SEO

DwellTime - co to jest i jak mierzyć

Jak wiadomo pozycjonowanie i optymalizacja są zajęciami, które zajmują sporo czasu. Nie da się ukryć też, że w dobie wzrastającego tempa życia i coraz to większej ilości stron w indeksie zmiany w algorytmie są ciągle. Konkurencyjność w indeksie zatem wzrasta i teraz prócz dobrej treści stron trzeba też sporo się napracować aby w tym indeksie zaistnieć i to na topowych pozycjach. Jeśli się już natomiast zaistnieje, to trzeba pamiętać że strona musi być atrakcyjna bo liczy się też dwelltime – czyli czas, który upływa od kliknięcia w link indeksu Google do potencjalnego opuszczenia strony i powrotu do wyników. W dzisiejszym opracowaniu postaramy się napisać jak mierzyć DwellTime i Real Bounce Rate, zapraszamy do lektury!

 

Podstawy
 

Może na samym początku warto było by sobie zadać pytanie: Czy DwellTime posiada jakiś wpływ na ogólną ocenę jaka się mierzy do rankingu stron? Tutaj nie można jasnej odpowiedzi udzielić, chociaż nie jest to niewykluczone, ponieważ jak wiadomo Machine Learning jest zaimplementowane do mechanizmu wyszukiwarki, dlatego też warto jest pamiętać o tym, że może też i być liczone to jak długo kto na stronie pozostaje.


 

Praktyka
 

Jak wiadomo ów czynnik może nam coś powiedzieć o stronie, na pewno to, czy nasze treści są na pewno dobrej jakości, ale w zasadzie chyba tylko tyle? Nie do końca, trzeba bowiem pamiętać, że treści mogą być w różnym stopniu nasycone słowami kluczowymi i jeśli ktoś wpisze konkretną frazę to trzeba by powiedzieć, iż jego odpowiedzi w wyszukiwarce mogą mu pokazać mniej lub bardziej trafne od strony merytorycznej witryny, na których z kolei ktoś pobędzie mniej lub więcej czasu i jak widać taka praktyka może pokazać, że niestety DwellTime nie zda tutaj roli jako czynnika oddającego w sposób miarodajny jakości treści i czasu przez jaki ktoś pozostaje na stronie.

Dlatego warto jest przede wszystkim pracować nad konwersją ze strony (mając też na względzie mikrokonwersje, customer lifetime value, customer journey).

A jak mierzyć DwellTime? Tutaj może odeślę do tego filmu na YouTube, na którym będziecie mogli sobie wszystko ładnie posłuchać: https://www.youtube.com/watch?v=LaJw9tr2IFA


 

Podsumowanie

 

Niewątpliwie śledzenie i takiego czynnika może komuś wiele powiedzieć jeśli chodzi o kwestie związane z tym jak dobrze dopracowana jest strona internetowa. Trzeba przyznać, że sam czynnik DwellTime nie jest jak widać najprawdopodobniej czynnikiem rankującym, ale może mieć ogromne znaczenie dla kogoś kto chciałby dokładnie przeanalizować użyteczność strony pod kątem jej możliwości konwersji.

Wyślij artykuł znajomemu »

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

W 2020 roku zostaliśmy wyróżnieni jako jedna z najlepszych agencji interaktywnych na terenie Poznania i okolic!

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor