SEO

SEO i webdesign - wspólne cele

Jak wiadomo każdego dnia przybywa stron w indeksie wyszukiwarki internetowej, dlatego konkurencja jest coraz większa i niestety jeśli chodzi o kwestie SEO i osiągania wysokich pozycji coraz więcej osób ma z tym większy problem. Nie da się ukryć, że tak jak było, tak też i będzie niemniej jednak warto mimo wszystko jakoś umiejętnie organizować sobie stanowisko pracy i umieć odpowiednio opiera współpracę jeśli chodzi o SEO i webdesign. Jak tego dokonywać? Postaramy się o tym napisać w niniejszym artykule!

 

Analiza

 

 

Na początku warto jest sobie postawić pytanie co jest najważniejsze jeśli chodzi o SEO i web design, otóż warto jest to w kilku punktach wyszczególnić:

 

  • User Experience;

  • Estetyka;

  • Cel strony;

  • Algorytmy Google;

  • Struktura strony.

 

 

Jeśli chodzi o samo web design to warto jest powiedzieć, iż na początku trzeba odpowiednio zaprojektować daną stronę, potem ją wdrożyć, a na końcu zajmować się na bieżąco wszystkim co jest potrzebne do jej odpowiedniego funkcjonowania w sieci Internet – tak, jest tutaj mowa o pozycjonowaniu, reklamowaniu w systemie Google Ads (i tym podobnym), influence i content marketingu, implyfying'u i tak dalej, czyli szeregu działań, które zbiorczo nazywa się SEM (search engine marketingiem).

 

No dobrze, zatem jakie znaczenie tutaj odgrywa web design? Okazuje się, że ogromne, ponieważ jak dowodzą badania wiele osób stara się zwracać uwagę na stronie na różne elementy, które albo działają na ich psychikę dobrze albo źle. Jest to takie proste i ludzkie, a ogólnie rzecz biorąc nazywa się to UX i UI, czyli wszystko co jest związane z tak zwaną jakością przeglądania stron.

Jak dowodzą badania ludzie często opuszczają strony z różnych powodów, które nijak mają się do ich oczekiwań, czyli:

 

  • design nudny i nieodpowiednio kolorystycznie zintegrowany;

  • czcionki nieodpowiednio dobrane, irytujące albo nieczytelne;

  • wyskakujące reklamy;

  • ciężkie szablony – przesycone reklamami z dodatkami w stylu intro dużo ważące itp., tutaj problem mają pewnie osoby oglądające wszystko na urządzeniach mobilnych.

 

Jak się też okazuje najważniejszą rzeczą jaką doceniają jednak na stronie mimo wszystko osoby, są oczywiście treści. Jak ktoś mądrze pisze to go ludzie chcą po prostu czytać, ale ważna jest jednak budowana strony, wygoda czytania, czas ładowania się i tak dalej, bo jest to narzucone kanonami Google.

 

Co zatem łączy SEO i websesign?

 

 

Warto by było to jakoś podsumować aby nie być gołosłownym i podać te kryteria wspólnego celu, zatem tak najkrócej jak się da:

 

  • Widoczność strony – zarówno spec od SEO jak i spec od webdesignu musi dbać o odpowiednią widoczność strony – jeden dba o to aby odpowiednio strony i robotuy Google widziały całą treść i ją fajnie szybko indeksowały, drugi w rzeczy samej ma też to samo zadanie, ale równie ważne i może ważniejsze dla niego jest to jak ludzkie oko odbiora wszystko się mieści na stronie, chodzi o treści, grafikę, filmy itp;

  • Struktura witryny – budowa treści, jej układ (tj. nagłówki H1, H2... TITLE itp.) ma ogromne znaczenie nie tylko dla tych, którzy jako zniecierpliwieni i zabiegani szukają odpowiednich kluczowych informacji na stronie (tutaj wiadomo, że nagłówki są najlepszą opcją zawierające bynajmniej w teorii sedno tego o czym ktoś chce w rozwinięciu napisać), ale ma też ogromne znaczenie dla robotów, które właśnie czytają też w ten sam sposób (szczególnie jak mają jakiś czas na przejrzenie całej treści serwisu... tak, tak, dla nieobeznanych → google robot też ma jakiś czas zadeklarowany na przeczytanie tego co ma na stronie);

  • Nawigacja → user experience – jeszcze jedną ważną rzecz należałoby dodać do tej listy, mianowicie to jak jest budowanie menu na stronie, tak w wielkim skrócie ma to ogromne znaczenie zarówno dla robotów Google, które czytają stronę od góry, jak i dla ludzi którzy mają większy (lub mniejszy) komfort pracy ze stroną i na stronie.

 

 

 

 

 

Podsumowanie

 

 

Jak wiadomo analiza powyższa pokazuje jak bardzo muszą ze sobą współpracować zarówno Ci co są zaangażowali w samo projektowanie grafiki jak i Ci, którzy odpowiadają za projektowanie strony i optymalizację treści. Nie da się ukryć, iż łączne działanie ma przynieść właścicielowi korzyść w postaci odpowiedniej ilości konwersji (klikania w reklamy, dokonywanie zakupów itp.), ze strony. Zatem jeśli okaże się, że jest za mały współczynnik konwersji, to nie zawsze musi być to przyczyną nieodpowiednio zoptymalizowanej treści strony, ale też i nieodpowiedniej budowy (webdesign) albo też nieodpowiedniej oferty, bo i tak przecież może być.

Mamy nadzieję, że artykuł Wam się przydał i będzie pomocny, życzymy sukcesów podczas prac nad stronami internetowymi.

Wyślij artykuł znajomemu »

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor