SEO

SEO vs. SEA - porównanie

Jak wiadomo każdego dnia miliony osób na całym świecie uruchamiają swoje komputery aby choćby na chwilę skorzystać z możliwości pozyskania nowych informacji z sieci albo po prostu odebrać pocztę od znajomych tudzież skorzystać z serwisu społecznościowego. Jak się okazuje mnóstwo też osób w tym samym czasie pracuje nad tym aby szukający zakupów albo innych nowinek w sieci trafili właśnie do nich na stronę.

 

seo vs sao

Wszystkie te zabiegi noszą oczywiście wspólną nazwę marketingu internetowego nazywanego w skrócie SEM. Każdy kto posiada chociaż minimum wiedzy na ten temat na pewno zdaje sobie sprawę z tego, że wśród działań SEM są zarówno SEO (optymalizacja treści + pozycjonowanie – chociaż to akurat niektórzy rozdzielają z samym SEO) oraz SEA (czyli PPC – pay per click – płać za kliknięcie, a rozwijając skrót search engine advertisement).

W niniejszym artykule postaramy się Wam powiedzieć, które z działań SEM są dla was najważniejsze, które w zasadzie powinniście stosować, a które pominąć albo czy też może powinniście stosować je razem. Zapraszamy do lektury!

 

 

Podstawy

 

Nie da się ukryć i sam marketing internetowy korzysta z ogromu możliwości jakie daje współczesna technika, można wśród nich wymienić:

 

  • SEO – optymalizacja treści na stronie;

  • pozycjonowanie – które niektórzy też „wrzucają” do jednego wora z SEO, chociaż na potrzeby tego opracowania postaramy się to rozdzielić;

  • SEA – zwane również PPC – reklamą kontekstową, która polega na korzystaniu z systemów linków opłacanych w systemach takich jak AdWords Google itp.;

  • Systemy linków – niekomercyjne i w zasadzie w dobie dzisiejszego Internetu mocno krytykowane, chociaż im poświęcimy tylko chwilę;

  • Reklamy graficzne – standardowo bannery różnej wielkości;

  • Social media marketing – marketing jawny jak i również szeptany prowadzony przez speców od marketingu mających na celu prowadzenie promocji usług i produktów;

  • Influencer marketing – w nim zawiera się działalność tych, którzy korzystając z różnych mediów społecznościowych, komunikatorów i e-maili mają możliwości kreowania wizerunku firmy, marki, promowanie produktów własnym imieniem i nazwiskiem itp.

 

Jak widać jest tego nieco, każdy kto chociaż posiada podstawy wiedz z tym związanem na pewno wie czego potrzebuje, ale wśród Was pewnie są i tacy, którzy w tym ogromie możliwości chciałoby wybrać coś dla siebie. Jeśli chodzi o naszą propozycję skierowaną do tych, którzy prowadzą własne witryny mamy zasadniczo w niniejszym artykule do „zaoferowania” zainteresowanie się podstawowymi i najbardziej chyba wpływowymi metodami – SEO i SEA, na które mnóstwo firm na całym świecie przeznacza krociowe sumy każdego roku.

 

 

SEO vs. SEA – liderzy

 

Może zabrzmiało co nieco górnolotnie, ale fakty przemawiają same za siebie, właśnie na te kanały reklamowe przeznacza się najwięcej zasobów pieniężnych, dlatego też właśnie porównamy je ze sobą w poniższym zestawieniu i na końcu postaramy się Wam powiedzieć, które rozwiązanie kto potrzebuje. A może też, czy potrzebuje jednego i drugiego? Gotowi? Ok, zaczynamy:

 

  1. Skuteczność – zarówno jedno rozwiązanie jak i drugie jest jednakowo skuteczne;

  2. Wdrożenie i efekty – podczas gdy SEO (+pozycjonowanie) jest bardzo czasochłonne i jego wdrożenie jest skomplikowane, czasami trwa miesiącami jak nie latami, natomiast SEA jest natychmiastowo widoczne w wynikach sponsorowanych Google, podczas gdy jak już wspomnieliśmy wyniki naturalne w indeksie po SEO są widoczne (albo nie :) ) po wielu miesiącach;

