Jak wiadomo tworzenie stron i SEO ma to do siebie, że coraz to nowe technologie starają nieco zaburzyć dotychczasowy porządek i trzeba wprowadzać coraz to dodatkowe zmiany na stronie. Jak wiadomo zmiany generuje również także - a może jeśli chodzi o SEO i ogólnie pojęty SEM (w którego skład wchodzi m.in. content marketing) przede wszystkim – cykliczna ewolucja algorytmu Google, który twórcy ciągle zmieniają aby udoskonalić narzędzie wyszukiwania i wprowadzać coraz to lepsze rozwiązania, które niestety uprzykrzają życie pozycjonerom. W dzisiejszym opracowaniu zajmiemy się kwestią content marketingu, który jak wiadomo stanowi jeden z kluczowych elementów w budowaniu wizerunku marki w firmie oraz jest niezbędnym elementem współczesnego SEO. Zapraszamy do lektury!
Niewłaściwie prowadzone działania marketingowe na pewno mogą w przyszłości przynieść więcej szkody niż pożytku. Warto jest o tym pamiętać dobierając sobie osoby, z którymi miało by się współpracować. Przykładów tego, że coś może być nie tak jest sporo, ale ogólnie wszystko się tyczy kwestii wizerunku marki, który nieumiejętnie budowany przez np. content marketerów albo influence marketerów może nadszarpnąć dobrym imieniem danej firmy i może się to skończyć kiepsko.
To jak długie powinny być treści zależy od wielu czynników, na pewno ważna jest sprawa tego jaka jest tematyka, o której ma się pisać oraz równie ważne jest to, czy to jest klasyczny tekst SEO, czy też może treści mają mieć nieco inny wydźwięk i są pisane przez influencer marketingowca (jak wiadomo są i tutaj specjalizacje – odsyłam tutaj do artykułu o influencer marketingu, który pojawił się już na blogu w 2018 roku!).
To o czym warto jest pisać jest jak wiadomo sprawą, którą można też zbadać przez różne aplikacje webowe umożliwiające to, są też jednak wbudowane aplikacje jakie daje samo Google, np. Google Keyword Planner i na nim też można fajnie przeanaliować sprawę. To jakiej długości zaś mają być teksty – warto odpisać w jednym krótkim zdaniu – do wyczerpania zagadnienia (czyt. im lepszy i bardziej wypasiony w konkretną wiedzę artykuł – tym lepiej). Owszem, trzeba umieć odpowiednio tekst sformatować, stosować listowania, które również mogą się „załapać” w Google na 0-ową pozycję na liście wyszukiwania, która jak wiadomo jest snippets'em wielce pożądanym, no bo jak wiadomo jest to darmowa reklama na samej górze indeksu.
Wszystko to przemawia za tym aby naprawdę przyłożyć się do pisania swoich artykułów SEO i współpracować z takimi ludźmi, którzy piszą od serca, rzeczowo i na temat → kierując teksty do ludzi, jednocześnie pamiętając o tym aby od strony SEO też nieco tekst przy okazji na końcu umieć sformatować. A dlaczego? Dlatego, ponieważ Google bazuje na machine learning i sztucznej inteligencji (AI).
No dobrze, a jak powinna wyglądać struktura tekstu? Spieszymy z szybką odpowiedzią:
Tytuł – zawierający słowa kluczowe, nie dłuższy niż 70 znaków, skupiający uwagę użytkownika, wywołujący chęć posiadania produktu lub skorzysnia z usługi;
Wstęp – dobry wstęp w tekście ma ogromne znaczenie bo albo zachęci do dalszego czytania albo zniechęci, pamiętaj o tym;
Rozwinięcie – tutaj jak wiadomo jaki temat, taka będzie i segmantyzacja treści w samym opracowaniu/artykule. Nie jest to wcale zatem żartem jak się pisze, że teraz artykuły warto jest pisać w niejako w ujęciu „elaborycznym”;
Nagłówki i akapity – pełnią ogromną rolę, ludzie często wyłapują właśnie tylko te fragmenty tekstu jak chcą się dowiedzieć o czym jest tekst i czy warto go czytać, dlatego warto o tym pamiętać i mieć to na względzie;
Podsumowanie – tutaj ścisłe wnioski z tego co też się napisało w rozwinięciu jako obrona na to, co też wcześniej chciało się udowodnić w swoim artykule;
i.... - to nie koniec, bo jeszcze pod artykułem warto jest pamiętać o guzikach społecznościowych, call to action. Wiadomo, to co dobre się samo reklamuje, ale jak ludzie są leniwi, a nie dacie im linków do społecznościowych odnośników to nie będą wiedzieli jak to zrobić.
Nie da się ukryć, iż content marketing jako jedna z metod tworzenia solidnej treści na strony jest i pewnie zawsze będzie jedną z kluczowych dziedzin, która będzie napędzała odpowiednio całą maszynerię związaną z promocją stron internetowych. Złudne nadzieje na SEO i SEM bez tegoż elementu mają Ci, którzy myślą nadal, że tylko moc linków i odpowiednia optymalizacja może zapewnić sukces marketingowy, dlatego jeśli i Ty chcesz być w czołówce w swojej branży powinieneś koniecznie pomyśleć o wsparciu dobrego content marketera, który będzie Ci pomocą w tym zajęciu!
Warto jeszcze raz jednak podkreślić na koniec jedną rzecz – dzisiejszy content marketing mocno odbiega od tego co było parę lat temu, kiedyś teksty SEO stanowiły czasami zlepek wielu treści, które z jednego dobrego opracowania ktoś robił po to aby tworzyć zaplecze. Dziś teksty SEO o dobrej jakości są traktowane jako szansa na realne budowanie wizerunku marki i umieszczane na stronach (nawet zapleczowych) stanowią dobrą pożywkę dla robotów i super realną i edukującą treść dla czytelników, dzięki czemu i strony „zapleczowe” są w pełni wartościowymi serwisami z treściami o dobrej jakości merytorycznej
Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.
Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.
Średnia ocena jakości usług SitePromotor Głosów: 5/5 (17 Głosujących)