SEO

Wykluczenia ruchu mobile a Kampanie Display

Jak wiadomo jednym z motorów napędzających gospodarkę jest reklama, tutaj jest mnóstwo możliwości, a wszystko co też zmienia się wokół tego wszystkiego jest niestety powiązane z rozwijającą się gospodarką. I tak też ostatnimi czasy w związku z kolejnymi zmianami jakie obejmują zagadnienia powiązane z rozwiązaniami mobile trzeba by powiedzieć, że reklamy Google Ads w swoim wydaniu odnośnie display zdają się nie uwzględniać tego rozwiązania (chociaż może w momencie kiedy będziesz czytać ten artykuł już takie zmiany zostaną wprowadzone, wszak Google co chwilę coś unowocześnia). Nie wdając się w inne dociekania postaramy się tylko odpowiedzieć na pytanie jak wykluczenia ruchu wpływają na kampanie Display w Google Ads, postaramy się na to pytanie dziś odpowiedzieć.

 

Podstawy
 

To jak szybko możesz osiągnąć konwersję z prowadzonych kampanii na pewno może wynikać z tego, czy dobrze pojmujesz zagadnienie kierować różnych reklam na odpowiednie urządzenia. I tutaj właśnie zaczyna się sedno sprawy, o której mamy napisane na tytule naszego artykułu. Jak wiadomo bowiem urządzenia mobilne takie jak smartfony mają swojego rodzaju ograniczenia związane np. z wielkością ekranu, ograniczeniami połączenia sieciowego itp., itd. Sprawa zatem, która nie jest problemem dla rozwiązań desktopowych może być problematyczna dla tych, którzy korzystają z urządzeń mobilnych, a dlaczego? Dlatego ponieważ reklamy mogą się wyświetlać w aplikacjach oraz grach, a tutaj użytkownicy mogą ich nie chcieć oglądać. W efekcie może być tak, że:

 

  • będzie wysoki stopień odrzuceń (bounce rate);

  • pożera środki finansowe, które można by spożytkować w inny sposób, zatem ogólnie zaniża to rentowność całej kampanii.

 

 

Jak zatem wykluczać ruch z aplikacji? W sumie mamy kilka metod:

 

  • Wykluczenie kategorii aplikacji w Ads Editor;

  • Wykluczenie kategorii aplikacji w Panelu Google Ads;

  • Możemy całkowicie zrezygnować z wyświetlania reklam na określonych urządzeniach – jest to możliwe dzięki opcji ustawiania kierowania na określone urządzenia w ustawieniach kampanii. Ta opcja jest radykalna, ale jest jednak odradzana przez większość speców od SEM, bo wiadomo że zamyka się kompletnie jeden z kanałów przez który można uzyskać konwersję, dlatego lepiej skorzystać z tych dwóch powyżej.

 

 

Podsumowanie

 

Jeśli ostatnim czasem zauważyłeś, że na Twoim koncie działania Display sprowadzają dużo większy ruch, który jest mało wartościowy (czyt. mało jest z tego konwersji) to prawdopodobnie stare wykluczenia display przestały spełniać swoje funkcje i powinieneś koniecznie zostosować jedną z powyższych metod działania. Mamy nadzieję, że wskazówki okazały się być pomocne i zapewnią Wam odpowiedni poziom i sukces w prowadzonych kampaniach Display Google Ads.


Głosów: 4.9/10 (31 Głosujących)


Wyślij artykuł znajomemu »

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

W 2020 roku zostaliśmy wyróżnieni jako jedna z najlepszych agencji interaktywnych na terenie Poznania i okolic!

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor