SEO

15 najczęściej popełnianych błędów podczas audytów SEO

Jak wiadomo każdego dnia mnóstwo osób dokonuje analiz swoich stron www, któe stanowią podstawę do tego aby pokierować dalszymi działaniami pozycjonowania. Zapewne wielu z was zdaje sobie sprawę iż w tej kwestii można robić poprawnie SEO i nie do końca dobrze, co jest oczywistością, ponieważ nie każdy jest ekspertem, a i najlepszym zdarzają się różnego rodzaju potknięcia. W związku z tym ważne jest aby umieć unikać najczęściej popełnianych błędów, o których mamy zamiar Wam dzisiaj napisać, zapraszamy do lektury!

 

Sitepromotor błędy seo

Subiektywna 15-stka

 

Nie da się ukryć, iż każdy może coś dodać od siebie jeśli chodzi o kwestie dobrej i złej roboty w kwestii SEO i SEM, my postanowiliśmy w naszym subiektywnym odczuciu przedstawić piętnaście najczęściej popełnianych błędów podczas audytów SEO, oto one:

 

  1. Znaczniki TITLE – co prawda banał, ale warto jest o nim wspomnieć, każdego dnia widać jak czarno na białym, że wiele osób, które prowadzi w szczególności te większe serwisy takie jak sklepy zapomina o odpowiedniej optymalizacji TITLE tagów, które są dla podstron nieodpowiednio zoptymalizowane;

  2. Tag noindex – jak wiadomo podczas tworzenia nowego serwisu programiści wstawiają nowy title meta name=”robots”, name=”noindex”, co jak wiadomo mówi robotom o tym, aby nie indeksować strony, po zmianie jednak trzeba pamiętać aby się tego pozbyć i zmienić na „index”, banał wszak warto i o tym pamiętać, zdarzają się tacy co o tym zapominają;

  3. Meta Description blank – zdarzają się też puste me ta tagi description dla podstron, które jak wiadomo nie odgrywają już co prawda ważnej roli jeśli chodzi o pozycje w Google (a to warto podkreślić, że w Google, bo inne wyszukiwarki biorą to za czynnik rankingowy!), niemniej jednak same opisy są istotne z punktu widzenia ich pobierania przez niektóre podstrony jako opisy produktów;

  4. Nie stosowanie H1...H6 – jak wiadomo odpowiednia optymalizacja treści strony nie może się obyć bez takich manewrów jak dodawanie np. nagłówków H1... H6 i stosowanie w nich słów i fraz kluczowych, które też należy przystosować pod Direct Answer;

  5. Duplikacja wewnętrzna i zewnętrzna – zdarza się też tak, że serwis jest do tego stopnia niepoprawnie zoptymalizowany, że dokonuje powielania tekstów swoich podstron, szczególnie na tego typu niepoprawności są narażeni właściciele stron ze sklepami i aukcjami, gdzie pojawia się dużo produktów z duplikującymi się opisami, warto jest umieć odpowiednio optymalizować podstawowe znaczniki i tagi aby temu zapobiec, podobnież jak warto jest co jakiś czas sprawdzać swoje treści, czy nie są jakoś powielane na zewnątrz przez inne serwisy (tutaj warto stosować copyscape.com serwis);

  6. Brak optymalizacji grafiki – jak wiadomo coraz większą rolę zaczyna odgrywać rolę czynnik lekkości witryny, która powinna być lekka jak koliber, ponieważ urządzenia przenośne odgrywają coraz większą rolę na rynku, dlatego warto jest pamiętać o tym aby odpowiednio kompresować pliki graficzne;

  7. Paginacja i filtrowanie – jak wiadomo dobrze stosowana paginacja nie będzie prowadzić do duplikacji, ale jeśli się o tym zapomni to niestety pojawią się problemy, tutaj warto jest pamiętać o rel=”prev” oraz rel=”next”. A co z filtracją? Podobnież jak paginacja może doprowadzić do tego, że będzie duplikacja jeśli nie wprowadzi się odpowiednich przekierowań kanonicznych;

  8. Niepoprawne linkowanie wewnętrzne – jak wiadomo również sama struktura budowy stronyh powinna być tak dopracowana aby posiadać przyjemną nawigację (w postaci breadcrumps – okruszków), dodatkowo warto jest mieć mapę strony aby robot widział co na stronie jest do zaindeksowania;

  9. Nieprzyjazne adresy URL – jak wiadomo stosowanie linków przyjaznych, short url's to już standard, ale jak się przeglądany strony w sieci, jak widać pojawiają się jeszcze osoby, które tego nie rozumieją i mają tę kwestię zaniedbaną, warto zatem i o tym pamiętać;

  10. Błędne przekierowania – jak wiadomo zmiana struktury strony wymaga odpowiedniego przekierowania całego ruchu, dlatego warto jest pamiętać o przekierowaniach 301 i 302 lub tagach kanonicznych;

  11. Mapy strony – jak wiadomo każda strona powinna posiadać swoje mapy, ale nie tylko te związane z treścią witryny i podstron, ale warto pamiętać o konieczności sporządzenia osobnej mapy dla plików graficznych, które będą dzięki temu lepiej się indeksować;

  12. Wersje językowe – również Ci, którzy posiadają różne wersje językowe nie potrafią odpowiednio poukładać treści na nich, a rozwiązanie tego problemu jest proste, warto jest stosować hreflangi;

  13. Czas ładowania strony – tak się składa, że sporo osób jeszcze zaniedbuje ten aspekt, a po kolejnego aktualizacji algorytmu Google jest on bardzo ważny i jeszcze zdaje się ta tendencja pogłębiać, a to wszystko za sprawą tego, że urządzenia mobilne odgrywają coraz ważniejszą rolę, sprawdzaj swoją stronę na PageSpeed od Google, aby sprawdzić jej dostosowanie do tegoż novum;

  14. Osadzenie Google Maps – jak się okazuje w kwestii SEO ma znaczenie też sam fakt osadzenia na stronie Map Google, o czym ludzie zapominają a w sumie sprawa jest prosta i nie wymaga dużej ingerencji w kod strony;

  15. Google Search Console, fragmenty rozszerzone i Analytics – błędy podczas implementacji i osadzania fragmentów rozszerzonych, kodu śledzenia Analytics oraz GSC to też jak się okazuje częsty błąd, którego nie usunięcie skutkuje tym, że otrzymuje się błędne dane lub ich brak w narzędziach monitorujących.

 

 

Podsumowanie

 

Jak wiadomo poprawna optymalizacja kodu strony może doprowadzić do jeszcze lepszego i wydajniejszego prowadzenia działań pozycjonowania, które jak wiadomo są czasochłonne i bardzo mozolne jeśli pracuje się nad bardziej skomplikowanymi słowa i frazami kluczowymi. Podobnież jeśli chodzi o kwestie promocji w ramach AdWords i innyhc form reklamy optymalizacja witryny a ogromne znaczenie, ponieważ co widzi użytkownik to też może ze strony przeczytać tudzież nabyć. Nie da się ukryć, że audyt SEO bywa czasami rozpisany w wielostronicowym dokumencie, ale warto jest się do niego dostosować, aby działania SEM były jeszcze wydajniejsze i przyniosły spodziewane efekty.


Głosów: 10.0/10 (37 Głosujących)


Sitepromotor kanony pozycjonowania stron Sitepromotor błędy seo Sitepromotor seo porady Sitepromotor kanony pozycjonowania stron Sitepromotor błędy seo Sitepromotor kanony pozycjonowania stron Sitepromotor błędy seo
Wyślij artykuł znajomemu »

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy. Sitepromotor błędy seo

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

Sitepromotor seo porady SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Sitepromotor błędy seo Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Sitepromotor kanony pozycjonowania stron Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

Sitepromotor kanony pozycjonowania stron Pozycjonowanie stron internetowych - najlepsze agencje w Poznaniu

W 2020 roku zostaliśmy wyróżnieni jako jedna z najlepszych agencji interaktywnych na terenie Poznania i okolic!

ZAUFALI NAM

Sitepromotor błędy seo Uniwersytet Wrocławski Sitepromotor błędy seo Politechnika Wrocławska Sitepromotor błędy seo WP money Sitepromotor seo porady Dospel Sitepromotor błędy seo Magellan Sitepromotor błędy seo Dolnośląska Szkoła Wyższa Sitepromotor kanony pozycjonowania stron Castrol Sitepromotor kanony pozycjonowania stron eGospodarka Sitepromotor seo porady OEX

Referencje

Sitepromotor kanony pozycjonowania stronSitepromotor kanony pozycjonowania stronSitepromotor kanony pozycjonowania stronSitepromotor kanony pozycjonowania stronSitepromotor kanony pozycjonowania stron

Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor kanony pozycjonowania stron Sitepromotor