SEO

Jak zmniejszyć współczynnik bounce rate?

Jak wiadomo współczynnik odrzuceń na stronach internetowych to bardzo bolesna sprawa, szczególnie dla tych, którzy prowadzą sklepy internetowe, bo jak wiadomo bounce rate w takich sklepach oznacza nic innego jak porzucone kosze, w których pierwotnie były jakieś produkty przeznaczone do zakupu, których jednak nikt nie kupił z różnych powodów. Problem jak wiadomo tyczy się też innych stron, na których pojawiają się tak zwane „hity”, czyli pojedyncze wejścia na stronę, z których następnie ktoś uciekł. Tak, czy siak zagadnie można ładnie obserwować w swoim panelu Google Analytics, nas jednak bardziej interesuje fakt tego jak zmniejszyć ów współczynnik, tak aby konwersja ze stron była na odpowiednim poziomie. Jeśli zagadnienie jest Wam dobrze znane i umiecie sobie z nim poradzić, ten artykuł nie jest dla Was, w przeciwnym razie zachęcamy do czytania.

 

Podstawy

 

Problem bounce rate tyczy się głównie jak już wspomnieliśmy sklepów internetowych, na których niestety często dochodzi do porzucania koszyków, w praktyce oznacza to nic innego jak sytuację, w której niestety ktoś na jakimś etapie składania zamówienia porzuca swój koszyk z zakupami i wychodzi ze strony. To jak można temu zapobiec można rozpisać w wielu krokach, co też czynimy poniżej:

 

  • Meta description – skuteczne opisy stron i podstron są jak wiadomo kluczową sprawą w zrozumieniu tego aby nie odpychać swoim niechlujstwem potencjalnych kupców. Jeśli okaże się np., że podstrona na którą wejdzie osoba z wyszukiwarki nie zawiera danego produktu – wyjdzie z niej zapewne i powróci do wyników wyszukiwania szukając bardziej trafnych wyników;

  • Opis strony głównej i menu – strona główna powinna robić dobre wrażenie i nie powinno być od tej reguły odstępstwa, dlatego warto jest pamiętać o jakimś dobrym chwytliwym haśle reklamowym oraz odpowiednim menu, przez które potencjalni kupcy będą mogli przejrzeć cały asortyment – pamiętajcie, wygodna nawigacja to podstawa;

  • Opisy produktów – nie da się ukryć, iż opisy stanowią bardzo ważną kwestię zarówno dla tych, którzy szukają produktów i pragną wiedzieć o nich maksymalnie dużo, a druga sprawa – sama wyszukiwarka musi mieć odpowiedniej jakości treści pod kątem SEO aby wiedziała czym jest produkt i dla kogo ów produkt jest – warto jest też stosować nagłówki w treści opisów również;

  • CTA (call to action) – proste, a jakże ważne i skuteczne guziki wzywające do podjęcia akcji są podstawową sprawą, dlatego warto jest umieć takowe zaprojektować w ten sposób aby były dobrze widoczne i nie sprawiały problemów.

 

 

Podsumowanie

 

Jak wiadomo współczynnik odrzuceń może pojawiać się na stronie też z innych powodów, które związane są praktycznie zawsze z powodu albo niskiej jakości wartości merytorycznej serwisu, braku odpowiedniego asortymentu, kiepskich cen albo właśnie tego o czym napisaliśmy wyżej.

Warto jeszcze wspomnieć o tym, że jeśli ktoś samodzielnie prowadzi stronę internetową i nie zajmuje się pozycjonowaniem albo optymalizacją swojej witryny, powinien koniecznie zlecić tego typu zadanie komuś kto może mu w tym pomóc, szczególnie jeśli jego witryną jest sklep internetowy, który ma przynosić porządne zyski.  

Wyślij artykuł znajomemu »

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

W 2020 roku zostaliśmy wyróżnieni jako jedna z najlepszych agencji interaktywnych na terenie Poznania i okolic!

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor