SEO

Google Ads dla ecommerce

Jak wiadomo polskie przysłowie mówi, reklama dźwignią handlu. I tak się składa, że jest w tym wiele prawdy, a dowodem tego jest mnóstwo form reklamy zarówno w świecie realnym jak i wirtualnym. Jedną z opcji na reklamę w sieci Internet jest wspomniane tytułowe Google Ads, które do niedawna miało nazwę Adsense. Jak wiadomo reklama powinna być dobrze zaprojektowana i zaplanowana, dopiero wtedy można mieć jakieś szanse na to, że będzie ona docierała do grona odbiorców, którzy odpowiedzą na jej wezwanie do zakupu. W dzisiejszym opracowaniu postaramy się Wam zaprezentować w kilku krokach jak możecie skutecznie zaplanować kampanię reklamową na platformie Google Ads, zapraszamy do lektury!

 

Strategia

 

Nie da się ukryć, iż każda strategia powinna być tak zaplanowana aby przynosiła odpowiednie zyski i budowała wizerunek marki na odpowiednim poziomie. Aby to osiągnąć nie można poprzestać tylko i wyłącznie na tym aby uzyskać tymczasowe pojedyncze wejścia na stronę, na której zaproponuje się zakup jakiejś usługi lub towaru, jest to jak wiadomo dużo bardziej złożona sprawa i wymaga solidnego przemyślenia w gronie speców od wizerunku i reklamy.

Jeśli chodzi o kampanie Ads na Google jest podobnie, dlatego warto jest mieć na względzie zaplanowanie tego w kilku krokach, o takich jak np. te:

 

 

  1. Cele – najważniejsze są na początku cele, jak wiadomo trzeba umieć odpowiedzieć sobie na pytanie co chcesz osiągnąć w danej kampanii reklamowej. Czy zależy Ci na zebraniu odpowiedniej grupy ludzi zachęconych do wypełnienia formularza zamówienia na jakiś konkretny produkt, czy może zachęcenie do tego aby zbudować wokół marki odpowiednią ilość fanów i tutaj musisz zastanowić się jak ludzi sprowadzić na swoje kanały social media i tam pozostaną oni na dłuższy czas utożsamiając się z twoją marką – tutaj musisz współpracę na pewno podjąć z influence marketingowcami, z którymi skonsultujesz kampanię z Google Ads;

  2. Odbiorcy – to jaką grupą będą odbiorcy jest bardzo ważne, ponieważ będziesz wiedział o jakiej porze emitować reklamy, jakie to mają być reklamy, które produkty będziesz mógł im zaoferować i jakiego pułapu cenowego, wiek, płeć i inne preferencje odbiorców mają ogromne znaczenie, ponieważ pozwoli Ci to zaoszczędzić ogromną część swojego budżetu z nietrafionych/pustych kliknięć w reklamę;

  3. Zwrot z inwestycji – jak wiadomo jest jakaś pula Twoich środków jakie musisz zainwestować aby mieć jakiś odzew z reklamy, a kolejna sprawa musi też być jakaś pula pieniędzy z tej reklamy jaka z powrotem wpłynie do Ciebie – to jest cel Twojego działania, przecież musisz coś zarobić. Pamiętaj zatem aby dobrze przeliczyć to jaką masz marżę i ile możesz wydać pieniędzy na reklamę i czy Ci się to wszystko opłaci;

  4. Wygląd witryny – mało kto sobie zdaje sprawę, że zanim podejmie się wyzwanie reklamowania czegoś przez Google Ads, trzeba dobrze mieć dopracowaną stronę do wszystkich obecnie narzucanych standardów, chodzi tutaj głównie o kwestie dostosowania witryn do urządzeń mobilnych, których na rynku ciągle przybywa i ludzie w ten sposób kupują dużo rzeczy przez Internet. Nie zapomnij zatem o tym na samym początku zanim zajmiesz się reklamą w Google Ads, to na pewno pomoże Ci zwiększyć ilość konwersji z witryny;

  5. Analiza danych – jak wiadomo statystyki są ważne, a tym bardziej jeśli chodzi o same dane z sieci Google Analytics powiązane z systemem Google Ads, tutaj możesz po jednej kampanii sobie odpowiedzieć, czy wszystko jest dobrze skonfigurowane i dobrze przeliczone czy też musisz poprawić co nieco aby w ogóle na tym zacząć zarabiać, także nie zaniedbuj kwestii analityki bo dzięki temu będziesz wiedział, czy w ogóle cokolwiek z tego zarabiasz;

  6. Jakość opisów – ważna sprawa, a niestety traktowana przez wiele osób bardzo pobieżnie tyczy się kwestii OPISÓW PRODUKTÓW, które widnieją w reklamach na stronie Google. Jak wiadomo to jaką używasz miniaturkę z podglądem, jakie słowa używasz na początku ma ogromne znaczenie i wcale nie chodzi tutaj tylko o odpowiednią optymalizację danych pod kątem SEO dla robotów, ale głównie też o człowieka, który albo kliknie w coś bo go zainteresuje albo też i nie. I wcale nie chodzi tutaj o samą cenę (chociaż odgrywa ona też b. ważną rolę, wiadomo!), ale też o inne ważne cechy, przede wszystkim jakościowe;

  7. Dobór reklam – jak wiadomo dobranie odpowiedniej reklamy jest kluczem do sukcesu, dlatego warto jest pamiętać aby odpowiednio dobrać treść reklamy tekstowo – obrazkową, która w odpowiedni sposób niejako zaprezentuje daną ofertę, kieruj bezpośrednio jak się da na kartę produktu lub usługi.

 

 

 

Podsumowanie

 

Nie da się ukryć, iż bez tworzenia profesjonalnych krojów graficznych na potrzeby kampanii Ads w Google, które zawierają odpowiednie wezwania do działania, zwracają szczególną uwagę na najważniejsze elementy oferty jest rzeczą na pewno priorytetową aby wyświetlane reklamy w ogóle przyniosły odpowiednią konwersję. Nie można też zapomnieć o tym aby uruchamiać odpowiednie kampanie wspomagające, które zapewnią stały ruch, ponieważ nawet najlepsza kampania Google Ads może się niejako „wyczerpać”. Czym mogą być te kampanie wspomagające? Oto przykłady:

 

  • precyzyjnie kierowane kampanie GDN;

  • kampanie w sieci wyszukiwania z kierowaniem na słowa kluczowe;

  • reklama wideo na YouTube.

 

To oczywiście tylko przykłady, można robić różne kombinacje i próbować innych rzeczy, ale to już pozostawimy w gestii waszej osobistej fantazji związanej z tworzeniem kampanii wspomagających działania główne.


Głosów: 8.9/10 (30 Głosujących)


Wyślij artykuł znajomemu »

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

Pozycjonowanie stron internetowych - najlepsze agencje w Poznaniu

W 2020 roku zostaliśmy wyróżnieni jako jedna z najlepszych agencji interaktywnych na terenie Poznania i okolic!

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor