SEO

Marketing funeralny - czym jest?

W XXI wieku bez marketingu w biznesie daleko się nie „zajedzie”, chociaż nie jest to zapewne zasadą, ponieważ niektórzy mówią, iż dobry produkt się sam reklamuje. Coś w tym jest, niemniej jednak i nawet poczta pantoflowa, którą rozchodzą się przecież informacje o jakimś dobrym produkcie są też i dziś niejako elementem marketingu. A czym jest marketing funeralny? O tym postaramy się dziś Wam opowiedzieć, zapraszamy do lektury!

 

 

Podstawy

Nie da się ukryć, iż w czasie obchodzenia dnia zadusznego oraz Wszystkich Świętych wiele osób zaczyna myśleć chociaż na chwilę o tym, co i czeka w wieczności. Przemijanie życia doczesnego zawsze budziło w człowieku wielkie zainteresowanie i jednocześnie wewnętrzny niepokój. I nie ma się co dziwić, ponieważ ludzką rzeczą jest pragnąć żyć, a uciekać niejako od tematu przemijania i śmierci, ponieważ życie jest piękne, a sam Pan Bóg powiedział w Piśmie: Bo śmierci Bóg nie uczynił5 
i nie cieszy się ze zguby żyjących”. Jednakże dla tych, którzy wierzą jak i dla tych, którzy nie wierzą oczywistością jest fakt umierania, tak też dla jednych i drugich oczywistą sprawą jest również fakt tego, że umieranie niestety jest w doczesności sprawą, która każdego czeka – a co za tym idzie jest też potrzeba pogrzebania doczesnych szczątków każdego żyjącego.

Co za tym idzie, od wieków oczywistą sprawą była też kwestia konieczności służenia innym w ramach usług pogrzebowych, które z czasem stały się do tego stopnia intratnym zajęciem, iż nawet reklamować się trzeba było. Tak też jest i w XXI wieku, a podstawą działania w zakresie promocji takich usług jest tak zwany marketing funeralny.

 

Współczesne tendencje

 

Boom na reklamowanie się w tej branży zaczął się oczywiście w Ameryce, w której to współczesne formy usług pogrzebowych są między innymi w takiej formie, że na nagrobku znajdować można kody kreskowe, dzięki pobraniu którym można pooglądać zdjęcia z życia zmarłego, nawet wyświetlacze LCD, na których można wyświetlać filmy i nagrania z życia zmarłego, włącznie z tak wzruszającymi momentami jak np. ostatnie słowa zmarłego i tak dalej.

Co jeszcze można spotkać za granicą, niestety wiele kwestii, które budzą niesmak, począwszy od tego, że pojawiła się inicjatywa tworzenia kalendarzy z podtekstami erotycznymi wplecionymi w tematykę umierania, czy też naśmiewanie się z tematyki śmierci, która w rzeczy samej powinna budzić powagę i głębszą refleksję nad pięknem życia i życiem. Brzmi futurystycznie? A jednak to rzeczywistość, która w naszym kraju jeszcze nie ma miejsca, ale pewnie to kwestia czasu.

A jak wygląda ów kwestia w Polsce? U nas póki co jak się obserwuje temat śmierci w reklamach jest głównie poruszany w kwestiach związanych z jazdą samochodem, tutaj oczywiście pokazywane są osoby ze zdjęciami zmarłych, którzy albo sami jechali za szybko albo stali się ofiarami osób nadmiernie pędzących swoimi pojazdami. Jeśli chodzi o promocję usług, to zakłady pogrzebowe z reguł zajmują się tylko promocją przez serwisy społecznościowe oraz wiadomo – przez strony internetowe.

 

 

Podsumowanie
 

Tematem niniejszego opracowania mieliśmy za zadanie przybliżyć Wam to czym jest i jak funkcjonuje marketing funeralny. To jak będzie wyglądać jednak przyszłość tej branży marketingu stoi pod znakiem zapytania, chociaż przeraża fakt tego, że społeczeństwo mocno się amerykanizuje i u nas może mieć miejsce bardzo „ulajtowienie” tego jakże poważnego tematu.

Nie da się ukryć, iż zdecydowanie jako przeciwwagę dla tematu funeralnego trzeba by przedstawić temat promocji zdrowego trybu życia i jakże większość osób zdaje się myśleć takimi kategoriami, zaś Ci którzy zajmują się zawodowo kwestią pogrzebów miejmy nadzieję będą korzystali z bardzo tradycyjnych metod promocji nie wchodząc w bardzo „postępowy” styl reklamowania tychże usług jak w Ameryce.  

Wyślij artykuł znajomemu »

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor