SEO

Optymalizacja lead response time

Tradycyjnie czas odpowiedzi na zapytania biznesowe ma ogromne znaczenie, okazuje się bowiem, że według badań z Harvardu, odpowiedź udzielona w ciągu godziny na zapytanie znacznie zwiększa prawdopodobieństwo uzyskania realnego odzewu, który zakończy się transakcją biznesową. Lead Time Response, to właśnie czas odpowiedzi na zapytania z formularzy kontaktowych i innych form komunikacji, które do tego są przeznaczone (jest tego wiele, wiadomo komunkatory w serwisach społecznościowych, niezależne komunikatory jak GG, Skype itp.). Co za tym idzie warto jest się zastanowić nad tym jak podjąć wyzwanie pod nazwą optymalizacja czasu reakcji na nadesłane zapytania biznesowe.

 

Co i jak

 

Może na początku warto jest zadać sobie pytanie: Czy jest ważne aby popracować nad tym zagadnieniem?

Niech odpowiedzią na to będzie fakt tego, że według badań Harvard Business Review badanie przeprowadzone na ok 2 tysiącach firm pokazało, że tylko 37% firm odpowiedziało na zapytania z formularza kontaktowego w ciągu godziny. Zatem reszta niestety nie spełnia takich podstawowych wymogów, dlatego warto jest pamiętać o tym aby u siebie wdrożyć tego typu zagadnienie.

Jak się zatem okazuje dobry czas reakcji ma ogromne znaczenie. Zobaczmy jednak dalej, bo jak się okazuje to godzina jest naprawdę za dużym okresem na to by zadowolić przeciętnego Kowalskiego, który zadaje jakieś pytania, dlatego też jak pokazują badania: uk.insidesales.com/resource-short/lead-response-best-practices-infographic/, dopiero czas ok 5 minut od wysłania zapytania w danej sprawie zadowala klienta i może być tutaj podjęcia z sukcesem akcja, która zakończy się konwersją ze strony (zakupem itp.).

 

 

 

Jak zatem optymalizować czas odpowiedzi?

 

Jest sporo możliwości, ale przede wszystkim trzeba posiadać na stronie wdrożone narzędzie typu call-back, które pozwala na naprawdę szybką reakcję w danej sprawie. Doświadczony konsultant powinien być dostępny zarówno pod telefonem, e-mailem, jak na stronie internetowej mając przed sobą aplikację, która pozwala w trybie rzeczywistym monitorować wszystkie zapytania na bieżąco.

Wyzwanie jest, ale aplikacje do tego są np.

 

  • narzędzie Contact Leader - pozwala też na obsługiwanie zapytań pochodzących np. z Facebook Masanger'a. Aplikacja ta pozwala na integrację z Google Analytics oraz personalizować wygląd widgetu, dzięki któremu będzie możliwe osadzenie tejże aplikacji na stronie, na której ktoś zamierza ją używać;

  • wtyczka Gadu-Gadu;

  • wtyczka Facebook Masanger'a.

 

I wiele innych, które można samodzielne sobie przeanalizować i przeszukać w sieci. Ważne jest też, aby pamiętać o tym, że klienci potrzebują mieć możliwość wyboru jeśli chodzi o możliwe opcje kontaktu, tutaj najczęściej okazuje się być pomocna właśnie aplikacja zainstalowana na stronie internetowej, potem Live Chaty, E-maile oraz formularze kontaktowe. Zainteresowanych do głębszej analizy zagadnienia odsyłamy na stronę: cdn2.hubspot.net/hubfs/53/assets/hubspot.com/research/reports/HubSpot%20Live%20Chat%20Go-to-Market.pdf.

 

 

 

Podsumowanie

 

Nie da się ukryć, iż Internet daje spore możliwości, a ludzie niestety w czasach bardzo zabieganych szukają coraz to lepszego rozwiązania, które pozwoliło by im z sukcesem na bieżąco obsługiwać sporą liczbę zapytań jakie pojawiają się w kwestii ich oferty na stronie. Jeśli chodzi o przedstawione wyżej formy komunikacji, to jest ich aż 13.

Zapewne Ci z Was, którzy zajrzeli do źródła anglojęzycznego na pewno nie będą dziwili się temu obszernego opracowaniu, bo zagadnienie jest na bieżąco analizowane i stanowi ważny punkt w badaniach marketingowych. Mamy nadzieję, że artykuł wydał się być dla Ciebie interesujący i będzie go dalej polecał!


Głosów: 4.9/10 (32 Głosujących)


Wyślij artykuł znajomemu »

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

W 2020 roku zostaliśmy wyróżnieni jako jedna z najlepszych agencji interaktywnych na terenie Poznania i okolic!

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor