SEO

Pozycjonowanie i optymalizacja sklepów internetowych

Optymalizacja strony lub sklepu internetowego przeprowadzana jest w celu budowania ich wysokich pozycji w wynikach wyszukiwarki i generowaniu jak największej liczby odwiedzin, co ma wpływ na liczbę klientów i wielkość sprzedaży.

 

Optymalizacja i pozycjonowanie sklepu internetowego ma na celu budowania jego wysokich pozycji w wynikach wyszukiwarki Google i generowanie jak największej liczby odwiedzin, co ma wpływ na liczbę klientów i wielkość sprzedaży. Pozycjonowanie sklepu internetowego zwykle wymaga podjęcia wielu działań, a do najważniejszych z nich należą:

1.Stworzenie unikalnych opisów produktów / kategorii / podkategorii i podstron

Unikalne opisy, zwierające przy okazji wartościowe frazy kluczowe, znacznie podnoszą widoczność strony lub sklepu internetowego w wyszukiwarce, dlatego należy im poświęcić dużą uwagę. Pozycję obniżają opisy skopiowane z innych stron lub opisy zawierające zbyt dużą liczbę słów kluczowych, czyli treści stworzone tylko pod wyszukiwarkę, a nie dla klientów.

 

2.Przygotowanie unikalnych metatagów i meta description

Metatag title jest to nagłówek i jednocześnie link do strony pokazujący się w wynikach wyszukiwania. Jest on bardzo ważnym elementem branym pod uwagę przez roboty wyszukiwarki, dlatego powinien zawierać odpowiednie słowa kluczowe. Meta description jest to z kolei opis strony, który pojawia się tuż pod jej tytułem. Choć nie jest brany pod uwagę przy pozycjonowaniu witryny, to jednak odgrywa niezwykle ważną rolę z punktu widzenia funkcji reklamowej oddziałującej na klientów.

 

3.Budowanie przyjaznych adresów URL produktów

Adresy URL powinny być przyjazne zarówno dla wyszukiwarek, jak i dla użytkowników. Pod tym względem ważne są m.in. odpowiednia długość adresu, jego czytelność, hierarchizacja fraz kluczowych itp.

 

4.Zadbanie o atrakcyjne fotografie produktów 

Każdy sprzedawany w sklepie lub na stronie produkt /usługa powinny mieć nie tylko opis tekstowy, ale również być zaprezentowane na wysokiej jakości zdjęciu. Każda fotografia produktu powinna być optymalizowana pod kątem wyszukiwarki obrazów, co wymaga np. stosowania słów kluczowych w nazwie zdjęcia i jego adresie URL.

 

5.Wzbogacenie sklepu o komentarze użytkowników

Opinie użytkowników są z założenia unikalnymi treściami, które są dobrze oceniane przez wyszukiwarkę i pomagają osiągnąć wysoką pozycję strony. Dodatkowo są także cenne dla samych klientów sklepu, którzy często właśnie nimi kierują się przy podejmowaniu decyzji zakupowych.

 

To tylko niektóre elementy optymalizacji sklepu internetowego, ponieważ na jego pozycję w wyszukiwarce mogą wpływać także inne czynniki. Nie ma jednak wątpliwości, że ze względu na szeroki zakres działań oraz stopień ich skomplikowania, warto pozycjonowanie sklepu powierzyć profesjonalistom. 


Głosów: 10.0/10 (31 Głosujących)



Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

Pozycjonowanie stron internetowych - najlepsze agencje w Poznaniu

W 2020 roku zostaliśmy wyróżnieni jako jedna z najlepszych agencji interaktywnych na terenie Poznania i okolic!

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor