Google wnikliwie monitoruje strony znajdujące się w indeksie swojej wyszukiwarki i zapewne wciąż będzie to robić, by udoskonalać usługę, która ma być według nich coraz bardziej przyjazna użytkownikowi. W związku z tym trzeba pamiętać, że Google ma narzędzia, by karać niepokornych pseudospecjalistów, którzy nieetycznymi metodami starają się promować swoje strony lub strony swoich klientów.
Do tych kar zaliczają się różnego rodzaju filtry ręczne lub algorytmiczne oraz, w skrajnych przypadkach, bany. Zdarza się jednak i tak, że w wyniku działań osób trzecich (świadomych lub nieświadomych) można wpaść w kłopoty, czego konsekwencją są różne kary nałożone przez Google. Jak wiadomo, ban to kara ostateczna, choć osobiście spotkaliśmy się z sytuacją, w której blokada nałożona na stronę została po kilku latach zdjęta, więc ze zbanowanymi domenami też można sobie poradzić. Jednak w dzisiejszym artykule postaramy się omówić kwestię filtrów i ich zdejmowania. Zapraszamy do lektury!
Filtry, jak już wspomnieliśmy, mogą mieć charakter ręczny i algorytmiczny. Te pierwsze można sprawdzić w ramach usługi Google Search Console, gdzie wyszczególnione są działania ręczne podjęte na rzecz domeny lub jej fragmentu. Jeśli domena posiada tak zwane dopasowanie częściowe, oznacza to, że została zbanowana.
W przypadku filtra algorytmicznego sprawa jest niestety dużo trudniejsza w analizie, ale po samych statystykach widać, że jest jakiś problem i szybko można ustalić, na czym on polega.
Może ich być kilka:
A co z filtrami algorytmicznymi?
Tego typu kary są nakładane przez Google z powodu nieodpowiedniej optymalizacji treści lub złego profilu linków. W przeciwieństwie do kary ręcznej ta jest nakładana automatycznie i bez ostrzeżenia, w wyniki zmiany algorytmów. Przyczyny nałożenia obejmują:
System zarządzania zasobami w wyszukiwarce Google daje posiadaczom stron duże możliwości, ale nakłada jednocześnie sporo ograniczeń, których należy przestrzegać, aby uniknąć kar podczas działań SEO i SEM. Warto jest postępować etycznie i mądrze kierować swoimi działaniami, a w razie konieczności umieć wyciągnąć wnioski i próbować przywrócić poprzedni stan rzeczy przez zgłaszanie stron do ponownego rozpatrzenia. Życzymy wszystkim udanego wychodzenia z filtrów, a w razie problemów zapraszamy do kontaku i naszymi specjalistami SEO/SEM.
Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.
Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.
Średnia ocena jakości usług SitePromotor Głosów: 5/5 (17 Głosujących)