Przebudowa witryny, wprowadzanie poprawek, zmiany w asortymencie sklepu – powodów przerwy w działaniu strony internetowej może być wiele.
W takich sytuacjach wielu właścicieli obawia się, aby skutkiem takiej przerwy nie była urata pozycji w Google. Istnieje kilka rozwiązań, które ustrzegą stronę przed takimi konsekwencjami.
Zablokowanie koszyka zakupów
W niektórych przypadkach nie musimy zamykać całej witryny, a możemy na przykład jedynie uniemożliwić użytkownikom dokonywania zakupów. W tym celu, na stronie, zamiast koszyka może pojawić się komunikat o prowadzonych pracach konserwacyjnych. Dzięki takiemu rozwiązaniu, pozycja strony w Google nie będzie zagrożona.
Wyłączenie całego serwisu
Jeżeli cały serwis musi zostać na pewien czas wyłączony, ponieważ inaczej nie byłoby możliwe prowadzenie na nim prac, należy obowiązkowo stworzyć komunikat o czasowej nieobecności. Serwis strony powinien wtedy umieścić kod 503 – Serwis niedostępny. Spowoduje to, że Google nie zaindeksuje czasowej nieobecności witryny. W krótkiej perspektywie, pozycja strony w Google nie ulegnie pogorszeniu.
Trzeba pamiętać, że roboty internetowe Google sprawdzają od momentu wyświetlenia komunikatu 503 taką witrynę przez około tydzień. Po tym czasie, jeżeli witryna nie powróci do pełnego działania, mogą uznać taką sytuację za stałą. Może to spowodować usunięcie takiej witryny z wyników wyszukiwania.
Wyłączenie serwera
Jeżeli chcemy przenieść serwer, na którym znajduje się strona internetowa, niestety, ale konieczne jest całkowite jego wyłączenie. W takim przypadku jednak warto mieć zapasowy serwis, który będzie zawierał status 503 dla wszystkich adresów URL witryny. Można wtedy ustawić na przejściowym serwerze status DNS. Jeśli tymczasowy serwer zawierający kod odpowiedzi 503 będzie funkcjonował nie dłużej niż około tydzień, powyższe rozwiązanie powinno zapobiec pogorszeniu wskaźników widoczności SEO serwisu.
Pozycja w wynikach wyszukiwania Google jest bardzo ważna. Warto nie dopuścić do sytuacji, w której poprzez modernizacje witryny czy drobne problemy techniczne, ta pozycja zostanie zagrożona. Dzięki powyższym działaniom można będzie temu zapobiec.
Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.
Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.
Średnia ocena jakości usług SitePromotor Głosów: 5/5 (17 Głosujących)