SERP to w największym skrócie zwrot wskazujący na wy-listowane wyniki wyszukanych stron www. Skrót pochodzi od angielskich słów Search Engine Results Position. Najbardziej znana wyszukiwarka na świecie wskazuje dwa rodzaje takich wyników, jedne zwane są (a) wynikami organicznymi (naturalnymi), te znajdują się w tak zwanych top10, 20, 30 czyli kolejnych zakładkach naszej listy stron. Druga kategoria obejmuje (b)wyniki stron sponsorowanych, czyli reklam.
Reklamy są umieszczane na samej górze listy stron na zielono i posiadają jak wiadomo tytuł, opis i adres witryn. Wiadomą sprawą jest, że każda wyszukiwarka ma inny układ treści,w przypadku Google na samej górze w wynikach sponsorowanych znajduje się z reguły od 3 do 4 reklam sponsorowanych, na samym dole po wynikach naturalnych znajdzie się czasami też miejsce dla kolejnych 3-4 reklam. Wszystko zależy od tego jak wiele jest reklamodawców, jaki jest czynnik stawki CPC jaką reklamodawca jest w stanie zapłacić oraz jakie jest natężenie słów (fraz). Całym procesem wyświetlania reklam i ich jakości jak wiadomo steruje mechanizm Adwords. Jeśli zaś chodzi o wyniki organiczne to wiadomą sprawą jest, że na wysokość pozycji ma wpływ pozycjonowanie i optymalizacja witryn.
Kolejnym elementem wchodzącym w skład SERP są (c)wyniki lokalne, które wyświetlają się razem z mapami Google na górze wyników wyszukiwania w momencie kiedy wpiszemy jakieś frazy razem z nazwami miast np. fryzjer Wrocław, Legnica i tak dalej. Narzędzia Google pozwalają na geolokalizację internauty, dzięki czemu wyniki nam przedstawiane przez wyszukiwarkę będą jak najbardziej trafne i bliskie naszemu rzeczywistemu położeniu. Rozwiązanie to co prawda najbardziej przydaje się dla osób korzystających z urządzeń mobilnych, ale również i na destopowych rozwiązaniach jest pożądane i wykorzystywane.
Nie należy zapomnieć także o (d)Mapach Google, które w naszym SERP pokazują konkretne nazwy firm z adresami fizycznymi, telefonami, stronami www, godzinami otwarcia. Większej firmy mają także na swoich mapach podane statystyki związane z natężeniem ruchu, są również oceny i opinie internautów na temat danej firmy oraz recenzje z serwisów społecznościowych takich jak Facebook, Booking.com itp.
Boksy (e)Direct answer to kolejna opcja wchodząca w skład SERP, opcja ta pozwala udzielić jak sama nazwa angielska wskazuje – bezpośredniej szybkiej odpowiedzi na zapytanie. Krótka notka pojawiająca się na samej górze wyników wyszukiwania jest elementem mechanizmu, który wybiera z wyników wyszukiwania najtrafniejszą zwięzłą odpowiedź na pytanie i przypomina definicję z encyklopedii. Rozwiązanie bardzo przydatne i nie da się ukryć nowatorskie i pozwalające zaoszczędzić dużo czasu internautom.
Kolejnym elementem SERP jest (f) panel wiedzy, który pojawia się z reguły po prawej stronie wyników wyszukiwania pokazuje nam wyniki z wikipedii, które pozwalają nam szybko przejrzeć tresci związane z jakimiś miejscami, autorami.
Warto wspomnieć jeszcze o takich elementach wyników SERP jak:
Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.
Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.
Średnia ocena jakości usług SitePromotor Głosów: 5/5 (17 Głosujących)