Jak wiadomo pozycjonowanie i optymalizacja są zajęciami, które zajmują sporo czasu. Nie da się ukryć też, że w dobie wzrastającego tempa życia i coraz to większej ilości stron w indeksie zmiany w algorytmie są ciągle. Konkurencyjność w indeksie zatem wzrasta i teraz prócz dobrej treści stron trzeba też sporo się napracować aby w tym indeksie zaistnieć i to na topowych pozycjach. Jeśli się już natomiast zaistnieje, to trzeba pamiętać że strona musi być atrakcyjna bo liczy się też dwelltime – czyli czas, który upływa od kliknięcia w link indeksu Google do potencjalnego opuszczenia strony i powrotu do wyników. W dzisiejszym opracowaniu postaramy się napisać jak mierzyć DwellTime i Real Bounce Rate, zapraszamy do lektury!
Może na samym początku warto było by sobie zadać pytanie: Czy DwellTime posiada jakiś wpływ na ogólną ocenę jaka się mierzy do rankingu stron? Tutaj nie można jasnej odpowiedzi udzielić, chociaż nie jest to niewykluczone, ponieważ jak wiadomo Machine Learning jest zaimplementowane do mechanizmu wyszukiwarki, dlatego też warto jest pamiętać o tym, że może też i być liczone to jak długo kto na stronie pozostaje.
Jak wiadomo ów czynnik może nam coś powiedzieć o stronie, na pewno to, czy nasze treści są na pewno dobrej jakości, ale w zasadzie chyba tylko tyle? Nie do końca, trzeba bowiem pamiętać, że treści mogą być w różnym stopniu nasycone słowami kluczowymi i jeśli ktoś wpisze konkretną frazę to trzeba by powiedzieć, iż jego odpowiedzi w wyszukiwarce mogą mu pokazać mniej lub bardziej trafne od strony merytorycznej witryny, na których z kolei ktoś pobędzie mniej lub więcej czasu i jak widać taka praktyka może pokazać, że niestety DwellTime nie zda tutaj roli jako czynnika oddającego w sposób miarodajny jakości treści i czasu przez jaki ktoś pozostaje na stronie.
Dlatego warto jest przede wszystkim pracować nad konwersją ze strony (mając też na względzie mikrokonwersje, customer lifetime value, customer journey).
A jak mierzyć DwellTime? Tutaj może odeślę do tego filmu na YouTube, na którym będziecie mogli sobie wszystko ładnie posłuchać: https://www.youtube.com/watch?v=LaJw9tr2IFA
Niewątpliwie śledzenie i takiego czynnika może komuś wiele powiedzieć jeśli chodzi o kwestie związane z tym jak dobrze dopracowana jest strona internetowa. Trzeba przyznać, że sam czynnik DwellTime nie jest jak widać najprawdopodobniej czynnikiem rankującym, ale może mieć ogromne znaczenie dla kogoś kto chciałby dokładnie przeanalizować użyteczność strony pod kątem jej możliwości konwersji.
Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.
Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.
Średnia ocena jakości usług SitePromotor Głosów: 5/5 (17 Głosujących)