Jak wiadomo tworzenie stron i pozycjonowanie jest ze sobą praktycznie nierozłączne, a wszystko za sprawą tego, że w XXI wieku jak ktoś nie promuje swojej witryny w sieci Internet, ma naprawdę nikłe szanse na to, że dotrze to klienta końcowego ze swoim przekazem. Jak zatem każdy dobrze wie, usługi SEO cieszą się sporą popularnością, niemniej jednak nie wiadomo jak to będzie w przyszłości, ponieważ gigant Google robi wszystko aby w imię postępu i rozwoju wyszukiwarki uprzykrzyć życie pozycjonerom. Nie ma się jednak co łamać i na dzień dzisiejszy działać, także przy użyciu różnych przydatnych narzędzi, które jedno z nich postaramy się dziś opisać, a konkretnie mowa jest o SuferSEO. Jesteście ciekawi? Zapraszamy do lektury!
Jak wiadomo tworzone do analizy zagadnień aplikacje mają dużo zalet, ale też i wad. Jeśli chodzi o te pierwsze to na pewno jeśli chodzi o polską aplikację SurferSEO trzeba by sporo wymieniać, ale zamiast tego zabierzemy się za analizę i wszystko przy okazji rozpiszemy.
SurferSEO to aplikacja działająca w chmurze i posiada zasadniczo polską wersję językową, chociaż – o zgrozo – strona firmowa jest po angielsku, a np. filmy na YouTube panowie tworzą kolei też po angielsku. Co zatem się tego tyczy trzeba by jednak powiedzieć, że mają do tego prawo, dlatego nie wdawajmy się w głębsze analizy.
No dobrze, skupmy się na tym, co ten program potrafi. Zatem na początku można by napisać, że aplikacja analizuje dokładnie aż 47 stron z początkowych wyników Google, co jakby nie patrzeć jest ogromną partią danych. Mianowicie SurferSEO poddaje analizie takie kwestie jak:
meta title;
meta description;
treść między danymi body;
paragrafy;
alt'y;
elementy pogrubione;
linki;
wagę stron z top10;
prędkość wczytywania się stron,
liczba grafik/zdjęć;
liczba fraz rankujących.
A jakie dane można pozyskać w ten sposób i co można porównać? Oto detale:
liczba fraz;
użyte rodzaje fraz;
nasycenie frazami;
frazach podobnych;
rodzajach słów użytych;
Search Results – lista adresów URL, które znalazły się w SERP wraz z danymi meta i description;
Popular words – 30 najpopularniejszych słów, które znalazły się na www co najmniej 2 razy;
Popular phrases – 30 najpopularniejszych fraz, które znalazły się na stronie;
Keywords – tutaj można sprawdzić jakie frazy i w jakiej częstotliwości posiada konkurencja;
Common phrases – najpopularniejsze frazy, które są w top10 Google;
Common words – najpopularniejsze słowa, które są na stronach a są w top 10 Google
Nie da się ukryć, że jak na rodzimy produkt, który w podstawowej wersji jest całkowicie bezpłatny – tak, tak! - możesz sprawdzić naprawdę mnóstwo przydatnych danych, które ręcznie analizowane zajęłyby Ci dużo więcej czasu. W wersji darmowej masz możliwość 3 razy dziennie wysłać zapytania, sprawdzić do 100 parametrów i co ważne aplikacja jest bezterminowa – bynajmniej na dzień obecny.
Jak się domyślacie w wersji odpłatnej jest więcej parametrów do analizowania, bo aż 500 i można składać więcej zapytań. Nie da się ukryć narzędzie jest godne polecenia i warto aby każdy kto posiada swoje strony i zajmuje się SEO pobrał i przetestował chociaż tę aplikację.
Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.
Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.
Średnia ocena jakości usług SitePromotor Głosów: 5/5 (17 Głosujących)