Zakup i rejestracja domeny jest pierwszym krokiem na drodze do posiadania własnej strony internetowej. Każda domena składa się z nazwy i końcówki, które razem tworzą unikalny adres witryny oraz działającej pod nią poczty elektronicznej. Nazwa domeny ma ogromne znaczenie dla późniejszej popularności strony i jej pozycjonowania, dlatego warto znać kilka podstawowych zasad jej tworzenia.
Adres strony www tylko z pozoru może być dowolny, ponieważ tak naprawdę istnieje szereg ograniczeń formalnych dotyczących jego tworzenia.
Po pierwsze nazwa domeny nie powinna składać się z więcej niż 63 znaków. Minimalna liczba znaków wynosi: 1 dla domen polskich, 2 dla domen europejskich i 3 dla domen globalnych.
Po drugie wśród użytych znaków mogą być wyłącznie: litery alfabetu łacińskiego, cyfry oraz znak minus (-), który jednak nie może być ani na początku, ani na końcu adresu. Obecnie można także używać w adresach stron polskich znaków takich jak ś, ć czy ż.
Najważniejszą zasadą tworzenia adresu strony internetowej jest prostota. Polega ona na dobraniu do witryny nazwy, która łatwo zapada w pamięć, szybko kojarzona jest z właścicielem strony oraz nie stwarza problemów z jej fizycznym zapisaniem. W przypadku firm najlepiej sprawdzają się adresy stron oparte na nazwie przedsiębiorstwa, nazwie jego sztandarowego produktu lub usługi, albo wypromowanym już haśle reklamowym. Nazwa firmowej domeny powinna być krótka i składać się raczej z prostych słów. W zależności od branży, można sobie czasem pozwolić na bardziej awangardową nazwę domeny, ale wówczas także powinna ona jednoznacznie kojarzyć się z działalnością firmy i być łatwa do zapamiętania dla odbiorców.
Wybór końcówki adresu powinien być z kolei uzależniony od terytorialnego zakresu działania firmy. W Polsce wciąż najpopularniejsze są domeny z końcówką pl, jednak chcąc działać na terenie Europy, warto rozważyć domenę globalną com lub europejską eu. Jeśli firma ma już silną markę, zaleca się, by zarejestrowała domenę z kilkoma końcówkami, która zagwarantuje jej wyłączność do danej nazwy.
Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.
Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.
Średnia ocena jakości usług SitePromotor Głosów: 5/5 (17 Głosujących)