SEO

Meta tagi, dlaczego nadal są tak ważne?

Wiele osób, które zajmuje się tworzeniem stron i choćby w minimalny sposób posiada wiedzę z zakresu SEO i SEM powie, iż meta tagi nie są już takie ważne dla wyszukiwarki albo wręcz wcale nie są ważne. Ci jednak, którzy z pokorą podchodzą do tego zagadnienia i potrafią nieco głębiej spojrzeć w zagadnienie dobrze wiedzą, iż Google nie jest jedyną wyszukiwarką internetową, która jest na rynku – mimo iż posiadają ogromną przewagę nad konkurencją – bo już np. taki Onet.pl korzysta nadal z meta tagów i chociażby dlatego warto było by się nad tym wątkiem zatrzymać i nieco więcej napisać. Niemniej jednak jeśli ktoś posiada na tyle samokrytyki, aby uznać swój błąd powie zapewne, iż nawet dla samego Google meta tagi nadal są bardzo ważne (chociaż nie są już liczone jako czynnik rankingowy), ponieważ... no właśnie, ale o tym w niniejszym artykule! Zapraszamy do lektury!

 

"Podstawowe" dane szczegółowe

 

Zapewne Ci, którzy skupiają się na pracy związanej z pozycjonowaniem stron w Google muszą przyznać jedną kardynalną sprawę – otóż Google nie bierze pod uwagę meta tagów jako czynnik rankingowy strony, niemniej jednak nadal roboty, które wchodzą na stronę biorą pod uwagę nazwy w opisach meta jako czynniki wskazujące na wartość danej podstrony i to co się na niej znajduje.

Jak wiadomo każde meta mają jakąś sugerowaną długość, jeśli chodzi o meta title to aktualnie jest to 65-70 znaków, natomiast jeśli chodzi o meta description jest to znaków może być do 320 (wcześniej było 150-160 znaków).

Czy to ma znaczenie? A jakże – po pierwsze znaczenie polega na tym, iż mówi potencjalnemu robotowi i użytkownikowi co się znajduje na danej stronie, po drugie ilość znaków ma o tyle znaczenie, że mówi wyszukiwarce, czy ktoś nie podejmuje celowo działań podlegających na tym, że np. zbyt długi opis zostanie ucięty a zbyt krótkie meta mogą być uzupełnione losową treścią przez sam mechanizm wyszukiwarki i na to nie mamy wtedy wpływu.

Czy można zatem jakoś sprawdzić to czy długość jest odpowiednia i treści? Można, mamy do tego przydatne darmowe narzędzia online, chociażby takie: https://mcculloughwebservices.com/2016/07/04/title-tag-length-meta-description-length-tool-2016/ albo też darmowe i umożliwiające generowanie podglądu narzędzie: https://zeo.org/seo-tools/serp-preview/ i https://www.portent.com/serp-preview-tool , warto korzystać z tych narzędzi aby dobrze sformatować swoje meta.

 

Zatem dlaczego są tak ważne te meta i jak je dobrze „sformatować”?

 

Ważne są z prostego powodu, wiele opisów meta trafia do systemów typu Adwords, gdzie jak wiadomo dobrane słowa kluczowe właśnie wkomponowywane są w te reklamy, które mogą – mając odpowiednio napisane teksty – zwiększyć współczynnik CTR, a to się bezpośrednio przyczyni do wzrostu konwersji – więcej po prostu zarobisz na swojej reklamie. Jakie zatem wskazówki wziąć pod uwagę jeśli chodzi o przygotowywanie opisów meta? Oto kilka wskazówek:

 

  • Unikaj duplikatów – często bywa tak, że prowadzący sklepy internetowe posiadające tak dużą ilość produktów, że poszczególne podstrony z produktami z podobnych kategorii po prostu z opisami się duplikują. Trzeba zatem pamiętać o tym aby tego nie było i odpowiednio formatować swoje meta;

  • Nie tylko roboty – jak wiadomo sporo osób pisze opisy meta pod kątem SEO myśląc o tym jakby tutaj robot Google dobrze ocenił opis i aby reklama była wyżej w wynikach, a tutaj jest duży błąd, bo przede wszystkim człowiek powinien być tutaj najważniejszy i jak się okazuje trzeba pamiętać o tym aby opisy były właśnie pisane pod człowieka;

  • Korzyści – tytuł powinien opisywać korzyści płynące z faktu wejścia na stronę, brzmi dziwnie, może nie zawsze się pokrywać z tym co oferujesz, ale jednak mimo wszystko coś dana strona oferuje;

  • Słowa i frazy kluczowe – powinny się znajdować zdecydowanie najbliżej początku jak to się tylko da;

  • Emotikony – jak wiadomo jest możliwość umieszczania w opisach również emotikonek, co prawda swego czasu były one usuwane z wyników wyszukiwarki, ale znów są widoczne. Taki opis meta przyciąga uwagę i więcej osób w nie klika. Nie wiesz nic na ten temat? Wpisz w Google słowo „emoji” albo poczekaj na osobny artykuł, który na ten temat na pewno będzie napisany u nas na blogu;

  • Zapytanie – jak się okazuje, również to jak napiszesz daną zachętę reklamową do tego aby wejść na stronę. Często jak się okazuje sformułowanie na stronie reklamy w postaci otwartego zapytania często wzbudza większe zainteresowanie;

  • CTA – jak się okazuje, również zwiększa się szansa na kliknięcie przez kogoś w reklamę jeśli pojawiają się na stronie takie słowa jak: „pobierz”, „przeglądaj”, warto wykorzystać potencjał w tym drzemiący;

  • Unikalność - trzeba pamiętać aby każdy opis był unikalny, dlatego też ważne jest aby sprawdzać, czy opisy się nie duplikują, to naprawdę ma ogromne znaczenie.

 

 

Podsumowanie
 

Jak wiadomo aktualnie Google nie bierze pod uwagę czynnika związanego z opisami w meta jako rankingowego, ale jak wspomnieliśmy w niniejszym artykule odpowiednio dobrane opisy mają wpływ na zachowanie użytkowników a to z kolei przekłada się na CTR, który jest brany pod uwagę przez Google.

Warto jest zatem walczyć o to, aby każde opisy w ramach meta tagów były unikalne i maksymalnie dopracowane od strony SEO, tak aby były chwytliwe dla potencjalnego Kowalskiego i zachęcały do dalszej interakcji.  


Głosów: 10.0/10 (38 Głosujących)


Wyślij artykuł znajomemu »

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

Pozycjonowanie stron internetowych - najlepsze agencje w Poznaniu

W 2020 roku zostaliśmy wyróżnieni jako jedna z najlepszych agencji interaktywnych na terenie Poznania i okolic!

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor