SEO

Jakie możliwości daje Istagram?

Jak wiadomo mobilność to jeden z najważniejszych czynników rankingowych Google we współczesnym Internecie. W dobie urządzeń mobilnych zatem coraz większego znaczenia nabierają także aplikacje, które korzystając z tego dobrodziejstwa jakim jest szybki internet dla rozwiązań mobilnych. Co za tym idzie coraz więcej osób korzysta z różnych aplikacji dzięki którym może się dowiedzieć o tym co słychać u znajomych, przeglądać różne inne treści oraz co się z tym wiąże coraz większa potrzeba też polega na tym, aby niejako kroić reklamę na miarę potrzeb urządzeń przenośnych.

 

            W dzisiejszym opracowaniu postaramy się odpowiedzieć na pytanie, jakie możliwości w tej kwestii daje znana (chociaż jeszcze stosunkowo mało popularna w Polsce) aplikacja Istagram. Zapraszamy do lektury!

 

Dlaczego warto?

 

            Na początku warto jest sobie powiedzieć, dlaczego warto jest korzystać z reklam na Istagrama. Może pytanie banalne, ale warte poddania chwili refleksji temu zagadnieniu, zważywszy na fakt tego, że reklama nie jest zbytnio lubiana przez ludzi. Jak wiadomo telefony służą aktualnie nie tylko do rozmawiania, ale właśnie jak podają dane statystyczne tak sam często na nich przeglądane są dane na różnych serwisach społecznościowych, na których właśnie generowane są reklamy i to jest główny powód, dla którego warto jest poddać analizie to zagadnienie.

 

            A ponadto jeśli chodzi o samego Istagrama warto jest powiedzieć, że za używaniem go w tej kwestii przemawia fakt tego, że:

  1. Posiada ogromny zasięg – zaraz po Facebook i Youtube jest to naprawdę ogromne kompendium zasobów, z którego korzystać ma w 2018 r. już blisko 800 mln użytkowników;
  2. Jest sprofilowanym kanałem social media – w którym użytkownicy tworzą sprofilowane konta, na których można się sporo dowiedzieć, jak i również co bardzo ważne dotrzeć do tych użytkowników, którzy jako grupa docelowa są najważniejsi;
  3. Ogromne możliwości prezentacji – jeśli chodzi o prezentację firmy albo osoby, są tutaj ogromne możliwości, które praktycznie rzecz ujmując posiadają nieskończone spektrum kreacji ograniczone jedynie tym co oferuje współczesna grafika;
  4. Agregat treści i monitoring – z racji tego, że wiadomo co ludzie piszą na profilach można przeprowadzać dogłębne analizy i monitorować niejako potrzeby rynku;
  5. Nienachalne reklamy – co najważniejsze chyba – forma reklamy nie narzuca się i jest super sprofilowana.

 

Typy reklam, kampanii i grupa docelowa

 

            Jak wiadomo kroje reklam bywają różne, trzeba zatem przedstawić podstawowe kroje, a są nimi:

 

  • Vertical format;
  • Square format;
  • Landscape format.

 

            Istnieje też możliwość prezentacji wideo treści w powyższych formatach a ponadto Istagram Stories, które stanowią treści publikowane cyklicznie w trybie ciągłym przez użytkowników i stanowiące niejako stałe informacje przedstawiane z ich planu dnia.

            Jeśli zaś chodzi o statystyki związane z grupą wiekową osób, które korzystają z Istagrama (źr: statista.com/statistics/325587/instagram-global-age-group/ ) to jak widać najwięcej osób tj. ok 30% korzysta z tej aplikacji będąc w przedziale wiekowym do 35 roku życia, potem ok 15% osób do 40 roku życia, następnie przejszy procent stanowią starsze osoby.

            A jakie są typy kampanii na Istagram? Można wyróżnić następujące opcje:

 

  • Reach – zasięg marki;
  • Traffic – ruch na stronie;
  • Brand awareness – budowanie świadomości marki;
  • App installs – instalacje aplikacji;
  • Engagement – zaangażowanie użytkowników;
  • Video views – oglądanie wideo;
  • Lead generation – pozyskanie potencjalnych klientów;
  • Conversions – konwersje.

 

            Oczywiście można mieć wiele typów kampanii prowadzonych przez jedno konto, a warto też od razu dodać, że czasami reklama w social media może okazać się być viralem i przerosnąć nasze oczekiwania.

 

Podsumowanie

 

            Jak wiadomo rodzajów reklam jest mnóstwo a social media daje ogromne możliwości na docieranie do grup docelowych zainteresowanych daną ofertą i też analizować kluczowe zagadnienia związane z tym wszystkim. Nie da się ukryć, iż raczkujący w Polsce dopiero Istagram ma przed sobą (jak pokazują) świetlaną przyszłość, dlatego Ci którzy myślą poważnie o możliwości formowania i serwowania reklam na Istagram powinno koniecznie już teraz spróbować odkryć możliwości jakie daje.

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor