SEO

Analiza indeksowania

Jak wiadomo praktycznie każdego dnia mnóstwo specjalistów w dziedzinie SEO dokonuje analiz witryn pod kątem poprawności ich indeksowania. Nie da się ukryć, iż w nowym Google Search Console od niedawna dostępne są nowe raporty, które pomogą nie jednemu dokonać dokładnej analizy zagadnienia. W dzisiejszym opracowaniu postaramy się Wam nieco przybliżyć ów wątek.

 

Podstawowe dane w raporcie

 

Jeśli chodzi o podstawowe dane jakie są dostępne aktualnie w GSC, to niewątpliwie najważniejszy jest podstawowy raport o stanie indeksu, który pokazuje dane zarówno w postaci list jak i wykresu. Sam wykres pokazuje proporcje pomiędzy poszczególnymi statusami: Błąd, prawidłowe z ostrzeżeniem, prawidłowe i wykluczono, do tego można jeszcze nałożyć wykres widoczności.

Ważną i przydatna sprawą w raporcie jest możliwość wyświetlania wszystkich detali – stanów, które pozwalają dokładniejsze przyjrzeć się zagadnieniu. Jak wiadomo do tej pory jeśli chodzi o analizę to adresy stron URL były dzielone na zindeksowane celowo i przez omyłkę oraz niezindeksowane celowo i przez omyłkę – teraz natomiast w zestawieniu mamy możliwość przyjrzenia się stanom w tabelce, w której wyszczególnione mamy następujące pozycje: stan, przyczyna, weryfikacja, trend, strony. W tym zestawieniu wszystko jest rozpisane bardzo dokładnie dlatego nawet mniej zorientowana w temacie osoba będzie umiała sobie poradzić z analizą tego zagadnienia.

 

Dyrektywy dla robotów

 

Jak wiadomo istnieje możliwość dokonywania indeksowania przez wydawanie komend za pośrednictwem pliku robots.txt, natomiast jak pokazuje praktyka to nie wystarcza i konieczne jest stosowanie dyrektyw dla robotów z poziomu poszczególnych adresów URL, ponieważ robot wchodząc na stronę z zewnątrz może najzwyczajniej w świecie nie zastosować się do dyrektyw zawartych w pliku robots.txt. Warto jest o tym więcej przeczytać na stronie: https://developers.google.com/search/reference/robots_meta_tag?hl=pl

 

Nie zaindeksowane?

 

Jak wiadomo są zasoby, które robot pobrał, ale jeszcze nie zindeksował, a wśród nich są m.in. takie jak:

  • klasyczne błędy 404;

  • URL, z którego ustawiono przekierowanie;

  • strony blokowane w meta tags lub w pliku robots.txt;

  • strony pozornego błędu 404.

 

Wszakże jak się okazuje znajdują się też jeszcze bardziej dziwne błędy takie, które trudno było by zrozumieć, gdyby nie ich dokładniejsze wytłumaczenie np.:

 

  • pobrano, ale jeszcze nie zindeksowano – oznacza to fakt tego, że strona pobrana nie jest jeszcze zindeksowana i MOŻE być kiedyś tam zindeksowana;

  • duplikat strony, który nie zawiera tagu strony kanonicznej – strona posiada duplikaty, ale żaden nie został określony jako kanoniczny;

  • wyszukiwarka Google wybrała inną stronę niż kanoniczna – to może wprowadzić w zdziwienie, ale czasami najwidoczniej robot wie, że inna strona lepiej się sprawdzi jako kanoniczna;

  • nieprawidłowość związana z indeksowaniem – oznacza to fakt tego, że robot podczas próby pobrania napotkał jakiś bliżej nie określony błąd (zwracający jeden z kodów 4xx lub 5xx), a w efekcie nie można było zindeksować strony.

 

Podsumowanie

 

Niewątpliwie z przedstawionych wyżej przykładów jasno wynika, iż techniczne SEO będzie coraz bardziej zyskiwać na jakości i znaczeniu. Tak zwany crawl budget – czyli budżet poświęcony na przejrzenie zasobów internetu, które mają roboty Google to wykonania przemawia niejako za tym aby punktować strony, które od strony technicznego SEO są lepiej dopracowane, zajmują mniej „pracy” robotom, kod jest czysty i bardzo estetyczny i przejrzysty.

To wszystko przemawia za tym, że szybkość witryny – i to niekoniecznie związana tylko i wyłącznie z zagadnieniem PageSpeed – ma znaczenie, chodzi tutaj oczywiście też o poprawne linkowanie wewnętrzne, mapę XML, odpowiednią optymalizację obrazków. W przyszłości zapewne będzie to odgrywać jeszcze większą rolę, dlatego już dziś warto jest się do tego przyłożyć aby analiza witryny pod kątem SEO dała spodziewane efekty, których owocem będą wyższe pozycje w wyszukiwarce.

Wyślij artykuł znajomemu »

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

W 2020 roku zostaliśmy wyróżnieni jako jedna z najlepszych agencji interaktywnych na terenie Poznania i okolic!

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor