Sporo osób zajmująca się pisaniem tekstów branżowych niekoniecznie odnajduje się w roli jednocześnie copywriterów i na odwrót, bo jak wiadomo nie każdy copywriter – o zgrozo! - jest ekspertem w dziedzinie, w której przyszło mu pisać jakieś teksty pod SEO.
W niniejszym artykule postaram się przedstawić kilka najważniejszych kwestii, które niewątpliwie usprawnią wasze spojrzenie na zagadnienie pisania tekstów SEO i będziecie to robili bardziej profesjonalnie. Zapraszam do lektury!
Teksty na stronach internetowych powinny być pisane i publikowanie przede wszystkim pod kątem czytelników, a nie robotów, to już na pewno wszyscy wiedzą. Niestety nie wszyscy się do tego stosują i zamiast pisać mądrze, stosują różnego rodzaju generatory synonimizatory i tym podobne „pierdy”, które nijak mają się do udanej mądrej oraz rzeczowej twórczości autorskiej, która ubogaca wnętrze człowieka i pozwala zdobyć odpowiednią wiedzę. Skoro to już wiemy, powiemy sobie zatem jak pisać mądrze i dodatkowo cieszyć się też „uznaniem” robotów Google i samych Google Raterów.
Właściwe słowa i frazy kluczowe – tutaj jest temat rzeka, jak wiadomo wszystko zależy od tego aby w sposób odpowiedni dobrać słowa i frazy kluczowe pod daną branżę. Niezbędne jest wcześniejsze przeanalizowanie tego właściwym oprogramowaniem zewnętrznym jak i też korzystanie z takich darmowych narzędzi jakie daje Google Analytics i Adwords.;
Właściwa ilość słów i fraz – jak powyżej tak i tutaj trzeba powiedzieć, że ważne jest sprawdzanie odpowiedniego nasycenia słowami na stronie typu keyword density tools i tak dalej, nie można bowiem pisać takich artykułów, które są sztucznie „naszprycowane” i pisane specjalnie pod roboty Google. Powody są proste: może to być przez crawlery zauważone, może to być zauważone przez pracowników giganta z Kalifornii, którzy się nazywają Google Raterami (oceniają treści na stronach i ich budowę) i czym to się może skończyć nie trzeba tłumaczyć;
Dywersyfikacja słów kluczowych – jeśli chodzi o to zagadnienie to wiadomą sprawą JEST TO, że trzeba stosować słowa bliskoznaczne, zamienniki, niemniej jednak warto jest wspomnieć, że nie można też z tym przesadzać. W miarę zdrowego rozsądku wskazówka ta mówi nam tylko o tym, żeby być rozsądnym i pisać dla ludzi, ale też w miarę możliwie zróżnicowanie aby kogoś nie zanudzić;
Nie kradnij – trzeba powiedzieć wprost, ale sporo osób tego nie rozumie, czasami kopiując fragmenty stron www, które są u innych, potem źle się to kończy. Są takie narzędzia jak np. www.copyscape.com, z których niektórzy korzystają. Warto też cytować źródła aby się nie nabawić potem problemów, chociaż może nie każdy artykuł jest taka analizowany przez konkurencję jak prace magisterskie na uczelniach;
Nie stosuj słów i fraz niepotrzebnych – bywa tak, że niektórzy chcąc nieco „podrasować” swoje artykuły frazami sponsorowanymi piszą nie to co trzeba, dodając bzdury, które mają w jakiś sposób podnieść „jakość” tekstu, to też błędne koło, które wychwyci albo robot albo Google Rater;
Stosuj multimedia – mało osób o tym pamięta, ale jak pokazują statystyki, każdy artykuł powinien posiadać przynajmniej jedną grafikę albo jakiś film w treści, fajnie było by też stosować infografiki, które mogą ubogacić treść i podnieść oglądalność o kilkadziesiąt procent nawet. Dodatkowo warto wspomnieć, że same infografiki „zassane” przez Google w zakładce IMAGES mogą stanowić samodzielne źródło darmowych linków przyszłości;
Właściwe formatowanie tekstu - nie trzeba chyba nikomu tłumaczyć, że właściwe formatowanie tekstu po jego napisaniu, a na samym początku zaplanowanie pisanego artykułu, który ma odpowiedni wstęp, rozwinięcie i zakończenie to ścisła podstawa. Podobnież jak i ważne jest to, że trzeba mieć w tekście odpowiednie:
- TYTUŁ – nie za długi, zawierający na pewno jakieś słowo kluczowe lub frazy,
- DESCRIPTION – też nie za długi, a konkretny – dobrze jeśli też zawiera jakieś słowa kluczowe,
- NAGŁÓWKI H1, H2, H3 – tego chyba nie trzeba tłumaczyć … itd.,
- OBRAZKI – dobrze dobrane i co najważniejsze, zawierające znaczniki ALT, które mogą przeczytać roboty,
- MULTIMEDIA – też bardzo ważna sprawa mocno zróżnicowana w zależności od tematyki.
To co podane wyżej to ścisła podstawa, chociaż trzeba sobie tez powiedzieć wprost – jak tekst jest naprawdę DOBRY, to bez bajerów takich jak grafiki i multimedia się obejdzie.
Niewątpliwe napisanie dobrego artykułu w każdej tematyce pociąga za sobą konieczność zgłębienia wiedzy i wskazywanie na to, na czym się bazuje. To jest podstawa, ważne są jednak jak widzisz również inne czynniki, których można by jeszcze wymienić dużo więcej, najważniejsze jednak w tym wszystkim jest jedno zasadnicze przesłanie – trzeba pisać dla ludzi, a dla robotów aby treścią „zapchać łącza” i cieszyć się wysokimi wynikami przy pozycjonowaniu.
Działania algorytmu są coraz bardziej wyszukane i zdążają do tego aby eliminować takie działania. Dla tych zaś, którzy piszą teksty od serca a i tych, którzy szukają do współpracy dobrych copywriterów dostępna jest wspaniała platforma pod nazwą WhitePress, o której więcej możecie przeczytać na blogu Sławomira Gdaka. Gorąco zachęcam do lektury, ponieważ jest solidnie opisana ta wspaniała platforma w obszernym opracowaniu.
Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.
Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.
Średnia ocena jakości usług SitePromotor Głosów: 5/5 (17 Głosujących)