Jak wiadomo każdego dnia mnóstwo osób dokonuje analiz swoich stron www, któe stanowią podstawę do tego aby pokierować dalszymi działaniami pozycjonowania. Zapewne wielu z was zdaje sobie sprawę iż w tej kwestii można robić poprawnie SEO i nie do końca dobrze, co jest oczywistością, ponieważ nie każdy jest ekspertem, a i najlepszym zdarzają się różnego rodzaju potknięcia. W związku z tym ważne jest aby umieć unikać najczęściej popełnianych błędów, o których mamy zamiar Wam dzisiaj napisać, zapraszamy do lektury!
Nie da się ukryć, iż każdy może coś dodać od siebie jeśli chodzi o kwestie dobrej i złej roboty w kwestii SEO i SEM, my postanowiliśmy w naszym subiektywnym odczuciu przedstawić piętnaście najczęściej popełnianych błędów podczas audytów SEO, oto one:
Znaczniki TITLE – co prawda banał, ale warto jest o nim wspomnieć, każdego dnia widać jak czarno na białym, że wiele osób, które prowadzi w szczególności te większe serwisy takie jak sklepy zapomina o odpowiedniej optymalizacji TITLE tagów, które są dla podstron nieodpowiednio zoptymalizowane;
Tag noindex – jak wiadomo podczas tworzenia nowego serwisu programiści wstawiają nowy title meta name=”robots”, name=”noindex”, co jak wiadomo mówi robotom o tym, aby nie indeksować strony, po zmianie jednak trzeba pamiętać aby się tego pozbyć i zmienić na „index”, banał wszak warto i o tym pamiętać, zdarzają się tacy co o tym zapominają;
Meta Description blank – zdarzają się też puste me ta tagi description dla podstron, które jak wiadomo nie odgrywają już co prawda ważnej roli jeśli chodzi o pozycje w Google (a to warto podkreślić, że w Google, bo inne wyszukiwarki biorą to za czynnik rankingowy!), niemniej jednak same opisy są istotne z punktu widzenia ich pobierania przez niektóre podstrony jako opisy produktów;
Nie stosowanie H1...H6 – jak wiadomo odpowiednia optymalizacja treści strony nie może się obyć bez takich manewrów jak dodawanie np. nagłówków H1... H6 i stosowanie w nich słów i fraz kluczowych, które też należy przystosować pod Direct Answer;
Duplikacja wewnętrzna i zewnętrzna – zdarza się też tak, że serwis jest do tego stopnia niepoprawnie zoptymalizowany, że dokonuje powielania tekstów swoich podstron, szczególnie na tego typu niepoprawności są narażeni właściciele stron ze sklepami i aukcjami, gdzie pojawia się dużo produktów z duplikującymi się opisami, warto jest umieć odpowiednio optymalizować podstawowe znaczniki i tagi aby temu zapobiec, podobnież jak warto jest co jakiś czas sprawdzać swoje treści, czy nie są jakoś powielane na zewnątrz przez inne serwisy (tutaj warto stosować copyscape.com serwis);
Brak optymalizacji grafiki – jak wiadomo coraz większą rolę zaczyna odgrywać rolę czynnik lekkości witryny, która powinna być lekka jak koliber, ponieważ urządzenia przenośne odgrywają coraz większą rolę na rynku, dlatego warto jest pamiętać o tym aby odpowiednio kompresować pliki graficzne;
Paginacja i filtrowanie – jak wiadomo dobrze stosowana paginacja nie będzie prowadzić do duplikacji, ale jeśli się o tym zapomni to niestety pojawią się problemy, tutaj warto jest pamiętać o rel=”prev” oraz rel=”next”. A co z filtracją? Podobnież jak paginacja może doprowadzić do tego, że będzie duplikacja jeśli nie wprowadzi się odpowiednich przekierowań kanonicznych;
Niepoprawne linkowanie wewnętrzne – jak wiadomo również sama struktura budowy stronyh powinna być tak dopracowana aby posiadać przyjemną nawigację (w postaci breadcrumps – okruszków), dodatkowo warto jest mieć mapę strony aby robot widział co na stronie jest do zaindeksowania;
Nieprzyjazne adresy URL – jak wiadomo stosowanie linków przyjaznych, short url's to już standard, ale jak się przeglądany strony w sieci, jak widać pojawiają się jeszcze osoby, które tego nie rozumieją i mają tę kwestię zaniedbaną, warto zatem i o tym pamiętać;
Błędne przekierowania – jak wiadomo zmiana struktury strony wymaga odpowiedniego przekierowania całego ruchu, dlatego warto jest pamiętać o przekierowaniach 301 i 302 lub tagach kanonicznych;
Mapy strony – jak wiadomo każda strona powinna posiadać swoje mapy, ale nie tylko te związane z treścią witryny i podstron, ale warto pamiętać o konieczności sporządzenia osobnej mapy dla plików graficznych, które będą dzięki temu lepiej się indeksować;
Wersje językowe – również Ci, którzy posiadają różne wersje językowe nie potrafią odpowiednio poukładać treści na nich, a rozwiązanie tego problemu jest proste, warto jest stosować hreflangi;
Czas ładowania strony – tak się składa, że sporo osób jeszcze zaniedbuje ten aspekt, a po kolejnego aktualizacji algorytmu Google jest on bardzo ważny i jeszcze zdaje się ta tendencja pogłębiać, a to wszystko za sprawą tego, że urządzenia mobilne odgrywają coraz ważniejszą rolę, sprawdzaj swoją stronę na PageSpeed od Google, aby sprawdzić jej dostosowanie do tegoż novum;
Osadzenie Google Maps – jak się okazuje w kwestii SEO ma znaczenie też sam fakt osadzenia na stronie Map Google, o czym ludzie zapominają a w sumie sprawa jest prosta i nie wymaga dużej ingerencji w kod strony;
Google Search Console, fragmenty rozszerzone i Analytics – błędy podczas implementacji i osadzania fragmentów rozszerzonych, kodu śledzenia Analytics oraz GSC to też jak się okazuje częsty błąd, którego nie usunięcie skutkuje tym, że otrzymuje się błędne dane lub ich brak w narzędziach monitorujących.
Jak wiadomo poprawna optymalizacja kodu strony może doprowadzić do jeszcze lepszego i wydajniejszego prowadzenia działań pozycjonowania, które jak wiadomo są czasochłonne i bardzo mozolne jeśli pracuje się nad bardziej skomplikowanymi słowa i frazami kluczowymi. Podobnież jeśli chodzi o kwestie promocji w ramach AdWords i innyhc form reklamy optymalizacja witryny a ogromne znaczenie, ponieważ co widzi użytkownik to też może ze strony przeczytać tudzież nabyć. Nie da się ukryć, że audyt SEO bywa czasami rozpisany w wielostronicowym dokumencie, ale warto jest się do niego dostosować, aby działania SEM były jeszcze wydajniejsze i przyniosły spodziewane efekty.
Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.
Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.
Średnia ocena jakości usług SitePromotor Głosów: 5/5 (17 Głosujących)