SEO

Jak Google ocenia treści na stronie

Jak wiadomo to jak Google ocenia strony ma ogromne znaczenie, bo od tego zależy pozycja wielu witryn. Nie da się ukryć, iż zagadnienie jest wielu osobom mocno leżące na sercu, bo od tego zależy ich „być albo nie być w sieci” oraz powodzenie w prowadzeniu swoich biznesów online. Co zatem tyczy się tej kwestii – wiele firm posiada swoje zaplecza tematyczne, pozycjonerów i speców od marketingu internetowego i influence marketingu aby umiejętnie prowadzić wszystkie działania związane z promocją przez internet. Co jeśli jednak ktoś chciałby to samodzielnie prowadzić? Na pewno powinien posiadać sporą wiedzę albo chociaż minimalne podstawy wiedzy, którą doczytać możecie np. na naszym blogu. Co się jednak tyczy kwestii oceniania treści na stronach to już dziś możecie w niniejszym opracowaniu doczytać wszystko co się tyczy tego zagadnienia. Po resztę wiedzy zapraszamy do naszego bloga!

 

Podstawy
 

Nie da się ukryć, iż to co najważniejsze jeśli chodzi o sprawy związane z ocenianiem treści stron nie jest do końca przez nas znane, bo jak wiadomo wszystko co zawiera algorytm jest ścisłą tajemnicą. Jedynie możemy zawsze się dowiedzieć zawarte jest na blogu Google oraz może być efektem szeroko pojętej analizy własnej, którą jak wiadomo dokonuje sporo osób społecznie na różnych forach tematycznych i rozpisuje się potem na temat tego co przyniósł ich eksperyment.

No dobrze, zatem może postaramy się rozpisać co też z naszej strony zasługuje na uwagę i naszym skromnym zdaniem ma ogromne znaczenie podczas brania pod uwagę jeśli chodzi o ocenianie treści stron:


 

  1. Unikalne treści – bez większego dociekania i analizy można na spokojnie powiedzieć, iż w ciągu dalszym zasada „content is King” nadal gra ogromną rolę. Google uwielnia unikalne, interesujące użytkowników treści na stronach, a co zatem dalej z tym faktem idzie...;

  2. Obecność słów i fraz kluczowych – ma znaczenie owszem, ale warto jest powiedzieć, że od jakiegoś czasu istnieje w sieci algorytm Google, który mocno stawia na rozwiązania sztucznej inteligencji, która to bada każdy tekst pod kątem jego mega naturalnie wyglądającego tekstu pisanego pod konkretnego człowieka. Może się zatem okazać, że jeśli google robot odniesie wrażenie, że jakiś tekst jest sztucznie „naszprycowany” słowami kluczowymi albo nawet odmianami synonimicznymi, sklasyfikuje je jako tekst „przekombinowany” i będzie miał niższą jakość (fachowo to się nazywa keyword stuffing). Nie zmienia to jednak faktu, że warto jest mimo wszystko umiejętnie i roztropnie korzystać z możliwości optymalizacji tekstów – właśnie też m.in. umieszczając dodatkowe słowa i frazy tematyczne;

  3. Długość tekstów – tak właśnie, teraz im dłuższe teksty tym lepiej, tutaj nie ma naprawdę ścisłego minimum ani maksimum, kilkunastrostronicowe elaboraty mile widziane, i to takie które naprawdę wyczerpują na maksa jakiś temat. Jak się okazuje bowiem są tego ogromne plusy – po pierwsze większa szansa, że więcej osób do tego dotrze i będzie w social media polecać dalej (patrz, darmowe linki z social media dają kopa Twojej www), po drugie – wewnętrzne linkowanie w ramach Twojego artykułu jakie będzie się pojawiało na pewno może przynieść spodziewaną konwersję ze strony, po trzecie – samo Google może dać super notę i wysoką pozycję za maksymalne wyczerpanie tematu w ramach jednego artykułu;

  4. Formatowanie – i co zaraz po tym warto napisać, to chyba rzecz nie budząca wątpliwości u autorów książek, a osoby mniej obeznane w temacie mogą zapomnieć. Odpowiednia optymalizacja pod kątem formatowania tekstu tj.: nagłówki H1, H2 itd., stosowanie odpowiedniej wielkości tekstów i brak prób ukrywania tekstu itp.;

  5. Świeżość tekstów – jak wiadomo treści muszą być na czasie, bo Google wychodzi z założenia, że tylko takie treści mogą być interesujące i zachęcające publikę do czytania. Stąd też nie dziw się, jeśli nieaktualizowane treści u Ciebie na stronie będą spadać w wynikach jak nie będą aktulizowane;

  6. Kanibalizacja – tutaj trzeba uważać, aby liczne podstrony, które są związane z tymi samymi frazami nie były w liczbie mnogiej powielane na takiej zasadzie, że będą zbliżone treści a ich cel podobny. Jeśli okaże się bowiem, że Google robot znajdzie kilka takich stron, to będzie chciał tylko wypromować jedną z nich, a pozostałe będą niżej – i to niekoniecznie wyżej będzie ta najważniejsza;

  7. Umiejscowienie treści – i jeszcze dość dyskusyjna sprawa, chociaż powinna być oczywista. Jak wiadomo Google monitoruje treści stron i czyta wszystko od strony widocznego kodu. Zatem mając ograniczony czas na crawlowanie danej www będzie indeksował wszystko od góry do dołu. Jeśli by się okazało, że ważniejsze treści znajdują się w kodzie JS (generowanym dopiero potem) albo będą na samym dole (a treści na stronie jest tak dużo, że robot wszystkiego nie „obskoczy”) - może okazać się właśnie, że nie wszystko będzie zaindeksowane. Warto jest analizować i takie kwestie;

  8. Jakość treści – o tym już w sumie wyżej krótko napisaliśmy, ale warto jeszcze raz napisać: nie ilość, lecz jakość. No chyba, że ktoś faktycznie napisze dobrą pracę – elaborat, który wyczerpie maksymalnie jakieś zagadnienie to tym lepiej, noty będą wysokie;

  9. Linki wewnętrzne – jak masz sporo treści – nie zapomnij też o linkowaniu wewnętrznym – tą metodą nie tylko ułatwisz dotarcie innym z zewnątrz do swojej treści na stronie, ale również Google doceni to, że Twój serwis naprawdę żyje i masz co innym do zaoferowania od strony wiedzy merytorycznej.



 

Podsumowanie

 

Konieczność wypełnienia odpowiednią treścią swojej strony nigdy nie budziła wątpliwości, ale ostatnimi czasy na pewno ilość oraz jakość treści oraz odpowiednie wspieranie działań i treści pojawiających się na stronie poprzez social media, content marketing, SEO i pozycjonowanie oraz inne techniki na pewno nie powinno budzić u nikogo wątpliwości, takie nastały bowiem czasy. To jak Google ocenia treści i o czym warto pamiętać nieco Wam napisaliśmy powyżej.

Jest to oczywiście podstawa, do której można by jeszcze sporo dodać, ale na tym poprzestańmy, mamy też nadzieję, że artykuł przydał Wam się i będziecie umieli samodzielnie dokonywać zmian na swoich stronach i zapełniać je wartościowymi treściami.


Głosów: 10.0/10 (42 Głosujących)


Wyślij artykuł znajomemu »

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

Pozycjonowanie stron internetowych - najlepsze agencje w Poznaniu

W 2020 roku zostaliśmy wyróżnieni jako jedna z najlepszych agencji interaktywnych na terenie Poznania i okolic!

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor