SEO

Optymalizacja kampanii PPC w kilku prostych krokach

Kampanie reklamowe w sieci cieszą się coraz większą konkurencyjnością w stosunku do tradycyjnych reklam wyświetlanych w telewizji i radio, a to dlatego, że Internet jak wiadomo stał się bardzo popularny i nie da się ukryć, coraz więcej młodych osób zamiast oglądać telewizję włącza YouTube i tam właśnie szuka interesujących ich treści.

 

Sitepromotor kampania PPC Jak prowadzic kampanie

Kampanie PPC - czym są i jak działają

 

Kampanie PPC polegają na emitowaniu reklam graficznych i kontekstowych na stronach wyszukiwarek i partnerów wyszukiwarek. Najbardziej rozpoznawalne na rynku sieci oferujące kampanie PPC to np Google Ads i Bing Ads

Jedną z podstawowych cech kampanii PPC jest forma sprzedaży usług przez tak zwane systemy pay per click (w skórcie PPC, dosł. zapłać za kliknięcie w reklamę) . Co za tym idzie wszelkiego rodzaju systemu reklam kontekstowych mają się dobrze i tendencja zdaje się nie spadać, a wręcz rosnąć.

Zapewne wiele z Was to już zauważyło i sięgnęło po tego typu rozwiązania, ale nie potrafi ich dobrze skonfigurować, przez co efekty działania są niezadowalające. W niniejszym artykule opiszemy jak najlepiej zoptymalizować swoje kampanie PPC tak aby były one maksymalnie korzystne. Zapraszamy zatem do lektury!

 

Najważniejsze elementy optymalizacji kampanii PPC

 

Jak wiadomo kampania reklamowa powinna być dobrze zaplanowana i ciągle monitorowana, aby przynosiła spodziewane efekty. Co za tym idzie każda kampania powinna być posortowana w grupy reklamowe, które z kolei posiadają określone frazy tematyczne stanowiące poniekąd o sukcesie marketingowym całego przedsięwzięcia. Prawidłowe ustalenie fraz jest kluczowe dla osiągnięcia założonego celu. Celem marketingowym może być np podniesienie świadomości marki, zwiększenie ruchu na stronie czy też po prostu rozwój biznesu.


Najważniejsze w procesie optymalizacji kampanii PPC rzeczy to:
 

