SEO

Jak promować się lokalnie?

Jak wiadomo Internet niesie ze sobą swojego rodzaju wyzwania, które należy sprostać aby mieć odpowiednio przygotowane zaplecze do dobrej pracy nad swoimi stronami, które z kolei będą przynosiły odpowiednie konwersje, niezależnie czy to będzie strona witryna domowa firmy czy też zwykła wizytówka Google albo profil społecznościowy. Dlaczego promocja stron lokalnie jest taka ważna w XXI wieku? Przykra sprawa, trzeba o tym napisać wprost – ludzie z lenistwa nawet są tak owładnięci niewiedzą w kwestiach tego co się dzieje w ich otoczeniu, że zamiast wyjść na miasto, szukają wszystkiego przez Internet. Dla jednich lenistwo, dla innych wygodnictwo, sprawa prosta jak i fakt tego, że jest to szansą dla tych, którzy mogą na tym zrobić pieniądze – dla nich właśnie szansą jest pozycjonowanie lokalne. O tym dziś napiszemy, jeśli jesteście zainteresowani, zapraszamy do lektury!

 

Co i jak po kolei
 

Warto mieć na względzie to, że dokonując prac trzeba być do tego odpowiednio logistycznie przygotowanym, dlatego też poniżej rozpiszemy wszystko po kolei co należy wykonać aby było profesjonalnie:

 

  • Analiza konkurencji i rynku – podstawową sprawą w kwestiach promocji i marketingu, także tego internetowego jest jak wiadomo analiza zagadnienia i wszystkiego co może mieć wpływ na sukces w promocji. Tutaj należy pamiętać w szczególności jeśli chodzi o Internet o zbadaniu tego na jakie frazy konkurencja się pozycjonuje albo promuje przez systemy kontekstowe, jak wygląda promocja w serwisach społecznościowych, czy firmy prowadzą swoje blogi itp.;

  • Słowa kluczowe – po wstępnej analizie warto jest pamiętać aby dobrać odpowiednie słowa kluczowe. Są narzędzia, które są do tego specjalnie dedykowane – Google Keyword Tool, SEMstorm i tak dalej (pisaliśmy swego czasu obszerne opracowanie na ten temat na naszym blogu). O czym należy tutaj w szczególności pamiętać? O tym, aby pamiętać o lokalizacji, której tyczy się dana branża, bo jak wiadomo ogólniejsze frazy mogą minąć Cię z celem dla jakiego chcesz działania promocji lokalnie przeprowadzać;

  • Mapa Google – wizytówka w Google nie powinna być nigdy zaniedbywana, a to z prostego powodu – jak wiadomo mała forma, w której wszystko można zawrzeć odnośnie najważniejszych detali jest dobrą formą promocji, ponieważ ktoś dostaje odpowiedź na najważniejsze pytania. Kolejna sprawa to fakt tego, że jest to darmowa forma reklamy, którą może sobie przygotować każdy potencjalny Kowalski prowadzący swoją firmę;

  • Reklamy kontekstowe – reklamy, które poza wynikami generycznymi stanowią integralną część wyszukiwarki są bardzo ważne, dlatego i również tutaj powinno się przygotować odpowiednią kampanię reklamową pod kątem sprzedażowym, jeśli zatem masz takie opcje aby poświęcić budżet na dodatkowe reklamy w systemie Google Ads itp., koniecznie powinieneś to zrobić;

  • Pozycjonowanie właściwe – i to co nadal jest jednak najważniejsze – czyli ciągłe wielomiesięczne promowanie serwisów pod kątem konkretnych fraz, które już wcześniej udało się nam wybrać. Z racji tego, że są to zapewne mniej konkurencyjne frazy budżet nie będzie pewnie duży, a już na pewno nie tak duży aby sobie nie mogli na niego pozwolić mniej zasobni przedsiębiorcy.

 

 

 

 

Podsumowanie

 

 

Jak wiadomo wskazane rozwiązania stanowią swojego rodzaju minimum, ale na pewno przedstawienie tego w sposób syntetyczny na pewno pozwoli nie jednej osobie „ogarnąć” kwestie promocji stron w lokalnych wynikach wyszukiwarki, dlatego jeśli ktoś tego jeszcze nie robił samodzielnie najwyższa pora aby rozpoczął właśnie od tego aby jego lokalny biznes zaistniał również w sieci.

Może się wydawać dziwne, ale nawet sklepy spożywcze działające na lokalną skalę powinny posiadać tego typu strony, które pozwolą czasami nie jednemu desperatowi ze Smartfonem w dłoni znaleźć warzywniak z produktami, które są mu potrzebne na „cito”.

Wyślij artykuł znajomemu »

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

W 2020 roku zostaliśmy wyróżnieni jako jedna z najlepszych agencji interaktywnych na terenie Poznania i okolic!

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor