SEO

O karach w Google i ich usuwaniu słów kilka

Google wnikliwie monitoruje strony znajdujące się w indeksie swojej wyszukiwarki i zapewne wciąż będzie to robić, by udoskonalać usługę, która ma być według nich coraz bardziej przyjazna użytkownikowi. W związku z tym trzeba pamiętać, że Google ma narzędzia, by karać niepokornych pseudospecjalistów, którzy nieetycznymi metodami starają się promować swoje strony lub strony swoich klientów.

 

Sitepromotor ban w google           

Do tych kar zaliczają się różnego rodzaju filtry ręczne lub algorytmiczne oraz, w skrajnych przypadkach, bany. Zdarza się jednak i tak, że w wyniku działań osób trzecich (świadomych lub nieświadomych) można wpaść w kłopoty, czego konsekwencją są różne kary nałożone przez Google. Jak wiadomo, ban to kara ostateczna, choć osobiście spotkaliśmy się z sytuacją, w której blokada nałożona na stronę została po kilku latach zdjęta, więc ze zbanowanymi domenami też można sobie poradzić. Jednak w dzisiejszym artykule postaramy się omówić kwestię filtrów i ich zdejmowania. Zapraszamy do lektury!

 

Podział filtrów

 

            Filtry, jak już wspomnieliśmy, mogą mieć charakter ręczny i algorytmiczny. Te pierwsze można sprawdzić w ramach usługi Google Search Console, gdzie wyszczególnione są działania ręczne podjęte na rzecz domeny lub jej fragmentu. Jeśli domena posiada tak zwane dopasowanie częściowe, oznacza to, że została zbanowana.

            W przypadku filtra algorytmicznego sprawa jest niestety dużo trudniejsza w analizie, ale po samych statystykach widać, że jest jakiś problem i szybko można ustalić, na czym on polega.

 

Przyczyny nakładania filtrów ręcznych

 

Może ich być kilka:

 

  1. Nienaturalne linki z witryny – są to linki umieszczane masowo przez witryny uczestniczące w systemach wymiany linków. Takie strony są mało wartościowe, a wręcz spamowe, więc ich banowanie jest jak najbardziej uzasadnione.
  2. Nienaturalne linki prowadzące do strony – to linki, które nie są efektem naturalnych działań, jak na przykład umieszczenie linku do strony w swojej witrynie, czy podzielenie się nim na blogu. Nienaturalne linki prowadzące do strony są tworzone celowo, aby podnieść widoczość strony w wyszukiwarce.
  3. Mało treści i bez wartości – są strony, które przy użyciu automatów tworzą różnego rodzaju podstrony lub generują treści o małej wartości. Takie strony są klasyfikowane jako spam i banowane. Coraz częściej blokowane są też treści generowane przez fora dyskusyjne, blogi itd.
  4. Infekcje strony zaatakowane przez hakerów oraz różne hakerskie skrypty są banowane w celu zabezpieczenia zasobów przeglądanych przez społeczność internetu. Taką blokadę można stosunkowo szybko usunąć, jeśli usunie się złośliwy kod ze strony.
  5. Cloaking – podstępne przekierowanie polega na tym, że inne treści są wyświetlane dla bota Google, a inne dla użytkowników. W taki sposób oszukuje się wyszukiwarkę, starając się przemycić jakieś treści dla użytkowników końcowych.
  6. Ukrywanie tekstów lub spamowanie słowami kluczowymi (keyword stuffing) – celowe ukrywanie tekstu lub dodawanie dużej liczby słów kluczowych na stronie również może skończyć się banem.

 

A co z filtrami algorytmicznymi?

 

            Tego typu kary są nakładane przez Google z powodu nieodpowiedniej optymalizacji treści lub złego profilu linków. W przeciwieństwie do kary ręcznej ta jest nakładana automatycznie i bez ostrzeżenia, w wyniki zmiany algorytmów. Przyczyny nałożenia obejmują:

 

  1. Kilka linków exact match – linkowanie pod kilka najważniejszych fraz pokrewnych ze sobą i nielinkowanie pod inne hasła brandowe może doprowadzić do automatycznego nałożenia filtra. Ten błąd często popełniają początkujący pozycjonerzy, którzy linkują tylko pod dwie lub trzy najważniejsze frazy, co skutkuje karą. Jak można sobie z tym poradzić? Trzeba zacząć dodatkowo linkować pod frazy niezwiązane bezpośrednio z tymi, za które dostało się filtr albo stosować adresy URL w ramach anchorów. Nie warto natomiast używać narzędzia Disavow Tool.
  2. Mało treści lub brak unikalności – mała ilość treści lub treści nieunikalne mogą doprowadzić do tego, że automat nałoży karę.
  3. Niewłaściwa optymalizacja treści – okazuje się, że niewłaściwe pozycjonowanie treści również może doprowadzić do tego, że zostanie nałożony filtr. Pozycjonowanie strony za pomocą słowa lub frazy niewystępującej w jej treści przyniesie odwrotny efekt i zostanie ona zbanowana.

 

Podsumowanie

 

            System zarządzania zasobami w wyszukiwarce Google daje posiadaczom stron duże możliwości, ale nakłada jednocześnie sporo ograniczeń, których należy przestrzegać, aby uniknąć kar podczas działań SEO i SEM. Warto jest postępować etycznie i mądrze kierować swoimi działaniami, a w razie konieczności umieć wyciągnąć wnioski i próbować przywrócić poprzedni stan rzeczy przez zgłaszanie stron do ponownego rozpatrzenia. Życzymy wszystkim udanego wychodzenia z filtrów, a w razie problemów zapraszamy do kontaku i naszymi specjalistami SEO/SEM.


Głosów: 10.0/10 (32 Głosujących)


Sitepromotor kary google Sitepromotor filtr ręczny w google Sitepromotor ban w google Sitepromotor filtr ręczny w google Sitepromotor filtr ręczny w google Sitepromotor ban w google Sitepromotor filtr ręczny w google

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy. Sitepromotor ban w google

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

Sitepromotor filtr algorytmiczny w google SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Sitepromotor filtr algorytmiczny w google Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Sitepromotor filtr algorytmiczny w google Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

Sitepromotor ban w google Pozycjonowanie stron internetowych - najlepsze agencje w Poznaniu

W 2020 roku zostaliśmy wyróżnieni jako jedna z najlepszych agencji interaktywnych na terenie Poznania i okolic!

ZAUFALI NAM

Sitepromotor filtr ręczny w google Uniwersytet Wrocławski Sitepromotor filtr algorytmiczny w google Politechnika Wrocławska Sitepromotor kary google WP money Sitepromotor filtr ręczny w google Dospel Sitepromotor kary google Magellan Sitepromotor filtr ręczny w google Dolnośląska Szkoła Wyższa Sitepromotor filtr algorytmiczny w google Castrol Sitepromotor kary google eGospodarka Sitepromotor kary google OEX

Referencje

Sitepromotor filtr algorytmiczny w googleSitepromotor filtr algorytmiczny w googleSitepromotor filtr algorytmiczny w googleSitepromotor filtr algorytmiczny w googleSitepromotor filtr algorytmiczny w google

Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor filtr algorytmiczny w google Sitepromotor