  • Frazy kluczowe – czyli absolutna podstawa. Jakby nie patrzeć jest to jeden z najważniejszych czynników, który niewątpliwie powinien być regularnie sprawdzany. Jeśli okaże się bowiem, że przy założeniu iż są ustalone dobre frazy, współczynnik klikalności (CTR) będzie na niskim poziomie przy dużej liczbie wyświetleń, trzeba zatem koniecznie zmienić frazy. Warto jest też pamiętać o wykluczających słowach kluczowych, dzięki którym uniknie się kliknięć bez konwersji. Co można przez to rozumieć? Czyli należy unikać w tytułach opisów reklam popularnych słów i fraz, które nie pokrywają się z rzeczywistym przekazem materiału strony, który mamy zamiar komuś przedstawić. Może to prowadzić do kliknięcia w reklamę ale nic z tego nie będzie wynikać, bo ktoś nie dokona ani zakupu, ani nie dokona żadnej innej formy interakcji na której przecież nam zależało;
  • Call to action – jak wiadomo nie tylko sam przekaz reklamy jest bardzo ważny, ale i też to jakimi słowami będzie zachęcać ona potencjalnego klienta do podjęcia dalszych działań (kliknięcia w reklamę). Nie da się ukryć, że często bywa tak iż call to action w ramach kampanii PPC jest źle dobrane od strony merytorycznej i najzwyczajniej w świecie tekst nie przekonuje nikogo aby podjął się wejść na stronę. To powinno wzbudzić Twoje wątpliwości i zmotywować do zmiany tekstu call – to – action;
  • Odpowiednie przekierowanie – zdarza się tak, że ludzie wpisując treść reklamy podają w niej bezpośrednio nazwę usługi albo dany produkt, który jest opisany na jakiejś podstronie serwisu głównego. Natomiast samo podlinkowanie anchora z ów opisem kieruje do.... strony głównej. Niby błahostka ale okazuje się, że niektórzy ludzie albo z lenistwa, niewiedzy lub irytacji zamiast przeszukiwać stronę właściwą w ramach tejże głównej → szukają innych wyników w Google. Efekt tego jest prosty – zapłaciliście za kliknięcie, a zwrotu z tego nie ma żadnego - warto jest o tym pamiętać;
  • Podgląd i diagnostyka reklam – jak wiadomo jest to opcja, na którą pozwala program w ramach kampanii PPC, w której można przejrzeć reklamę w samej platformie reklamowej bez konieczności przeszukania zawartości wyszukiwarki Google. Co nam to daje, nie trudno się domyśleć - najważniejsze w tym wszystkim jest oczywiście możliwość obejrzenia reklamy z jej tekstem i możliwość naniesienia poprawek. Kolejna, ważna sprawa to możliwość wstawienia trzech różnych opisów dla jednej grupy reklam;
  • Dostosowywanie stawek za kliknięcie – kolejna najważniejsza i ostatnia już w naszym krótkim poradniku wskazówka, którą powinieneś wziąć pod uwagę. Mianowicie możliwość albo nawet i konieczność dostosowania stawek za kliknięcie w reklamę. Tutaj mamy kilka możliwości począwszy od możliwości dozowania wyświetlania się reklam w odpowiednich porad dnia i nocy i np. publikację ich w konkretnych lokalizacjach. Pełna lista możliwości z tym związanych mieści się pod adresem: https://support.google.com/adwords/answer/1704424?hl=pl , dlatego warto być na bieżąco i analizować to zagadnienie.

 
 Podsumowanie


Niewątpliwie odpowiednia optymalizacja kampanii PPC może przynieść duże korzyści i zminimalizuje niepotrzebne straty czasu i pieniędzy. Trzeba sobie też jasno powiedzieć, że działania z tym związane powinny przyjmować charakter ciągły i być nieustannie monitorowane oraz w miarę możliwości poprawiane przez osoby, które znają się na rzeczy.


Warto jest mieć możliwość w tej kwestii współpracować z osobami, które mają doświadczenie i posiadają niezbędne certyfikaty Google, chociaż jak wiadomo nie jest to kryterium niezbędnym i koniecznym do tego aby odnieść sukces. Życzymy wszystkim udanych kampanii PPC i wysokich konwersji z kliknięć!


Głosów: 10.0/10 (34 Głosujących)


Sitepromotor kampania PPC Sitepromotor adwords Sitepromotor kampania PPC Sitepromotor Optymalizacja kampanii PPC Sitepromotor adwords Sitepromotor adwords Sitepromotor Optymalizacja kampanii PPC

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy. Sitepromotor adwords

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

Sitepromotor Optymalizacja kampanii PPC SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Sitepromotor adwords Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Sitepromotor Optymalizacja kampanii PPC Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

Sitepromotor kampania PPC Pozycjonowanie stron internetowych - najlepsze agencje w Poznaniu

W 2020 roku zostaliśmy wyróżnieni jako jedna z najlepszych agencji interaktywnych na terenie Poznania i okolic!

ZAUFALI NAM

Sitepromotor Optymalizacja kampanii PPC Uniwersytet Wrocławski Sitepromotor kampania PPC Politechnika Wrocławska Sitepromotor Optymalizacja kampanii PPC WP money Sitepromotor Optymalizacja kampanii PPC Dospel Sitepromotor adwords Magellan Sitepromotor Optymalizacja kampanii PPC Dolnośląska Szkoła Wyższa Sitepromotor Optymalizacja kampanii PPC Castrol Sitepromotor kampania PPC eGospodarka Sitepromotor Optymalizacja kampanii PPC OEX

Referencje

Sitepromotor kampania PPCSitepromotor kampania PPCSitepromotor kampania PPCSitepromotor kampania PPCSitepromotor kampania PPC

Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor adwords Sitepromotor