Jak wiadomo cały czas aktualizowany jest algorytm Google, dzięki któremu jakość wyszukiwania jest coraz lepszej jakości oraz podawane dane bardziej trafne. Niewątpliwie twórcy witryn powinni być na bieżąco z wytycznymi Google dla webmasterów, które są ogólnodostępne i każdy szanujący się webmaster oraz programista webowy dobrze wie, że jest to podstawowa sprawa. Nie wiele jednak osób zdaje sobie sprawę z tego, iż istnieje również całościowe opracowanie dla osób zajmujących się stronami o nazwie Google SEO Guide, które tłumaczy się na polski jako „Optymalizacja witryn pod kątem wyszukiwarek (SEO)”.
Jak wiadomo cały czas aktualizowany jest algorytm Google, dzięki któremu jakość wyszukiwania jest coraz lepszej jakości oraz podawane dane bardziej trafne. Niewątpliwie twórcy witryn powinni być na bieżąco z wytycznymi Google dla webmasterów, które są ogólnodostępne i każdy szanujący się webmaster oraz programista webowy dobrze wie, że jest to podstawowa sprawa. Nie wiele jednak osób zdaje sobie sprawę z tego, iż istnieje również całościowe opracowanie dla osób zajmujących się stronami o nazwie Google SEO Guide, które tłumaczy się na polski jako „Optymalizacja witryn pod kątem wyszukiwarek (SEO)”.
Warto też wspomnieć iż to zintegrowane opracowanie posiada też jako dodatkowe informacje z „Akademii dla webmasterów” i ogólnie po ośmioletniej przerwie od wydania wcześniejszego opracowania nie mogło w tym PDF'ie zabraknąć takich kwestii jak m.in. wdrażanie danych strukturalnych, dostosowanie witryn do rozwiązania mobile-first index i wiele innych. Trzeba przyznać, iż opracowanie jest dość solidnie opracowane i jest dostępne w wielu wersjach językowych. Jeśli jesteście zainteresowani podstawowymi kwestiami poruszonymi w tym dokumencie zapraszamy do dalszej lektury, tych zaś którym będzie mało odsyłamy do źródła.
Tak zwane dane strukturalne, zwane również mikrodanymi, które niewątpliwie stanowią bardzo pożądany dodatek do witryn internetowych to kwestia techniczna będąca też jednym z najważniejszych czynników poruszonych w aktualnej wersji Przewodnika. Jak wiadomo rozwiązanie to pozwala na dodanie do paska z danymi o stronie takie informacje jak: opinie produktów, klientów i cen oraz m.in. lokalizacje i godziny otwarcia w Mapach Google. Ów dane jak wiadomo pojawiać się mogą w formie rich snippets.
W Przewodniku możemy też dowiedzieć się jak zaimplementować mikrodane. Do tego celu jak wiadomo można zastostować narzędzia takie jak 'Asystent do oznaczania danych' albo 'Marker danych', można również samodzielnie takie dane dodać do kodu strony a następnie jak wiadomo sprawdzić narzędziem do testowania poprawności i ewentualnych błędów.
Jak wiadomo rozwiązanie to mocno zmieniające współczesne funkcjonowanie wyszukiwarki internetowej na rzecz wyszukiwań pochodzących z urządzeń mobilnych jest bardzo mocno różniące się od wcześniej przyjętej polityki strategii Google, która zakładała pomocniczość wersji mobilnej względem desktopowej. Teraz jak wiadomo z racji tego, iż od 2010 roku procentowy udział osób korzystający z urządzeń przenośnych i dokonujących wyszukiwania właśnie tą drogą wzrósł bardzo mocno, to właśnie wyszukiwania mobilnych urządzeń mają być priorytetowo traktowane. Co się z tym wiąże, nie trudno się domyśleć - większość stron niedostosowanych do tego typu rozwiązania będzie spadała w wynikach wyszukiwania.
