalogów branżowych i regionalnych – w miarę możliwości i z umiarem!;
  • Narzędzia Google – najważniejsze z tych, które mogą się przydać to oczywiście Mapy Google oraz Google Moja Firma, tutaj mamy sporo możliwości jeśli chodzi o edycję podstawowych przydatnych danych, które można edytować i dzięki nim być widocznym dla potencjalnych klientów w odpowiednio zlokalizowanych wynikach. Trzeba przypomnieć, że niezbędnym elementem tego działania jest założenie wizytówki Google, dzięki której każdy może zbierać różne oceny od internautów i opinie, które jak wiadomo sam gigant z Kalifornii nie kasuje, zatem warto jest dbać o odpowiedni wizerunek aby komentarze były odpowiednio na poziomie;
  • Geolokalizacja – jak wynika z przeprowadzonych badań, już co druga osoba posiada dostęp do internetu w swoim telefonie. Za parę lat praktycznie każdy użytkownik będzie mógł się pochwalić posiadaniem tego typu „luksusu” w swoim urządzeniu. Co nam to daje? No nie trudno się domyśleć, że sama wyszukiwarka będzie dostarczać Kowalskiemu informacje z wynikami, które będą pokazywały usługodawców najbliżej znajdujących się danego miejsca;
  • Unikalność treści – to już co prawda wyżej napisaliśmy w pierwszym punkcie, ale warto jest jeszcze raz położyć mocny akcent na ten walor SEO (pozycjonowania) lokalnego. Pamiętajmy o tym, aby prócz podstawowych informacji o stronie zamieszczać też co jakiś czas wartościowy content, dzięki któremu będzie można piąć się w wynikach Google coraz wyżej;
  • Social media – nie da się ukryć, że ta forma komunikacji międzyludzkiej zyskała sobie naprawdę ogromne znaczenie. Tym bardziej nie można zapominać o możliwości wykorzystania tego typu formy dialogu z potencjalnymi odwiedzającymi naszą stronę, ponieważ niejednokrotnie umieszczanie na stronie linka do profili na Facebook, Twitter albo Istagram pozwoli utrzymać kontakt z takimi osobami w przyszłości i proponować im nowe rozwiązania czy też produkty lub usługi, które się oferuje. Wreszcie nie można zapominać o tym, że tego typu serwisy pozwalają w doskonały sposób prowadzić edukację naszych potencjalnych czytelników.

 

 

Podsumowanie


Niewątpliwie SEO (pozycjonowanie) lokalne jest sprawą godną rozpatrzenia, ponieważ mimo swojej ograniczonej roli i zasięgu pozwala dotrzeć do tej części odbiorców, którzy właśnie poszukują odpowiednich dla siebie rozwiązań w wynikach lokalnych. Nieskomplikowanie i prostota rozwiązania, które pozwala szybko wdrożyć tego tyou dodatkowe „rozszerzenie” podstawowego zakresu działań SEO powinno zainteresować nie jednego użytkownika do tego aby podjął właściwą decyzję o tym aby wdrożyć u siebie SEO lokalne.

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

W 2020 roku zostaliśmy wyróżnieni jako jedna z najlepszych agencji interaktywnych na terenie Poznania i okolic!

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor