SEO

Reinforcement Learning

Jeśli chodzi o zmiany w dziedzinie sztucznej inteligencji, to każdego dnia praktycznie można przeczytać w jakichś czasopismach branżowych o coraz to nowszych postępach w pracy nad sztuczną inteligencją, dzięki której ludzkie życie ma być – bynajmniej taką mamy nadzieję – wygodniejsze. Również samo Google jak się okazuje w nadchodzącej aktualizacji algorytmu wyszukiwarki (prawdopodobnie) wprowadzi elementy sztucznej inteligencji – reinforcement learning, które w skrócie polegać ma na tym aby zwracać jak najbardziej adekwatne odpowiedzi na zapytania w Google.

 

Jak sprawuje się to nowe rozwiązanie i na czym polega, o tym w poniższym artykule!

 

Podstawy

 

Jak wiadomo istnieje coś takiego jak maszynowe uczenie, które właśnie samo Google zaplanowało wprowadzić reinforcement learning – wzmocnione uczenie przez korektę w algorytmie mającą na celu niejako pośredniczenie między użytkownikiem wprowadzającym zapytanie do wyszukiwarki a tradycyjnym algorytmem zwracającym listę z odpowiedziami.

 

Jak działa reinforcement learning?

 

Jak już wyżej wspomnieliśmy jest to metoda wzmacniania uczenia, które polega na tym, że w metodzie uczenia nie stosuje się metody analitycznej, tylko dokonuje się metody uczenia maszynowego polegającą na stosowaniu metody z psychologii behawioralnej, która zakłada prowadzenie wychowania przez stosowanie odpowiednich kar i nagród w wyrabianiu prawidłowych zachowań.

Więcej na ten temat od strony technicznej można poczytać tutaj: https://openreview.net/pdf?id=S1CChZ-CZ, najkrócej rzecz ujmując metoda ta na polega na tym, że robot Google zwracając odpowiedzi umożliwia użytkownikowi wybranie jednej z odpowiedzi, zatem albo ktoś klika w jakiś wynik na stronie, albo nie – w efekcie jest możliwość uzyskania odpowiedniego wzorca postępowania w określonym środowisku (zapytań), które gwarantuje sukces. Metodę tę można pokrótce porównać do nauki jazdy na rowerze przez małe dziecko, które będzie tak długo szukać odpowiedniej pozycji aż się nauczy jeździć bez upadków.

A jak się sprawa ma z tym algorytmem? Najkrócej rzecz ujmując reinforcement learning w algorytmie dokonuje redefiniowania zapytania przez zwracanie skorygowanej listy z propozycjami odpowiedzi na zadane pytanie, dzięki temu użytkownik uzyska udoskonaloną formę, która zapewne badziej go zadowoli.

I jeszcze nieco w kwestii wpływu najnowszego algorytmu na SEO, czy wpłynie on jakoś znacząco na kondycję dzisiejszych pozycji SEO? Prawdopodobnie nie, proszę zauważyć, że głównie zmiana tyczy się kwestii oczekiwania klientów względem uzyskania najbardziej trafnych odpowiedzi, zatem CI którzy dobrze wykonają SEO i przede wszystkim treści ich stron w naturalny sposób będą odpowiadały żądanym zapytaniom w wyszukiwarce znajdą się w proponowanych wynikach z sugerowanymi witrynami.

 

Podsumowanie

 

Niewątpliwie nowy algorytm na pewno przyczyni się do jeszcze trafniejszego wskazywania tych witryn, które będą najbardziej odpowiadały oczekiwaniom użytkowników, jednakże kiedy dokładnie wejdzie w życie o tym jeszcze Google nie poinformowało. Zapewne nowy algorytm jest w fazie testów i jego finalne wprowadzenie w życie będzie dla świata SEO pozycjonerów zaskoczeniem.

Pozostaje nam tylko zachęcać wszystkich do tego aby standardowo starali się tworzyć odpowiednie treści na swoich stronach i mądrze je pozycjonowali oraz wykonywali solidne SEO dla firm.

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor