BLOG

Lokalny przewodnik Google

Tak się składa, że w dobie Internetu przyjęło się iż przedsiębiorcy również w Internecie starają się mieć swoje wirtualne wizytówki z firmami, podobnie jest z informacjami, które w sieci są w takiej liczbie, że nie trudno się w nich pogubić, a trafna wskazówka i dobry przewodnik zawsze jest mile widziany.

 

Sitepromotor firmy lokalne lokalny_przewodnik_google


Pewien gigant z Mountain View dojrzał ogromną możliwość w pomaganiu innym odkrywania „świata” przez pryzmat Internetu, jednocześnie przygotował korzyści dla tych, którzy potrafią przewodzić innym w sieci. A jakie? O tym w poniższym artykule.

Kto może być przewodnikiem i czym jest w ogóle instytucja Lokalnego Przewodnika?

No właśnie, jak się okazuje nie każdy może wziąć w tym udział, ponieważ program skupia się jedynie na osobach prywatnych, nie na firmach. Kolejną kwestią jest sprawa warunków uczestnictwa, jak jest napisane na oficjalnej stronie: w programie mogą brać udział osoby, które posiadają aktywne konto w Google Maps, ukończyły 18 lat i... zamieszkują jeden z 40 krajów, w których dostępna jest ta usługa, zatem także i w Polsce.

Czym właściwie jest instytucja Lokalnego Przewodnika?

Intytucja lokalnego przewodnika polega na nadaniu programowi Google Maps bardziej ludzkiego wymiaru, dzięki możliwości pisania spostrzeżeń, odpowiadania na zapytania internautów oraz opiniowania różnych lokalizacji w Mapach. Program jest obarczony też swego rodzaju restrykcjami, które polegają na weryfikowaniu wpisów Przewodników pod kątem ich unikalności i rzetelności. Jeśli okazałoby się bowiem, że jakiś przewodnik nie jest na tyle uczciwy, żeby umieszczać prawdziwe i unikalne wpisy, tylko zdublowane z innych lokalizacji sztampowe wpisy to taki lokalny Przewodnik może zostać usunięty z programu. Można również wspomnieć, że Google w pewnych momentach nawet prosi nas o pewne informacje, zadając pytania.

Jakie to są pytania? Otóż Google najczęściej zadaje je lokalnym przewodnikom w przypadkach, kiedy odwiedzają oni różnego rodzaju puby, restauracje, kawiarnie. Mogą się wtedy spodziewać standardowych pytań w stylu:

 

  • Czy lokal podaje alkohol?
  • Czy lokal serwuje desery, ciasta itp.?
  • Czy panuje w lokalu przyjazna atmosfera?
  • Czy w danym lokalu można płacić kartą?
  • Czy lokal jest dostosowany dla osób niepełnosprawnych

Za co można jeszcze zyskać punkty w rankingu (który pozwala nam zdobyć miejsca od 1 do 5)? Google daje nam też punkty za aktualizowanie danych w istniejących już miejscach, za dodawanie nowych lokalizacji, a ponadto za dodawanie zdjęć, które oczywiście Google podda swojej ocenie i jeśli zdjęcie będzie za niskiej jakości to nie zostanie ono najzwyczajniej w świecie zaakceptowane. Mało tego, jeśli będąc lokalnym przewodnikiem, w jakimś z miejsc zrobimy zdjęcie, Google samo nas zapyta czy chcielibyśmy to miejsce opublikować w Mapach Google.


Jakie korzyści mają z Lokalni Przewodnicy?

Oczywiście prócz prestiżu i istnienia we wspólnocie niewątpliwie mają możliwości rozwoju i wejścia na wyższy poziom i tak np. osoba będąca na 5 poziomie ma szansę na to, aby testować usługi i funkcje zanim zostaną opublikowane. Osoby od 1 poziomu mogą liczyć na wzięcie udziału w różnych konkursach i warsztatach. Pełen opis korzyści znajduje się tutaj: https://support.google.com/local-guides/answer/6225851?hl=pl&ref_topic=6225845

Podsumowanie

Trzeba przyznać, że Google odważnie podeszło do sprawy rozwoju usługi Google Maps, ale z drugiej strony trzeba uznać, że pomysł ten będąc odważnym jest zarazem genialnym z punktu widzenia marketingowego. Google opracowało swojego rodzaju perpetuum mobile, które w przyszłości może zapewnić samo-napędzanie się Map Google i ich doskonałe weryfikowanie pod kątem zgodności ze stanem faktycznym. Co z tego wyjdzie, zobaczymy, na razie warto obserwować sprawę i... testować!


Głosów: 9.9/10 (33 Głosujących)


Sitepromotor google Sitepromotor google Sitepromotor google Sitepromotor google maps Sitepromotor google maps Sitepromotor google maps Sitepromotor google maps

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy. Sitepromotor google maps

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

Sitepromotor google maps SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Sitepromotor firmy lokalne Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Sitepromotor firmy lokalne Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

Sitepromotor google Pozycjonowanie stron internetowych - najlepsze agencje w Poznaniu

W 2020 roku zostaliśmy wyróżnieni jako jedna z najlepszych agencji interaktywnych na terenie Poznania i okolic!

ZAUFALI NAM

Sitepromotor google Uniwersytet Wrocławski Sitepromotor firmy lokalne Politechnika Wrocławska Sitepromotor google WP money Sitepromotor firmy lokalne Dospel Sitepromotor google maps Magellan Sitepromotor google maps Dolnośląska Szkoła Wyższa Sitepromotor google maps Castrol Sitepromotor google eGospodarka Sitepromotor google OEX

Referencje

Sitepromotor googleSitepromotor googleSitepromotor googleSitepromotor googleSitepromotor google

Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor google maps Sitepromotor