Może temat artykułu brzmi dość dziwnie i zaraz ktoś sobie pomyśli: „wow, jakaś super metoda na budowanie zaplecza?! Nie możliwe, to musi być z pogranicza black SEO!”, a jednak...
jak pokazują badania przeprowadzone przez jednego z najbardziej rzetelnego źródła informacji za granicą, prowadzonego przez SEO eksperta Briana Dean, jest to możliwe, wymaga jedynie mądrego budowania treści na stronie, przy użyciu... infografik.
Zobacz materiał wideo po angielsku :
Infografika jest to graficzne przedstawienie zagadnienia tematycznego, wizualizacja danych, które można by opisać w słowach, a jednak do tego celu, aby zobrazować zagadnienie użyto grafiki w tym celu.
Jednym słowem, to co można przekazać w słowach można też pokazać np. na graficznym wykresie, który pokaże się światu w postaci grafiki JPG, czyż to nie doskonałe? Wszak nie od dziś wiadomo, że ludzki umysł lepiej przyswaja sobie wiedzę w tej postaci, a ludzie wręcz z nudów częściej sięgają po ilustrowane wersje opisów zagadnień, które ich interesują. Dodatkowym plusem jest...
Jak to działa? Zasada jest prosta! Załóżmy, że piszesz artykuł o jakimś zagadnieniu, które można zobrazować też w postaci graficznej, owszem możesz o tym pisać od A do Z, nie dodając grafik, ale w tym całe zaniedbanie u wielu autorów artykułów i postów, nie robią tego, nie dodają grafik, które mogą być bardzo przydatne dla wielu osób i mogą służyć nawet jako szybka powtórka z danego zagadnienia, które nas interesuje będąc doskonałą wizualizacją danych
.
Zatem co należy zrobić? Wykonać kilka prostych czynności:
1.W napisanym artykule umieścić infografikę/i;
2.Znaleźć strony/blogi, które piszą na ten sam temat;
3.Napisać do nich i zainteresować swoim artykułem, a najlepiej samą grafiką (tak,tak! Bo to nie jest dublowanie treści jako takiej; ktoś komu zaproponujesz użycie swojej grafiki z podaniem źródła do niej, będzie spokojny że nie powiela treści artykułu – a jak dobrze wiemy Google na to patrzy bacznym okiem, traktuje to jak artykuły sponsorowane, duplikujące treść);
4.Zaoferuj im możliwość użycia swojej grafiki z podaniem źródła – napisz e-mail z tym, że zainteresowała Ciebie ich publikacja i miałbyś dodatkową fajną infografikę, którą mogliby wzbogacić swój artykuł;
5.Ciesz się dodatkowym link juice z ich stron.
Proste? A jakże! Jedynie czego potrzebujesz, to dobrze stworzonych artykułów i grafik, obrazujących zagadnienia. Jeszcze jedna ważna kwestia, na pewno wielu z was jeszcze nie korzystało z infografik i nie ma na tyle zdolności aby samemu je tworzyć, są jednak i narzędzia darmowe, które mogą wam w tym pomóc, wystarczy tylko poszukać. Dla przykładu:
Warto korzystać z tego typu rozwiązań, które naprawdę są w stanie wygenerować Ci darmowy ruch i link juice, i w dodatku takich, które są etyczne i nie budzą wątpliwości z punktu widzenia zgodności z wytycznymi Google dla webmasterów. Pamiętaj jednak aby robić to przede wszystkim z myślą o czytelnikach, a nie korzyściach płynących z promocji swoich infografik, na pewno nie wszyscy będą chcieli z tobą nawiązać taką współpracę, ale na pewno warto jest skorzystać z propozycji i spróbować, bo jak pokazuje autor dzisiejszego artykułu, to naprawdę działa!
Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.
Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.
Średnia ocena jakości usług SitePromotor Głosów: 5/5 (17 Głosujących)