SEO

Jak zwiększyć użyteczność strony internetowej?

Jak wiadomo tworzenie stron internetowych jest zajęciem bardzo pasjonującym. Wiele osób tworzy darmowe kroje szablonów stron, które jak wiadomo tworzą właśnie dlatego, że to lubią. Owszem w dobie Internetu i gonitwy za tym i tamtym, większość jednak tworzenie stron traktuje jako zajęcie zarobkowe, niemniej jednak trzeba sobie jasno powiedzieć, iż ktoś kto się tym zajmuje musi to lubić, chociaż w sumie takich osób, które lubią swoją pracę jest chyba mniej niż więcej. Nie rozpisując się w kwestii tak błahej sprawy powinniśmy powiedzieć, że zaraz obok tego, że strona powinna być ładna i spełniać odpowiednie wymogi W3C, to na pewno bardzo ważną sprawą jest użyteczność strony, którą czasami niektórzy łącznie nazywają standardami UX i UI. Temat UX i UI co prawda był już poruszany na blogu, niemniej jednak dla tych którzy mają krótką pamięć dedykuje się ten kolejny artykuł, który nieco przypomni kwestie tego zagadnienia. Zapraszam do lektury!

 

Jakie kryteria użytecznej strony?


 

Może na samym początku warto było by sobie rozpisać to czym powinna się charakteryzować strona posiadająca odpowiednią użyteczność. Można wyszczególnić takie kwestie jak:


 

  • odpowiednio czytelna treść – niby błaha sprawa, ale nie wszyscy to chyba rozumieją;

  • łatwe odnalezienie przeszukiwanych treści – wyszukiwarka wielopoziomowa;

  • łatwość obsługi;

  • angażowanie do interakcji i kontaktu;

  • wzbudzanie pozytywnych odczuć.


 

Można by na tym poprzestać, natomiast warto jest mieć na względzie to, że każdy mógłby coś swojego dodać od siebie, natomiast może skupmy się na tym co też warto zmienić na stronie aby była bardziej użyteczna.

 

 

Przyciski CTA

 

Jak wiadomo strony są zakładane w większości po to aby coś komuś przekazać, zaoferować itp. Dlatego bardzo ważna jest kwestie odpowiedniej interakcji z użytkownikiem, który pojawiłby się na stronie. Do tego służą przyciski i formularze kontaktowe. Tego drugiego nie trzeba chyba nikomu tłumaczyć i jest banalnie prostym rozwiązaniem, natomiast warto powiedzieć, iż nie należy zapominać o odpowiednio przygotowanych przyciskach Call-to-action, które niejako wymuszają na odwiedzających dokonanie jakichś ruchów. Dla przykładu przycisk CTA z numerem telefonu może być podlinkowany i pozwolić bezpośrednio na wykręcenie numeru telefonu do odbiorcy – rozwiązanie to jest o tym korzystne dla tych, którzy kładą nacisk na strony mobile.

 

 

Przestrzenie na stronie

 

 

Jak się okazuje i mało osób na to zwraca uwagę, ważne są odpowiednie przestrzenie na stronie, między poszczególnymi elementami, tak że potencjalnie odwiedzający stronę może mieć poczucie komfortu i nie będzie przytłoczony treścią – warto o tym pamiętać.

 

 

Odpowiednia organizacja treści pod kątem wizualnym

 

 

Jak wiadomo odpowiednia organizacja treści na stronie posiada odpowiednie plusy pod kątem tego, że po pierwsze potencjalny Kowalski nie będę miał problemów z czytaniem tego co chcesz mu przekazać, a kolejną sprawą jest to, że treść będzie też odpowiednio indeksowana i czytana prze same roboty Google. O czym zatem należy pamiętać? Oto kilka wskazówek:

 

  • wykorzystuj nagłówki – nie dość, że pomagają „ogarnąć” treść na stronie szybciej Twojemu oku, to dodatkowo jeszcze roboty Google lepiej wiedzą co i jak w stronie „piszczy”;

  • stosuj odpowiednie wypunktowania – układ treści i tego co chcesz komu przekazać ma znaczenie;

  • stosuj obrazy i filmy – jak wiadomo w dobie XXI wieku to co jest związane z obrazem ruchowym albo statycznym ma znaczenie, dlatego pamiętaj o tym aby odpowiednio treść na stronie ubarwić;

  • mniejsze akapity – duże bloki tekstu są zdecydowanie kiepskim rozwiązaniem jeśli chodzi o serwowanie danych na stronę.

 

 

 

Rekomendacje

 

 

Warto jest pamiętać o tym aby zbierać na stronie rekomendacje i opinie o swoich usługach lub produktach, które sprzedajesz. Jeśli tego jeszcze nie masz wdrożonego czym prędzej coś z tym zrób, ponieważ jak pokazują badania – klienci chętniej ufają tym kontrahentom, o których opinie jasno i czytelnie można pozyskać przez pocztę pantoflową albo ze strony internetowej.

 

 

Szybkość wczytania treści

 

 

Niby błaha sprawa, ale sporo osób nadal o tym zapomina, a warto to ciągle przypominać, ponieważ jak wiadomo w dobie urządzeń mobilnych prędkość ma znaczenie, a te strony które nie są dostosowane do takich rozwiązań nawet będą niżej rankowane w Google i będą traciły pozycje, pomija się fakt tutaj zwykłej ludzkiej irytacji, gdzie zamiast przeglądania strony na swoim tablecie lub telefonie – Kowalski po prostu wyjdzie ze strony i poszuka sobie innej.

 

 

Intuicyjne menu i czytelność czcionek

 

 

 

Jak dobrze już wiesz, czytelność ogólnie i rozkład treści ma ogromne znaczenie na UX i UI, ale warto jest podkreślić kwestię układu treści menu oraz rozmiaru i typu czcionek, sporo osób bowiem nie jest w stanie sobie poradzić z komfortowym czytaniem jeśli nie będzie odpowiedniej czcionki i co równie ważne menu z nawigacją odpowiednią też ma ogromne znaczenie, bez tego może się okazać, że nie jedna osoba dostanie ogromnego stresu jak nie będzie mogła szybko znaleźć upragnionej pozycji – warto tutaj wspomnieć o breadcrumps, o których już pisaliśmy niejednokrotnie.

 

 

 

Test chwili

 

Można by powiedzieć to tak w skrócie, inni mówią 'test trzech sekund', jak się okazuje elementy treści powinny być tak rozłożone aby po chwili od wejścia na stronę, potencjalny Kowalski wiedział o czym traktuje strona, nie zapomnij o tym i Ty!

 

Podsumowanie

 

 

Jak wiadomo co jakąś chwilę pojawiają się nowe możliwości jeśli chodzi o udoskonalanie stron, nie można zapominać o tym, że podstawowe informacje jakie zawarte na tej stronie, co prawda nie stanowią katalogu zamkniętego tychże udoskonaleń, ale na pewno powinny nie jednej osobie pomóc w dokonaniu zmian, które doprowadzą do znacznego ulepszenia użyteczności waszej witryny, postarajcie się zatem i Wy nie zapomnieć o analizie swoich www i wdrożeniu poprawek!

Wyślij artykuł znajomemu »

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

W 2020 roku zostaliśmy wyróżnieni jako jedna z najlepszych agencji interaktywnych na terenie Poznania i okolic!

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor