SEO

Metody sprawdzenia wdrożenia kodu śledzenia Google

Jak wiadomo śledzenie danych przez system Google Analytics jest jednym z najbardziej zaawansowanych mechanizmów zbierania danych na całym świecie, nie da się ukryć, iż Internet stanowi dziś potęgę dlatego też umiejętne zbieranie i zarządzenie danymi stanowi podstawę dla tych, którzy chcą mądrze kierować swoimi działania na stronie.

 

Kod śledzenia google

 

To już wiemy, a czy wiemy jak sprawdzić poprawność wdrożenia kodu śledzenia danych GA na naszej stronie? Jeśli nie, zapraszamy do lektury niniejszego artykułu!

 

 

Trzy metody

 

Tak się składa, że mamy kilka możliwości za pośrednictwem, których możemy dokonywać analizy poprawności wdrożenia kodu na stronie, poniżej rozpisujemy wszystko w punktach. Natomiast na samym początku możemy powiedzmy sobie gdzie ten kod powinien być dodawany? Standardowo umieszcza się go w sekcji HEAD każdej podstrony,niezależnie czy na początku czy końcu, chociaż najnowsze wersje powinno się wstawiać na samej górze, kod ten powinien wyglądać mniej więcej tak:

 

<!-- Globalny tag witryny (gtag.js) - Google Analytics -->
<script async src="https://www.googletagmanager.com/gtag/js?id=GA_TRACKING_ID"></script>
<script>
  window.dataLayer = window.dataLayer || [];
  function gtag(){dataLayer.push(arguments);}
  gtag('js', new Date());

  gtag('config', 'GA_TRACKING_ID');
</script>

 

źródło: https://support.google.com/analytics/answer/1008080

 

Dodanie tego kodu w przypadku autorskich CMS'ów może wymagać zaangażowania programisty, natomiast dla osób które korzystają z oprogramowania GPL ważne jest aby umieć samodzielnie zlokalizować taki plik jak header.php i w nim umieścić tę linijkę kodu, tudzież stostować różnego rodzaju wtyczki, których nie brakuje na rynku i móc za ich pomocą dodać kod do strony.

 

  1. Identyfikator UA w kodzie – na samym początku najbanalniejsza metoda sprawdzenia tego czy na naszej stronie znajduje się kod UA i możemy być spokojni o zliczanie danych. Jak tego dokonać? Po pierwsze wejdź na stronę, potem za pośrednictwem skrótu klawiaturowego CTRL + U możesz uruchomić po prawej stronie wyświetlenie kodu strony, potem przez CTRL + F sprawdzisz sam kod, który możesz zlokalizować w sekcji <head> kodu gtag ('config' ,'UA- tutaj reszta Twojego kodu');

  2. Raporty – w GA istnieje też zakładka, która umożliwia sprawdzanie rzeczywistego czasowego wejścia osób na stronę. Jeśli zalogujemy się do panelu zarządzania GA i jednocześnie na drugiej zakładce wejdziemy na naszą stronę, to w panelu powinna pojawić się informacja o nowym wejściu. Wtedy możemy być spokojni, że kod jest prawidłowo wdrożony. Podobnież można dokonać takiej analizy przez wejście w zakładki: AdministracjaUsługa – Informacje o śledzeniu – Kod śledzenia i przyciśnięcie przycisku: WYŚLIJ RUCH TESTOWY, dzięki niemu będzie można sprawdzić poprawność również;

  3. Google Tag Assistant – kolejna metoda na sprawdzenie wdrożenia, tym razem jako dodatek go Google Chrome, jest to o tyle wygodne narzędzie iż nie wymaga konieczności ingerencji w kod strony. Wystarczy pobrać wtyczkę do Chrome i załadować stronę, którą chcemy przeanalizować, należy nieco odczekać i na pasku górnym przeglądarki zobaczyć jaki kolor miniaturki Tag Assistanta się wyświetla, jeśli jest to kolor ZIELONY, to wszystko jest OK, natomiast jak są jakieś inne kolory to coś wymaga poprawy. Aby zapoznać się z koniecznymi poprawkami trzeba kliknąć na ikonę i się zapoznać z raportem.

 

 

 

Podsumowanie

 

Niewątpliwie analizowanie danych spływających z Google Analytics dla wielu osób, które zajmują się SEO i szeroko pojętym SEM ma ogromne znaczenie, które wpływa na ogólną jakość świadczonych przez nich usług z tego zakresu. Zapewne upewnienie się co jakiś czas iż na stronach klientów jest dobrze zaimplementowany kod wdrożenia Analytics stanowi podstawę działań, o których nie należy zapominać jeśli chce się posiadać pełne dane wymagane do poprawnego analizowania ruchu na stronie.

Mamy nadzieję, że nasz artykuł okazał się być przydatnym i będziecie mogli spokojnie dokonać analizy zagadnienia na swoich witrynach.

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor