Porady dla webmasterów

Profesjonalna strona zapleczowa - jak ją zrobić?

Każdego dnia miliony osób przegląda strony internetowe, wśród nich jak wiadomo zapewne najczęściej odwiedzane są te, które znajdują się najwyżej na liście pozycjonowanych. Co z tego wynika, nie trudno się domyśleć – trzeba pozycjonować strony m.in. przez te gorszej „jakości” czyli takie, które jak wiadomo służą jako zaplecza.

 

Profesjonalna strona zapleczowa - jak ją zrobić?

 

Samo zagadnienie tworzenia tego typu stron było wielokrotnie poruszane i niewątpliwie wiele osób stara się tworzyć tego typu strony, które z mniejszym lub większym skutkiem można traktować jako takie, które będą wspierały docelową domenę, niemniej jednak trzeba też zwrócić uwagę na to, że każda domena, na której ma się zamiar postawić stronę zapleczową powinna posiadać własny adres IP, osobną domenę oraz powinna być z tego samego kraju, której strona jest pozycjonowana. Trzeba też pamiętać o jednej ważnej sprawie – jeśli przesadzi się z ilością stron zapleczowych można liczyć się z karami od Google.

 

 

Jak założyć stronę zapleczową i kiedy ją tworzyć?

 

Założenie strony zapleczowej w zasadzie jest banalnie proste, wystarczy posiadać koncepcję postawienia takowej strony, jej treść, domenę i serwer. Jakiego używać oprogramowania? Wystarczy darmowe oprogramowanie oparte o technologię Wordpress albo Joomla, niewątpliwie jest to najlepsze rozwiązanie dla osób, które posiadają ograniczony budżet a koniecznie chcą budować zaplecze – bo muszą jakby nie patrzeć pozycjonować swoją stronę główną. Warto podkreślić sprawę konieczności tworzenia unikalnych treści na stronach, o czym chyba jeszcze niektórzy zapomnieli. Dlaczego o tym przypominamy? Dlatego ponieważ od 2016 r., po aktualizacji algorytmu Google (Pingwin 4.0) brane są pod uwagę takie kwestie jak jakość treści na stronach. Osoby, które zatem powielają treści stosując tak zwany duplicate content doświadczą na pewno niemiłych konsekwencji z tym związanych.

 

 

Ruch na stronach zapleczowych

 

Jak wiadomo strony zapleczowe, jeśli są dobrze dopracowane mogą również generować ruch. Trzeba by sobie jasno też powiedzieć, iż dzisiejszy algorytm Google i ogólnie tendencje idą w tym kierunku aby strony zapleczowe były prostymi stronami, tudzież blogami tematycznymi, na których Kowalski znajdzie potrzebne informacje branżowe z tematyką, która się tego tyczy.

Co zatem należy publikować na stronach? To zależy od ich autorów, którzy niewątpliwie powinni byś specami w swoim fachu i podawać ludziom takie treści, które będą dla nich naprawdę przydatne. Warto też pamiętać aby blog był odpowiednio często aktualizowany a dodatkowo posiadał także możliwość zapisania się na newslettera i tym podobne gadżety, które nie tylko że przydatne, a dodatkowo jeszcze mogą okazać się być dobrą możliwością dodatkowego zarobkowania na samej stronie zapleczowej. Mamy tutaj na myśli między innymi reklamy kontekstowe oczywiście i różnego rodzaju linki z systemów afiliacyjnych, w których jak wiadomo płaci się za pozyskanych klientów.

 

 

Podsumowanie

 

Niewątpliwie zbudowanie dobrego zaplecza pozycjonerskiego wiąże się z dużym nakładem czasu pracy i kosztów (trzeba pamiętać o tym, że każda strona powinna znajdować się na osobnej domenie, hostingu ze zmiennym IP i posiadać unikalne treści), jeśli ktoś nie potrafi samodzielnie zbudować i zarządzać takim złożonym projektem. Trzeba pamiętać, że odpowiednio przygotowane i monitorowane strony zapleczowe – a szczególnie blogi – potrafią być dochodowymi 'gorszymi' wersjami swojej strony macierzystej, na rzecz której pracują.

I na końcu warto jeszcze dodać, że strony tego typu biorą udział w czynnym marketingu internetowym na rzecz witryny docelowej, ponieważ są też powiązane z media społecznościowymi i dając odpowiednie treści dla czytelników pozwalają niewątpliwie budować pozytywny wizerunek marki i firmy. Życzymy wszystkim dużo cierpliwości w przygotowywaniu i pielęgnowaniu stron, które nie tylko będą odpowiednio mocno wspierały MOCą stronę docelową, ale jeszcze same w sobie będą stanowiły wartościowe treści, które będą chętnie czytane.

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor