SEO

7 najczęściej zadawanych pytań w kwestii Google ADS

Jak wiadomo to co się tyczy kwestii promowania stron przez Google Ads pisano już pewnie wiele, (chociaż może nie pod tą nazwą jak wiadomo, bo jak wiadomo stosunkowo do niedawna nazwą było Google Adwords), natomiast trzeba sobie powiedzieć jasno, iż podstawowe pytania jakie interesują początkujących zawsze będą „w cenie”, dlatego też i my dziś staramy się Wam odpowiedzieć na podstawowe najczęściej zadawane pytania odnośnie Google Ads. Zapraszamy do lektury!

 

Jaki budżet będzie dobry

 

To ile należy przeznaczyć pieniędzy na kampanię w Google nie jest proste w oszacowaniu, w szczególności dla kogoś kto nie ma kompletnego obycia z tym zagadnieniem. Jeśli zatem chodzi o sprawę tego aby przeznaczyć odpowiednią kwotę na kampanię Google trzeba by sprawę potraktować bardzo indywidualnie bo zależy to od wielu czynników oczywiście. Co może temu pomóc? Oczywiście darmowe narzędzie jakie dostarcza samo Google, mianowicie Google Keyword Tool, dzięki któremu można oszacować nie tylko popularność fraz, ale też potencjalną ilość szacunkową kwoty pieniędzy jaką należy wpisać za jedno kliknięcie.

 

 

Jakie słowa/frazy powinny nas interesować?

 

 

Tutaj sprawa podobnież jak i wyżej powinna być teoretycznie oczywista, ale w praktyce okazuje się , że potencjalny Kowalski będzie umiał sam oszacować od 3-5 fraz samodzielnie, które go będą tematycznie interesować i będą wskazywać na jego witrynę i prawdopodobnie przez takie słowa/frazy ktoś może na pewno znaleźć jego witrynę. Niemniej jednak to nie wystarczy, ponieważ trzeba jeszcze pamiętać o tym aby korzystać z Google Keyword Tool aby mieć zaproponowane dużo więcej fraz, które można stosować do promocji, i za których kliknięcie będzie trzeba płacić odpowiednią ilość pieniędzy.

 

 

 

W jakich dniach i godzinach emitować reklamy?

 

 

 

Tutaj temat może się przedstawiać bardzo rozłożyście, ale warto jest mieć na względzie to, że nie ma sensu o tym pisać, ponieważ każdy musi dokonać samodzielnych szacunków w kwestii tego w jakie dni i kto może być zainteresowany waszymi usługami. Standardem jest to, że reklamy są emitowane 24/7, ale nie musi to być standardem i w zależności od tego jakimi usługami lub produktami chcesz kogoś zainteresować, tak też może wyglądać potencjalna forma promocji witryn. Zdecydowanie powinieneś takie kwestie przedyskutować ze swoim doradcą od kwestii marketingu, który na pewno najlepiej potrafi Ci rozłożyć kampanię reklamową w czasie.

 

 

 

 

Jak ustawić kampanię?

 

 

Samo Google udostępnia możliwość do-edukowania się w tej kwestii na platformie Google, niemniej jednak warto jest pamiętać o tym, że zawsze zaplanowanie kampanii powinno rozpocząć się od odpowiedniego dobrania słów kluczowych, dzięki którym osiągnie się spodziewane efekty w kampanii reklamowej. Co do reszty technikaliów, warto jest korzystać z odpowiednio przygotowanych zestawów informacji, które krok po kroku pokierują jak trzeba „instalować” kampanię.

 

 

 

Gdzie reklamy będą się wyświetlały?

 

 

Tutaj jest kilka możliwości, mianowicie standardowo reklamy wyświetlane są w Google w sekcji wyszukiwarki albo zakupowej. To natomiast jak te reklamy będą wyglądały można sobie sprawdzić w Ad Preview albo Diagnosis Tool, które są narzędziem pozwalającym podglądanie reklam – wszystko znajduje się w sekcji narzędziowej panelu zarządzania.

 

 

 

Czy powinniśmy zlecić ustawianie kampanii specom?

 

 

 

Dobre pytanie, wielu twierdzi, że wszystko jest do ogarnięcia i zdaje się to być prawdą, bo Google robi wszystko aby maksymalnie uprościć zarządzanie tego typu kampaniami, aby osoby z podstawową nawet wiedzą z zakresu zarządzania stronami sobie z tym poradziły. W praktyce wyglądać to może mniej optymistycznie i faktycznie zlecanie prowadzenia kampanii Google może być dobrym rozwiązaniem szczególnie dla tych, którzy nie mają najzwyczajniej w świecie czasu na zajmowanie się czymś takim.

 

 

Jak konkurować z podobnymi w branży?

 

 

Tutaj po raz kolejny temat rzeka, który warto abyś poruszył ze swoim doradcą w kwestii marketingu. Warto jest jednak pamiętać o tym abyś pamiętał o tym jakimi frazami w reklamach operuje Twoja konkurencja oraz jakie opisy dla produktów i usług daje, to może być dla Ciebie jedna z głównych przesłanek do tego aby próbować zrobić coś lepszego. Ogólnie warto było by mieć nieco statystyk związanych z frazami i klikalnością, do tego można posłużyć się jeśli chodzi o analizę takim narzędziem jak np. widnieje pod adresem strony Spyfu.com – zerknijcie, może i Wam się przyda.

 

 

 

Podsumowanie

 

 

Niewątpliwie jako nowa osoba, która nie miała wcześniej nic do czynienia z reklamami kontekstowymi będzie miał/a dużo więcej pytań, niemniej jednak na potrzeby opracowania zadedykowanego osobom początkującym na pewno powinno Ci wystarczyć ta garstka informacji, która na pewno pozwoli Ci na spokojnie wystartować i samodzielnie poprowadzić chociaż prostą kampanię reklamową. Życzymy powodzenia!

Wyślij artykuł znajomemu »

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor