Jakie są podstawowe metody / techniki pozycjonowania i czy warto je stosować? Poniżej przedstawiamy wybrane najpopularniejsze metody stosowane w SEO :
Optymalizacja
Trzeba pamiętać, że pozycjonowanie to nie tylko i wyłącznie pozyskiwanie różnego rodzaju odnośników z zewnątrz. Przede wszystkim należy skupić się na poprawie kodu źródłowego własnej
strony internetowej. Optymalizacja kodu przynosi naprawdę zaskakująco dobre rezultaty, zwłaszcza po ostatnim update'cie Pingwin 3.0. Przy optymalizacji strony należy skoncentrować się na takich rzeczach jak :
- Tytuł strony - jeden z absolutnie najważniejszych czynników, jego długość nie powinna przekraczać 70 znaków
- Odpowiednio skonstruowane nagłówki - podobnie jak w prasie drukowanej, tak też w Internecie, nagłówki odgrywają istotną rolę. Przy konfiguracji należy zachować odpowiednią hierarchię nagłówków H1-H6. Warto również w nich zawrzeć najważniejsze dla nas słowa kluczowe.
- Linki wewnętrzne oraz adres URL - adresacja podstron powinna miech charakter statyczny, tak, aby była łatwiej indeksowalna dla robotów sieciowych w tym Google. Ważne jest również zastosowanie odpowiedniej nawigacji w serwisie, która z jednej strony ułatwia poruszanie się internaucie po samej stronie, a z drugiej zaś zwiększa Page Rank serwisu.
- Słowa kluczowe - trudno będzie wmówić wyszukiwarce, że strona jest o "Mieszkaniach", jeśli w tekście na stronie nigdzie nie pojawi się słowo "Mieszkania" i jego odmienione formy. Stąd ważne jest, aby w tekstach zawrzeć w sposób naturalny słowa, które są dla nas najważniejsze.
Katalogowanie
Innym skutecznym sposobem, aby znaleźć się na pierwszych miejscach w wyszukiwarkach jest katalogowanie. Jest to umieszczenie odnośnika do naszej strony w różnego typu katalogach, a jak wiadomo, roboty Google cenią linki zewnętrzne i w dużej mierze decydują one o tym, na którym miejscu pojawi się nasza strona w wyszukiwarce. Przy katalogowaniu do niedawna bardzo ważne bylo umieszczanie słowa kluczowego w tytule linku. Niemniej jednak ostatnie
zmiany algorytmu Pingwin 1.0, Pingwin 2.0 jak też najnowsza aktualizacja Pingwin 3.0, spowodowały, że umieszczanie dokladnego słowa w tytule na większą skalę może przynieść efekty odwrotne do oczekiwanych, a więc spadek pozycji wywołany przez tzw
filtr ręczny lub algorytmiczny.
W związku z tym zalecamy stosowanie katalogowania w niewielkim wymiarze, raczej jako uzupełnienia, niż jako podstawowej formy linkowania.
Article marketing / Pressel page
To umieszczanie na określonych stronach artykułów, optymalnie tematycznych, zawierając w nich frazy kluczowe, które stanowią odnośnik do naszej strony. Wpisy te musza być przede wszystkim unikalne i powinny być na wysokim poziomie merytorycznym. Niestety, w związku z nadużyciami ze strony branży SEO, artykuły te były często niskiej jakości, jako że głównie przeznaczone są dla robotów sieciowych. To zaś spowodowało, że Google zaczęło dość mocno piętnować nadużywanie tej metody nakładając filtry ręczne i algorytmiczne. W związku z tym, na chwilę obecną nie zalecamy stosowania tej metody pozycjonowania, lub stosowanie w bardzo niewielkim wymiarze.
Fora internetowe
Doskonałe miejsce by pozostawić link do strony jakby się mogło wydawać. I tak faktycznie było... do momentu, aż większość speców od SEO nie zaczęło masowo zamieszczać linki na forach przysparzając mnóstwa pracy zdesperowanym moderatorm for i samemu Google. Kolejne aktualizacje algorytmu nauczyły się wyłapywać tą technikę pozycjonowania i ją pinalizować. Technika ta jest nadal skuteczna, choć w sporo mniejszym stopniu niż niegdyś. Zalecamy stosowanie jej z bardzo dużym umiarem.
Social Media
Czynnik, który z roku na rok nabiera coraz większego znaczenia. Obecność firmy w portalach społecznościowych takich jak np :
Facebook,
Twitter, Profeo,
Aleo, etc odgrywa coraz to większą rolę wśród czynników determinujących pozycję w Google. Korzyści, więc odnosimy zarówno bezpośrednie w postaci samego ruchu z portali społecznościowych, jak również w postaci poprawy pozycji w wyszukiwarkach.
Zaplecza własne
Większość firm zajmujących się SEO posiada własne, mniej lub bardziej rozbudowane, bazy stron zapleczowych. Im bardziej rozbudowana baza - tym bezpieczniej. Są to strony internetowe robione specjalnie na potrzeby linkowania do stron klienta. W obecnych czasach, gdy publiczne tzw "miejscówki", a więc miejsca gdzie można pozyskać link, są bardzo zaspamowane, zaplecza stały się bardzo istotnym czynnikiem.
Z pewnością wydawać się może, że przedstawione metody pozycjonowania stron internetowych są dość proste, niemniej jednak zastosowanie odpowiedniej ich kombinacji, aby osiągnąć adekwatny wynik wymaga sporego doświadczenia, wiedzy merytorycznej oraz nakładu czasu i pracy. Dlatego też warto czasem skorzystać z pomocy specjalistów.
Naszą ofertę na pozycjonowanie znajdziesz tutaj.
Zainteresowanych zapraszamy.