O tym też właśnie można przeczytać w Przewodniku, w którym znajdzie się też sugestie co do przygotowania witryn dostosowanych do tego typu rozwiązań. Jak wiadomo są trzy standardowe rozwiązania + jedno dodatkowe, o których tylko wspomnimy:
strony o odrębnych kodach HTML ładujące się dynamicznie w zależności od tego z jakiego urządzenia jest zapytanie do wyszukiwarki;
technologia RWD – elastycznego projektowania;
osobne domeny dla rozwiązania mobilnego np. m.nazwadomeny.pl i standardowego: nazwadomeny.pl – na których jak wiadomo zbudowane są osobne wersje stron www;
EXTRA_rozwiązanie - projektowanie AMP, które nie wszyscy jeszcze stosują a jest ono dedykowane dla bardziej złożonych serwisów.
Ponadto w tej części przewodnika można też przeczytać o tym, aby pamiętać o właściwym otagowaniu stron www, danych strukturalnych, unikania powszechnych błędów oraz właściwym indeksowaniu stron oraz kilku innych podstawowych kwestiach, które warto zgłębić aby pozytywnie przejść test na wersję mobilną.
W aktualnej wersji Przewodnika poczesne miejsce zajmuje też pozycja, w której mowa jest o tym aby promować swoje lokalne biznesy w zakładkach Google Moja Firma, które jak wiadomo umożliwia dodanie dokładnych informacji o lokalizacji, czasie otwarcia, usługach i wszelkich niezbędnych informacjach, którymi potencjalny przedsiębiorca może się zareklamować innym.
Co zabawne, wszak zasługuje na naszą uwagę jeśli chodzi o najważniejsze elementy zasobnego opracowania, warto jest wspomnieć na sekcję, która poświęcona jest zagadnienie zasięgania opinii od specjalistów z dziedziny SEO, Google pisze wprost aby nie bać się korzystać z usług specjalistów w celu jak najlepszego dostosowania ich witryn. Co ważne Google mając na względzie bezpieczeństwo swoich czytelników wskazuje również jakie usługi mogą/powinni świadczyć prawdziwi profesjonaliści w tej dziedzinie:
badanie słów kluczowych;
szkolenia SEO;
projektowanie treści;
analiza zawartości lub struktury serwisu;
zarządzanie kampaniami rozwoju firmy;
ekspertyzy dotyczące konkretnych rynków;
porady techniczne na temat projektowania witryn.
Ostatnim interesującym zagadnieniem, które można znaleźć we wspomnianym Google SEO Guide jest oczywiście kwestia następczego oprogramowania o nazwie GSC, które jak wiadomo zastąpiło narzędzie Google Webmaster Tools. Wspomniane narzędzie jest od 2015 roku i jak wiadomo początkowo uległa zmienia tylko nazwa, teraz natomiast można spokojnie stwierdzić, że rozwiązanie to jest dużo bardziej efektywne, o czym też można przekonać się czytając właśnie sekcję poświęconą temu zagadnieniu. Można w niej przeczytać między innymi o takich funkcjach jak: monitorowanie popularności witryny w wyszukiwarce, źródła adresów URL z błędami, generator plików ROBOTS.TXT itp.
Niewątpliwie nowy dokument związany z zagadnieniami SEO w wydaniu Google powinien zainteresować każdego kto zajmuje się profesjonalnie przygotowaniem witryn internetowych. Trzeba przyznać, że prócz podstawowych zagadnień takich jak optymalizacja treści i obrazów oraz uporządkowanie hierarchii witryny bardziej zaawansowane zagadnienia zostały przez nas w niniejszym artykule w skrócie opisane.
Zachęcam wszystkich speców z branży SEO aby poświęcili nieco czasu celem uważnej lektury tegoż opracowania, nawet w ramach utrwalenia już posiadanej wiedzy.
Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.
Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.
Średnia ocena jakości usług SitePromotor Głosów: 5/5 (17 Głosujących)