  3. Zmienność efektów – podczas gdy SEO jest mocno zależne od zmian w indeksie i firmy muszą na to bacznie uważać i ciągle kontrolować, SEA jest pod tym względem stabilne i nie wymaga pełnej kontroli, bo przecież sami autorzy wyszukiwarki dokonują zmiany, zatem wyniki reklam opłacanych zawsze będą dobrze propomowane;

  4. Płatność za ruch – podczas gdy za SEO się nie płaci za same wejścia, to jak wiadomo za SEA się płaci właśnie za same kliknięcia, które czasami mogą być naprawdę drogie jeśli chodzi o najbardziej konkurencyjne słowa i frazy;

  5. Sterowanie – podczas gdy działania SEO są mocno zróżnicowane, to nie ma się na nie dużego wpływu poza faktem tego, że wiadomo pod jakie słowa i frazy się dokonuje optymalizacji i pozycjonowania, jeśli zaś chodzi o SEA to właściciel zawsze może wszystko skrupulatnie przeanalizować w panelu zarządzania danym systemem kontekstowym..

 

 

No dobrze, zatem czego Ty konkretnie potrzebujesz? Opcje są trzy:

 

  1. Jeśli liczysz na szybkie efekty, masz ograniczony i dobrze wyliczony budżet i nie wiesz, czy w zasadzie poniesione koszta na reklamę uzyskają odpowiednią konwersję (bo np. prowadząc sklep nie jesteś w stanie przewidzieć jak się jaki produkt będzie sprzedawał) to dla Ciebie idealnym rozwiązaniem jest SEA i nie zabieraj się nawet bardziej zawansowane prace SEO (tj. postaraj się owszem o dobrą wstępną optymalizację tresci natomiast pozycjonowanie na tym etapie nie jest Ci potrzebne.;

  2. Jeśli liczysz na dłuższą współpracę z kimś kto będzie dbał o serwis, Twoje produkty tudzież usługi są na tyle dobre, iż wiesz że zawsze na nich będziesz miał klientów, staraj się angażować w SEO zaawansowane, tak abyś miał działania rozciągnięte w czasie i aby były stabilne pozycje strony i podstron z frazami, na których promocję głównie liczysz. Owszem, SEO też jest wskazane, ale dla Ciebie najważniejsze są długofalowe efekty, które z czasem mogą być stabilne i bardzo duże konwersje pozwolą Ci na to, że Ty swoje zarobisz, a i firma z którą będziesz współpracował latami niewątpliwie będzie zadowolona ze współpracy;

  3. Jeśli w zasadzie nie masz jasno określonego budżetowania, ale wiesz że stać Ciebie na SEA i SEO też możesz na początku zlecić komuś kto będzie pracował na „pół gwizdka”, jeśli Twoje produkty lub usługi są średnio konkurencyjne i w zasadzie jest to jedna z form pozyskiwania klientów dla Ciebie to staraj się stosować rozwiązanie mieszane, ale przemyśl dobrze strategię wybrania słów i fraz oraz co najważniejsze CELE jakie chcesz osiągnąć takimi działaniami, bo od tego zależeć mogą dalsze działania w przyszłości.

 

 

 

Podsumowanie

 

Jak widzisz w zasadzie mimo iż zagadnienie skomplikowane i „ile głów, tyle pomysłów” to można jednoznacznie wskazać na dwa rozwiązania kiedy będziesz wiedział, że jedna z tych dwóch opcji jest dla Ciebie idealna, o drugiej zaś możesz praktycznie zapomnieć (bynajmniej na jakiś czas, bo jak wiadomo biznesie wszystko bywa zmienne). Można też wywnioskonać kiedy działania mieszane są wskazane, które jak wiadomo z czasem mogą też ulec zmianie i wyklaruje Ci się proril działania na przyszłość.

Zachęcamy wszystkich do tego aby analizować działania swoje oraz konkurencji aby mądrze dobrać dla siebie idealne rozwiązanie. Życzymy powodzenia!

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor