SEO

Internet Rzeczy – o co chodzi?

Tradycyjnie urządzenia takie jak zegarki, telefony i głośniki miały standardowe proste czynności do spełnienia, każde wypełniało zadanie do jakiego zostało stworzone, aktualnie tego typu urządzenia nie stanowią już jednofunkcyjnych urządzeń, ale są wielofunkcyjnymi kombajnami. Teraz mamy do czynienia ze smartfonami, smartwatchami i inteligentnymi głośnikami.

 

Internet Rzeczy, zatem do rzeczy...

 

Internet Rzeczy (zwany także z angielskiego IoT – Internet of Things) to jeden z czynników, który prowadzi do kolejnej rewolucji cyfrowej, z której korzysta wielu z nas zadając każdego dnia pytanie swojemu wirtualnemu asystentowi w smartfonie lub inteligentnemu głośnikowi.

Zatem przez Internet Rzeczy rozumieć należy te przedmioty, które po podłączeniu do internetu zyskują nowe funkcjonalności i są one sterowane przez urządzenia zdalne. Aktualnie technologia idzie tak daleko, że możliwe iż za niedługo będą dostępne nawet lodówki, które same będą zamawiały ze sklepów brakujące produkty (a być może już nawet takie istnieją).


 

Jakie może to rodzić konsekwencje dla przyszłości SEO?


 

Zadanie jest w zasadzie mocno postawione wysoko, ponieważ zamiast w wyszukiwarce coraz więcej osób będzie starało się angażować swoich wirtualnych asystentów do przeszukiwania zasobów sieci celem znalezienia tego co jest poszukiwane. Nie trudno się temu dziwić iż tego typu rozwiązanie będzie coraz częściej stosowane, ponieważ więcej osób będzie każdego dnia mogło w tym samym czasie wykonać więcej czynności, a czas w życiu jest ważny.

Co jeszcze jest problematyczne w tym zagadnieniu? Na pewno to, że coraz mniej osób będzie w sposób klasyczny przeglądały strony, które mogłyby standardowo generować większy ruch. Sprawa wygląda w ten sposób, że ktoś poprzez asystenta wyszukiwania znajdzie na stronie Kowalskiego to co szukało, a potem nie będzie już więcej eksplorować strony tylko wyjdzie z niej.

 

Jakie zatem rozwiązania można tutaj stosować pod kątem SEO?


 


 

Przede wszystkim optymalizacja pod kątem SEO w Featured Snippets, które jak wiadomo są wyróżnioną odpowiedzią na krótkie zadane pytanie w wyszukiwarce. Pozycja tejże strony, z której zaciągnięta jest odpowiedź jest jak wiadomo wyróżniona na pierwszym wyniku, a potencjalny Kowalski, który chciałby uzyskać więcej informacji będzie musiał wejść na nią i przejrzeć dokładniej.

A co można zrobić aby nasza strona miała spore szanse na wyróżnienie jej w Featured Snippets? Przede wszystkim należy umieszczać treści ze zdaniami zaczynającymi się od: jak, gdzie, kiedy, kto, co. I ważne jest aby składnia zdań nie była za bardzo złożona.

Skąd wziąć wiedzę jakie pytania zadają potencjalni odwiedzający? Przede wszystkim warto jest pamiętać o czymś takim jak Google Keyword Planner oraz komercyjne rozwiązania takie jak SEMSTORM, Ubersuggest i Senuto też powinny mieć znaczenie.


 


 

O co jeszcze powinno się zadbać?


 

Warto jeszcze pamiętać o takich kwestiach jak:

  • Google Moja Firma - koniecznie jeszcze pamiętać o dokładnej konfiguracji Google Moja Firma, które jak wiadomo mogą przyjmować dużą część zapytań o kontakt z firmą albo bezpośrednio kierować na konieczność zamawiania np. stolika w restauracji;

  • Dane strukturalne na stronie – jak wiadomo Google nie raz podkreślało, że ważne są dla robotów tego typu dane ponieważ pozwalają dużo lepiej zrozumieć strukturę strony i wiedzę na niej zgromadzoną. W kontekście wyszukiwania głosowego znaczenie ma to o tyle takie, że zwiększa szansę na zakwalifikowanie jakichś podstron z danego serwisu do Featured Snippets;

  • Prezentacja treści – jak się okazuje to jakim językiem się pisze ma ogromne znaczenie, trzeba pamiętać, że nie każdy posiada doktorat z dziedziny wiedzy, w której się specjalizujesz i musisz pamiętać aby formułowane treści merytoryczne były zrozumiałe praktycznie dla każdego odbiorcy wyedukowanego na poziomie szkoły podstawowej

 

 

 

Podsumowanie

 

 

Nie da się ukryć, iż Internet Rzeczy postawił nowe wyzwanie przez specjalistami z branży SEO i SEM, ponieważ tego typu rozwiązanie technologiczne będzie w coraz większy sposób marginalizowało dogłębne analizowanie zasobów sieci na rzecz zapytań przez rozwiązania głosowe. Zapewne rozwiązanie związane z tradycyjnym przeszukiwaniem indeksu wyszukiwarki będzie zawsze na topie, ponieważ takie jest założenie samej wyszukiwarki a normalne komputery z użytku pewnie nie znikną jak długo jeszcze świat będzie istniał, chociaż... przyszłości nie zna nikt, zatem możliwe, iż przyszłość przyniesie jeszcze jakąś rewolucyjną zamianę dla tego dobrodziejstwa XXI wieku.

Czas pokaże, dziś jednak warto jest móc się skupić na tym co niesie wyzwanie, a na pewno Internet Rzeczy po raz kolejny niejako rzuca rękawicę śmiałkom i specom od SEO i SEM. Życzymy zatem wszystkim udanych wyników i uzyskiwania wysokich konwersji z własnych stron!


Głosów: 5.0/10 (43 Głosujących)


Wyślij artykuł znajomemu »

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

W 2020 roku zostaliśmy wyróżnieni jako jedna z najlepszych agencji interaktywnych na terenie Poznania i okolic!

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor