Zapewne wielu z Was każdego dnia zadaje sobie pytanie jak tu jeszcze udoskonalić swoje działania związane z promocją witryn w internecie, wielu z Was zapewne posiada już dobre pozycjonowanie, przykłada się również do tego aby działać w mediach społecznościowych, nie gardzicie również reklamami kontekstowymi w Google (lub innych firmach), zapewne też i posiadacie dobre relacje z content writerami oraz influencerami. A mimo to nadal jest coś nie tak, tudzież można by jeszcze coś poprawić.
Nie wiemy jak przeprowadzacie te działania, ale wiemy jak możemy Wam wskazać odpowiednie działania pod kątem SEM, które (bynajmniej z naszego skromnego punktu widzenia, jako osób które mają lub bardzo długie doświadczenie pracy w tej branży) na pewno powinny przynieść Wam odpowiednie korzyści.
Jeśli jesteście zainteresowani, zapraszamy do lektury!
Na samym początku warto jest napisać tak pokrótce czym jest samo SEM. Z angielskiego jak wiadomo jest to search engine marketing, czyli marketing w wyszukiwarce internetowej, na który składa się zarówni pozycjonowanie właściwe, SEO – optymalizacja, jak i PPC (pay per click – reklamy kontekstowe).
Czyli jak widać mnóstwo działań, do których można też dodać samą współpracę z influencerami, content writerami oraz marketing szeptany oraz działania w ramach promocji przez serwisy społecznościowe. Jak widać nieco tego jest.
Jak zatem robić to dobrze i na co szczególnie zwrócić uwagę? Detale kochani poniżej :)
W poniższym zestawieniu przedstawiamy najważniejsze elementy SEM, które naszym zdaniem powinny znaleźć się na liście:
Cele jakie sobie stawiasz – mogłoby się wydawać, że to takie oczywiste, ale jednak sporo osób o tym zapomina i zamiast jasno postawić sobie jakiś czasowy plan i założenia w działaniach SEM, na ślepo stara się promować serwisy, nie mając nawet podstaw. A to zasadniczy błąd, który może kosztować sporo, ponieważ będzie się wydatkować pieniądze nie na te formy reklamy, jakie są najważniejsze;
Produkty do reklamy – kolejna sprawa to konieczność zdefiniowania tego jakie produkty chcesz promować i w jakim zakresie czasu i czy w ogóle potrzebujesz analizy zagadnienia związanego z tym co promować, bo może się tak zdarzyć, że produktów masz mnóstwo w sklepie, a stać Ciebie tylko na cześciową reklamę, w tym momencie powinieneś zdecydować się na to, na które produkty zwrócić szczególnie uwagę;
Grupa docelowa – bardzo ważna sprawa, ponieważ pozwoli CI na tyle zdywersyfikować działania i dobrać odpowiednie środki aby móc mądrze rozplanować wszystkie wydatki i podarować sobie niepotrzebnych rozczarowań;
Słowa kluczowe – nie da się ukryć, że jest to jedna z podstawowych kwestii, którą powinieneś mądrze rozplanować korzystając m.in. z takich narzędzi jak Google Keyword Planner'a i tym podobnych, również dogłębna analiza danych z Analytics i Adwords może Ci pomóc w tym aby się na jakieś słowa i frazy zdecydować. O tym, że trzeba analizować również pod tym kątem konkurencję i jej zaplecze chyba nie musimy przypominać;
Kampania – znając zarówno grupę docelową, jak i znając cele oraz produkty jakie posiadasz do sprzedaży będziesz mógł dobrać odpowiednią kampanię reklamową i przeznaczyć na nią odpowiednie środki finansowe. Wiadomą sprawą jest to, że możesz zarówno reklamować się w systemach kontekstowych, przez stałe pozycjonowanie, tudzież współpracować z influencerami oraz działać w serwisach społecznościowych. Musisz jednak mieć wszystko po kolei rozplanowane i na coś się zdecydować;
Jakość strony – to że coś chcesz promować i sprzedawać to raz, a dwa to możliwość bezproblemowego sprzedawania na witrynie, która jest od strony technicznej super dopracowana. Pamiętaj zatem aby być na bieżąco z programistami i developerami, którzy będą współpracowali z Tobą jako promującym, czy też Twoim działem wsparcia działań SEM;
Monitorowanie wyników i budżet – nie da się chyba prowadzić działań SEM, bez ich odpowiedniej analizy co jakiś czas, wszak trzeba jakoś analizować to wszystko aby wyciągnąć jasne wnioski i dokonywać zmian w razie konieczności. Co do budżetu to jasna sprawa i też nie trzeba chyba tego tłumaczyć. Musisz mieć odpowiednie środki na SEM.
Niewątpliwie wszystkie działania SEM mają charakter długofalowy i nie da się tego prowadzić dorywczo, dlatego podstawową sprawą jest dobre planowanie i budżetowanie oraz wprowadzanie ciągle jakichś dodatkowych bajerów, które wpływać będą pozytywnie na wasz wizerunek wśród klientów w sieci.
W powyższym zestawieniu wskazaliśmy Wam tylko propozycje tego, co osobiście uważamy za złote zasady działań SEM w internecie i uważamy, że powinniście do nich się stosować. Mamy nadzieję, że Wasze działania promocyjne w sieci będą owocne i będziecie zadowoleni z odpowiedniej konwersji.
Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.
Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.
Średnia ocena jakości usług SitePromotor Głosów: 5/5 (17 Głosujących)