Mobilność to dziś jeden z najważniejszych czynników rankingowych Google. W dobie ogromnego rozpowszechnienia urządzeń mobilnych coraz większego znaczenia nabierają także aplikacje, które korzystają z dobrodziejstwa, jakim jest szybki internet mobilny. Największą popularnością cieszą się aplikacje społecznościowe, pozwalające użytkownikom dzielić się różnymi treściami. Wśród tych treści znajduje się także miejsce na reklamy, które muszą być skrojone na miarę potrzeb urządzeń przenośnych.
W dzisiejszym opracowaniu postaramy się odpowiedzieć na pytanie, jakie możliwości w tej kwestii daje bardzo popularna w Polsce aplikacja Istagram. Zapraszamy do lektury!
Na początku warto jest sobie powiedzieć, dlaczego warto jest korzystać z reklam na Istagrama. Może pytanie banalne, ale warte poddania chwili refleksji temu zagadnieniu, zważywszy na fakt tego, że reklama nie jest zbytnio lubiana przez ludzi. Jak wiadomo telefony służą aktualnie nie tylko do rozmawiania, ale właśnie jak podają dane statystyczne tak sam często na nich przeglądane są dane na różnych serwisach społecznościowych, na których właśnie generowane są reklamy i to jest główny powód, dla którego warto jest poddać analizie to zagadnienie.
A ponadto jeśli chodzi o samego Istagrama warto jest powiedzieć, że za używaniem go w tej kwestii przemawia fakt tego, że:
Jak wiadomo kroje reklam bywają różne, trzeba zatem przedstawić podstawowe kroje, a są nimi:
Istnieje też możliwość prezentacji wideo treści w powyższych formatach a ponadto Istagram Stories, które stanowią treści publikowane cyklicznie w trybie ciągłym przez użytkowników i stanowiące niejako stałe informacje przedstawiane z ich planu dnia.
Jeśli zaś chodzi o statystyki związane z grupą wiekową osób, które korzystają z Istagrama (źr: statista.com/statistics/325587/instagram-global-age-group/ ) to jak widać najwięcej osób tj. ok 30% korzysta z tej aplikacji będąc w przedziale wiekowym do 35 roku życia, potem ok 15% osób do 40 roku życia, następnie przejszy procent stanowią starsze osoby.
A jakie są typy kampanii na Istagram? Można wyróżnić następujące opcje:
Oczywiście można mieć wiele typów kampanii prowadzonych przez jedno konto, a warto też od razu dodać, że czasami reklama w social media może okazać się być viralem i przerosnąć nasze oczekiwania.
Jak wiadomo rodzajów reklam jest mnóstwo a social media daje ogromne możliwości na docieranie do grup docelowych zainteresowanych daną ofertą i też analizować kluczowe zagadnienia związane z tym wszystkim. Nie da się ukryć, iż raczkujący w Polsce dopiero Istagram ma przed sobą (jak pokazują) świetlaną przyszłość, dlatego Ci którzy myślą poważnie o możliwości formowania i serwowania reklam na Istagram powinno koniecznie już teraz spróbować odkryć możliwości jakie daje.
Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.
Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.
Średnia ocena jakości usług SitePromotor Głosów: 5/5 (17 Głosujących)