SEO

Jak zmniejszyć współczynnik bounce rate?

Jak wiadomo współczynnik odrzuceń na stronach internetowych to bardzo bolesna sprawa, szczególnie dla tych, którzy prowadzą sklepy internetowe, bo jak wiadomo bounce rate w takich sklepach oznacza nic innego jak porzucone kosze, w których pierwotnie były jakieś produkty przeznaczone do zakupu, których jednak nikt nie kupił z różnych powodów. Problem jak wiadomo tyczy się też innych stron, na których pojawiają się tak zwane „hity”, czyli pojedyncze wejścia na stronę, z których następnie ktoś uciekł. Tak, czy siak zagadnie można ładnie obserwować w swoim panelu Google Analytics, nas jednak bardziej interesuje fakt tego jak zmniejszyć ów współczynnik, tak aby konwersja ze stron była na odpowiednim poziomie. Jeśli zagadnienie jest Wam dobrze znane i umiecie sobie z nim poradzić, ten artykuł nie jest dla Was, w przeciwnym razie zachęcamy do czytania.

 

Podstawy

 

Problem bounce rate tyczy się głównie jak już wspomnieliśmy sklepów internetowych, na których niestety często dochodzi do porzucania koszyków, w praktyce oznacza to nic innego jak sytuację, w której niestety ktoś na jakimś etapie składania zamówienia porzuca swój koszyk z zakupami i wychodzi ze strony. To jak można temu zapobiec można rozpisać w wielu krokach, co też czynimy poniżej:

 

  • Meta description – skuteczne opisy stron i podstron są jak wiadomo kluczową sprawą w zrozumieniu tego aby nie odpychać swoim niechlujstwem potencjalnych kupców. Jeśli okaże się np., że podstrona na którą wejdzie osoba z wyszukiwarki nie zawiera danego produktu – wyjdzie z niej zapewne i powróci do wyników wyszukiwania szukając bardziej trafnych wyników;

  • Opis strony głównej i menu – strona główna powinna robić dobre wrażenie i nie powinno być od tej reguły odstępstwa, dlatego warto jest pamiętać o jakimś dobrym chwytliwym haśle reklamowym oraz odpowiednim menu, przez które potencjalni kupcy będą mogli przejrzeć cały asortyment – pamiętajcie, wygodna nawigacja to podstawa;

  • Opisy produktów – nie da się ukryć, iż opisy stanowią bardzo ważną kwestię zarówno dla tych, którzy szukają produktów i pragną wiedzieć o nich maksymalnie dużo, a druga sprawa – sama wyszukiwarka musi mieć odpowiedniej jakości treści pod kątem SEO aby wiedziała czym jest produkt i dla kogo ów produkt jest – warto jest też stosować nagłówki w treści opisów również;

  • CTA (call to action) – proste, a jakże ważne i skuteczne guziki wzywające do podjęcia akcji są podstawową sprawą, dlatego warto jest umieć takowe zaprojektować w ten sposób aby były dobrze widoczne i nie sprawiały problemów.

 

 

Podsumowanie

 

Jak wiadomo współczynnik odrzuceń może pojawiać się na stronie też z innych powodów, które związane są praktycznie zawsze z powodu albo niskiej jakości wartości merytorycznej serwisu, braku odpowiedniego asortymentu, kiepskich cen albo właśnie tego o czym napisaliśmy wyżej.

Warto jeszcze wspomnieć o tym, że jeśli ktoś samodzielnie prowadzi stronę internetową i nie zajmuje się pozycjonowaniem albo optymalizacją swojej witryny, powinien koniecznie zlecić tego typu zadanie komuś kto może mu w tym pomóc, szczególnie jeśli jego witryną jest sklep internetowy, który ma przynosić porządne zyski.  

Wyślij artykuł znajomemu »

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor