SEO

Przewodnik do influencer marketingu

Internet to ogromne medium, które jednym służy za środek komunikacji, innym jako źrodło wiedzy, trzecim do wielu rzeczy. Wśród tych osób znajdują się też osoby, które zajmują się reklamą w sieci. Jak wiadomo reklama jest dźwignią handlu dlatego też wiele osób stara się zaistnieć jak tylko może w taki sposób aby skierować potencjalnych klientów na swoje serwisy internetowe celem sprzedaży swoich produktów i usług.

 

Jak wiadomo klasyczne formy reklamy często nie zdają egzaminu dlatego sprawy promocji powierza się osobom zwanym influence marketingowcami, którzy potrafią w odpowiedni sposób zająć się promocją usług i osób. W dzisiejszym opracowaniu postaramy się odpowiedzieć na pytanie kim jest influence marketingowiec i czym się dokładnie zajmuje, podpowiemy też jak dobrać sobie współpracownika w tym zakresie.

 

Kim jest influence marketingowiec?

 

Jak wiadomo Internet oferuje różne możliwości promocji, wśród nich są reklamy bannerowe. Kontekstowe, tekstowe oraz jak wiadomo można wskazać na działania SEM – marketingu internetowego. Kim zatem jest osoba, która się nazywa influence marketingowcem? Jest to najkrócej rzecz ujmując osoba mająca jakiś wpływ na daną społeczność i swoją osobą reklamująca dane produkty, usługi, czy też promujące danego człowieka.

Rodzaje influencerów? Są jak wiadomo różne specjalizacje w ramach tego samego zawodu, jeśli zaś chodzi o samych influencerów to można ich podzielić na rodzaje w zależności od tego jaki zasięg mają ich wpływowe kanały, blogi, czy też vlogi. Tak też możemy wyróżnić 3 grupy:

 

  • mega – influncerów – ich kanały generują ponad milion aktywnych śledzących / odwiedzających i – co może wydawać się być dziwne – nie mają większego wpływu na decyzje sprzedażowe swoich fanów, ale za to dają jak nie trudno się domyśleć największą reklamę przez sam fakt posiadania przez nich sporej grupy odbiorców;

  • makro – influencer – ich kanały posiadają fanów od 10 tysięcy do 1 miliona – podobnież jak mega influencerzy też nie posiadają dużego wpływu na decyzje sprzedażowe, za to liczba odbiorców daje ich współpracownikom sporą reklamę produktów/usług;

  • mikro – influencer – ich kanały posiadają fanów do 10 tysięcy, Ci zaś w przeciwieństwie do swoich większych odbiorców posiadają spory wpływ na podejmowanie decyzji sprzedażowych przez fanów, ponieważ mają najzwyczajniej w świecie dla nich więcej czasu, potrafią podjąć dialog w ramach np. komentarzy na kanałach, kontach społecznościówek i tak dalej.

 

 

A czym jest influence marketing i dlaczego jest lepszy od tradycyjnych for reklamy?

 

Jeśli chodzi o prostą definicję tego stwierdzenia, trzeba by powiedzieć iż jest to ogół działań marketingowo – reklamowych w ramach społeczności internetowych, na których osoba prowadząca posiada ogromny wpływ na odbiorców. Wpływ ten bazuje na osobistym autorytecie danego influencera lub jego popularności. Często ta forma reklamy jest mylona z marketingiem szeptanym, który nie bazuje na osobistym autorytecie prowadzącego „kampanie” tylko wskazuje na reklamowaną usługę lub produkt.

Natomiast w czym jest lepsza taka forma reklamy od tradycyjnych bannerów i reklam wyskakujących? Powody zasadnicze są dwa:

 

  • ślepota bannerowa – tego typu sprawa polega na tym, że ludzkie oko unika wszystkiego co przypomina reklamę bannerową i ją ignoruje;

  • AdBlocks – popularne aplikacje do blokowania tego typu reklam w przeglądarkach internetowych powodują uśmiercanie tychże reklam, zatem są nieskuteczne;

  • reklama „krojona” pod wymiar, zaufanie i wpływ na sprzedaż – co przez to należy rozumieć? Musimy sobie uświadomić to, że influencer kieruje swoje działania na promocję konkretnych produktów/usług/osób, dlatego też jego działania są skuteczne, sam jest reprezentantem danej grupy społecznej, zna się na rzeczy i niejako swoim imieniem i nazwiskiem może gwarantować, że to co promuje jest DOBRE Jeśli zatem będzie to DOBRE, to ludzie będą pragnęli ufając danemu influencerowi dokonywać zakupów z racji tego, że im to polecił;

  • wpływ na SEO – nie da się ukryć, iż prowadzenie przez kogoś w ramach serwisów społecznościowych profili danych firm może mieć ogromne znaczenie na sam fakt SEO i pozycjonowania. Społeczność zgromadzona wokół danej osoby może generować ogromne ilości linków przychodzących do serwisu klienta, komentarze mogą powodować dodatkowe ilości zainteresowanych klientów i tak dalej.

 

 

Jak dobierać współpracowników?

 

Sprawa jest mocno dyskusyjna, ale w zasadzie można by napisać krótko, że jeśli ktoś szuka osób do współpracy i promocji usług i produktów, które sprzedają się na masową skalę, powinni szukać współpracowników wśród mega i mikro influencerów, natomiast Ci którzy posiadają bardziej ekskluzywne produkty skierowane do bardziej wymagających klientów powinni szukać takich mikro – influencerów, którzy będą mieli większy wpływ na decyzje sprzedażowe swoich fanów.

 

 

Podsumowanie

 

Niewątpliwie sprawa influencer marketingu nabiera coraz większego znaczenia i każdy kto tylko odkrył możliwości jakie daje ta forma reklamy będzie szukał możliwości aby takie osoby ich promowały. Zapewne również trzeba wspomnieć, że reklama tego typu będzie wymagała odpowiedniego wynagradzania tego typu osób, ponieważ od ich opinii w sieci może zależeć „być albo nie być” danej marki. Uczciwa i dobrze dookreślona w ramach umowy współpraca może zaowocować wieloletnią współpracą dla dobra obojga.

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor