Jak wiadomo tworzenie stron internetowych ma ogromne znaczenie we współczesnych technologiach związanych z tworzeniem wizerunku marki, równie – jak się okazuje – ogromne znaczenie posiada badanie użyteczności tychże stron (UI i UX w pełnym tego słowa znaczeniu) w ich pierwotnych założeniach jakim mają służyć. Wskaźnikami, które wskazują na to jaką ma użyteczność dana strona są między innymi takie czynniki jak szybkość wczytywania się, mobilność, układ strony - architektura, kolorystyka witryny i tym podobne. Jak zatem sprawdzić użyteczność witryny? O tym w poniższym artykule, zapraszamy do lektury!
Jak wiadomo sprawdzając użyteczność najważniejszy jest w tym wszystkim użytkownik, który wchodząc na stronę niejako skanuje na szybko wzrokiem serwis i szuka interesujących go informacji i treści. Kluczową zatem sprawą jest tutaj układ treści i menu wszak i również takie kwestie jak rozplanowanie przestrzeni na reklamę, która nie może przysłaniać najważniejszych elementów serwisu. Jak można sprawdzić zatem całość witryny? Oto kilka propozycji:
Analiza eksperta – jak wiadomo zwrócenie się o pomoc do firmy, która specjalizuje się w robieniu audytów stron może być najlepszym rozwiązaniem dla kogoś kto w ogóle nie zna się na tym zagadnieniu. Taka firma dokona dogłębnej analizy, analizując między innymi Google Analytics oraz dokonując oceny heurystycznej i zapewne poda Ci gotowe rozwiązania na przyszłość – jak usprawnić działanie serwisu;
Zachowanie użytkowników – jak wiadomo nic tak dobrze nie wskaże jakości użyteczności jak nie analiza zachowania tychże osób na stronie. Analizę ruchu strony można dokonywać przez różne aplikacje, zwane eyetrackingowymi, bądź też przez grupy fokusowe. Badanie może też być przeprowadzone bezpośrednio przez moderatora grupy, który dokonać może analizy wykonywanych zadań, które dla danej grupy zaplanowano;
Audyt benchmarkingowy – kolejna forma badania to porównanie naszej witryny, z tymi które uważa się za wzorcowe w danej branży. Dogłębna analiza stron konkurencji może pomóc wdrożyć poprawki na swoich stronach.
Niewątpliwie badanie użyteczności stron jest bardzo ważnym elementem marketingu internetowego. Zdarza się bowiem często, iż nawet z pozoru doskonale wykonane projekty witryn, bogate w treść nie przynoszą spodziewanych korzyści finansowych i tutaj należy dokonywać analizy ich struktury i działania. Dobrze przeprowadzone badanie użyteczności strony powinno dostarczyć wielu wartościowych informacji i przełoży się na jeszcze lepsze funkcjonowanie serwisu. Mamy nadzieję, że kilka wskazówek jakie dziś Wam udzielono pomoże podjąć odpowiednie kroki z tym związane.
Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.
Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.
Średnia ocena jakości usług SitePromotor Głosów: 5/5 (17 Głosujących)