Jak wiadomo Ci, którzy są najlepsi w swojej branży niejako narzucają innym swoje standardy jakościowe działania. Nie jest to zawsze oczywiście zasadą, niemniej jednak przyjęło się tak, że lepiej jest patrzeć na najlepszych, niż najgorszych jeśli się chce być lepszym w tym co się robi. Jeśli chodzi o kwestie związane z budowaniem stron na pewno jest podobnie, dlatego też w dzisiejszym artykule chcieliśmy pokazać Wam jakie lekcje mogłyby dać największe serwisy w kwestii webdesign. Jeśli jesteście zainteresowani, zapraszamy do lektury!
Tworzenie stron, które wg autora są proste w „konsumpcji” to jeden z atutów jaki należy uwzględnić podczas tworzenia swoich stron. Jak widać po serwisie grafika jest ze sobą tak zintegrowana, że najważniejsze elementy tj. przyciski call-to-action są najlepiej ze sobą zintegrowane jak tylko możliwe, który dodatkowo posiada guziki z grafikami, które są w miejscach jasno mówiących co można się po nich spodziewać jeśli w nie kliknie. Łatwa „konsumpcja strony” polega tutaj właśnie na tym, że istnieją duże przerwy między najważniejszymi fragmentami strony, grafiki są odpowiedniej wielkości i z odpowiednimi opisami oraz ilustracjami, wszystko zaś posiada odpowiednio dobrane kolorystykę w szacie graficznej.
Podobnież bardzo istotne tutaj jest pokazanie na grafice po prawo, co można spodziewać się jeśli wejdzie się do oprogramowania online, które oferuje strona (tutaj FreshBooks dla firm), zaprezentowany jest bowiem zrzut ekranu oprogramowania.
Te dwa serwisy pokazują jak ważna jest przestrzeń pomiędzy poszczególnymi fragmentami elementów na stronie i jak ważne jest to aby wykazać się inwencją jeśli chodzi o możliwą prostotę wykonania. Zarówno na Flat.io jak i na stronie głównej Google widać jak wiadomo w centrum najważniejszą funkcję serwisu, reszta zaś elementów jest umieszczona na tyle daleko, aby nie koncentrować na sobie uwagi. Warto docenić tego typu rozwiązanie szczególnie dla stron, które posiadają takie funkcje jak wspomniane wyżej witryny.
Tradycyjne rozwiązanie biznesowe, które jak wiadomo używa mnóstwo osób. Jak się pewnie nie jedna osoba domyśla twarz, która pojawiła się na stronie głównej nie jest bezcelowa. Tak też właśnie jest, ponieważ jak wiadomo w psychice ludzkiej jest zagnieżdżony jest niejako mechanizm empatii dla osób cierpiących i ogólnie bodźce, które są na twarzy osoby, którą obserwujemy czasami jest też przez nasze zmysły (wzrok) uwzględniane.
Co zatem w tej kwestii się tyczy wiadomo od strony psychologicznej, zatem warto jest też na swojej stronie umieszczać pogodne twarze osób, z którymi też inni mogą się utożsamiać.
Magazyn miasta Los Angeles posiada na swojej stronie prostą tradycyjną układankę treści, o której jednak warto wspomnieć, bo nie wszyscy jednak to stosują. Jak się okazuje ludzkie oko posiada mechanizm, która niejako wymusza czytanie i przeglądanie treści od lewej do prawej oraz z góry do dołu. Zatem należało by się solidnie zastanowić zanim ktoś ma zamiar budować większy serwis informacyjny, ponieważ układ treści ma tutaj bardzo ważne znaczenie.
Odpowiedni dobór kolorów nie powinien nikogo dziwić, wiadomą sprawą jest, że każdy kolor ma jakieś znaczenie w psychologii (już na te temat pisaliśmy kiedyś osobny artykuł na naszym blogu, zachęcamy do przeglądania zasobów). Jeśli zaś chodzi o sam układ na stronie warto jest też wspomnieć, że wystarczy użyć nawet dwóch kolorów, które w odpowiedni sposób uwydatnią treść na stronie i zadanie kluczowe jest wykonane. Dlatego jeśli ktoś ma zamiar zbudować stronę, która będzie posiadała elementy szczególnie zwracające na siebie uwagę, powinien koniecznie to przemyśleć, szczególnie jeśli chodzi o przyciski call-to-action.
Aktualna strona tejże witryny pokazuje jak bardzo czytelna i wyraźnie ukazująca cel strony serwisu może być grafika. Na tej stronie jak wiadomo widać grafikę laptopa i urządzeń przenośnych i krótki tekst mówiący „Your stuff, enywhere” , dosłownie → gdziekolwiek znajduje się Twój sprzęt. Jak wiadomo nawet jeśli ktoś by nie rozumiał czego tyczy się oprogramowanie online, może się chociaż domyślić, a to już sporo.
Super logo na stronie, które jest niejako myślą przewodnią marki? A jakże, ma to ogromne znaczenie jak widać i wybrzmiewa mocno w ludzkiej psychice, ponieważ pozostaje w pamięci na długi czas. W tym przypadku autorzy też podkreślają fakt tego, że używa się w tle motywów natury, które mocno uwydatniają to jak atrakcyjnym produktem jest w tym przypadku konkretnie but sportowy danej marki.
Jak się okazuje jedną z bardzo kluczowych spraw w promocji na stronie jaką możesz użyć jest pozyskanie opinii bardzo znanej osoby, która mogłaby pozwolić wszystkim oglądającym zapoznać się z tą opinią. Nie ma o czym tutaj się dużo zastanawiać, wiadomą sprawą jest, że osoby które są znane zatrudniane są w różnego rodzaju zawodach typu: influencer marketingowiec dla przykładu, bo jak wiadomo mnóstwo można przez takie osoby w społecznościach online sobie wypromować.
Podobnież może być z użyciem choćby krótkiego zdania promującego dany produkt lub usługę.
Jak widać wzorowanie się na niektórych witrynach znanych marek może każdemu pozwolić na wskazanie czegoś ubogacającego na swojej witrynie. Niewątpliwie dzisiejsze przykłady powinniście rozważyć podczas przebudowywania własnych stron albo pracy nad nowymi projektami, na pewno wyjdzie każdemu to z korzyścią.
Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.
Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.
Średnia ocena jakości usług SitePromotor Głosów: 5/5 (17 Głosujących)