SEO

Kanony jakościowe copywritingu

Nie da się ukryć, iż sztuka pisania dobrych artykułów tematycznych i ogólnie copywritingu i content writingu nie zawsze każdemu dobrze wychodzi, można by sobie zanucić pod nosem zmieniony tekst piosenki znanego polskiego aktora Stuhra: „Pisać każdy może trochę lepiej lub gorzej, ale nie o to chodzi jak co komu wychodzi...”.. To jak pisać tak, aby było dobrze postaramy się Wam właśnie w niniejszym krótkim opracowaniu tutaj właśnie napisać.

 

copy-writing

Na początek

 

Na początek warto jest wspomnieć o kilku najważniejszych sprawach, niewątpliwie wielu z Was nie doceniła jeszcze faktu istnienia różnorakich programów, które mocno wspierają pracę copywriterów. Dla tych właśnie na samym początku pisze się ten fragment opracowania, pamiętajcie proszę o tym, ażeby posiłkować się różnego rodzaju oprogramowaniem, które pomocne jest w pracy dobrego pisania i nie chodzi tutaj tylko i wyłącznie o wygodny edytor z wieloma wtyczkami, ale też o programy, które sprawdzają wasze prace pod kątem plagiatów, powtórzeń słów w tekście i tak dalej. Pisano na ten temat już u nas na blogu (dla przypomnienia – link_znajdzie proszę, bo na etapie pisania tego arta nie widzę tego w indeksie Google :D)

 

 

Wskazówki

 

No dobrze, skoro już macie odpowiednio przygotowane stanowisko pracy, warto jest teraz wiedzieć jak i co pisać. To, co chcesz napisać to już na pewno dobrze wiesz, ale jak to zrobić tak aby było dobrze i chwytało serce nie jednego czytelnika, postaramy się odpowiedzieć w niniejszym zestawieniu:

 

 

  1. Zafascynuj – pierwsza zasada, która zasadniczo przyświecać całości to fakt tego, że dane opracowanie – niezależnie o czym będziecie pisać – powinno zafascynować, nie możecie zatem przynudzać;

  2. Teza – jak wiadomo coś co jest jakby mapą całego artykułu i trzeba umieć ją obronić, dlatego też warto jest zarezerwować kilka początkowych zdań w opracowaniu aby umieć przedstawić tezę. Nie muszę chyba przypominać, że warto jest pisać w dobrym punktowym zestawieniu potencjalne zestawienia anty-tez, aby obronić swoje stanowisko w odpowiedziach;

  3. Akapity – segreguj myśli i wątki, staraj się też stosować śródtytuły, staraj się umiejętnie i mądrze dzielić tekst na działy;

  4. Tabele – fakty, które zasługują na szczególną uwagę postaraj się w miarę możliwości zawierać w różnego rodzaju tabelach i wykresach, dobrze jest też czasami stosować infografiki, które – jak wiesz lub nie – mogą potem tworzyć super reklamę dla Twojego artykułu i serwisu w zakładce grafiki Google;

  5. Pisz z reguły w czasie czynnym;

  6. Staraj się pisać czym COŚ JEST, a nie na odwrót;

  7. Używaj z reguły czasu teraźniejszego, który jest lepiej zapamiętywany;

  8. Unikaj zwrotów obcojęzycznych i neologizmów (nowosłowia slangowego) i języka fachowego dla Twojej profesji – naprawdę nie każdy musi być specem w Twojej dziedzinie, a szuka pomocy;

  9. Relacjonowanie pisane powinno być z reguły w trzeciej osobie;

  10. Porządek i umiar w tekście i brak lania wody jest mile widziane;

  11. Jednowyrazowe nagłówki staraj się stosować bardzo rzadko albo wcale;

  12. Staraj się przeczytać tekst kilka razy przed publikacją albo daj go do przeczytania innym, zapewne docenisz to za jakiś czas;

  13. Sukces w praktyce – co to oznacza? Oznacza to to, że sukces odnosi się jako copywriter dopiero wtedy gdy czytelnicy odniosą do siebie wskazówki, które im udzielisz i są zadowoleni. Jeśli przeczytasz powyższy artykuł i uznasz, że Ci się przydał możesz zostawić nam LIKE'a i się uśmiechnąć (:) ).

 

 

Podsumowanie
 

Niewątpliwie pisanie dobrych opracowań na każdy temat powinno zaangażować czasowo nie jednego copywritera. Dobre przygotowanie od strony technicznej i dostosowanie się do kanonów jakościowego pisania artykułów powinno nie jednemu zaoszczędzić sporo zawodu z faktu braku zainteresowania ich twórczością.

Mamy nadzieję, że napisany artykuł przyda się nie jednemu copywriterowi, który podniesie jakość świadczonych przez siebie usług na rynku copywritingu!

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

W 2020 roku zostaliśmy wyróżnieni jako jedna z najlepszych agencji interaktywnych na terenie Poznania i okolic!

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor