Jak wiadomo reklamy produktowe Google to jedne z najskuteczniejszych form promocji poszczególnych produktów w sieci, jak pokazują statystyki to właśnie taka forma reklamy jest jedną z najbardziej opłacalnych bo przynosi odpowiedni poziom konwersji. Jak jednak pokazuje też praktyka udoskonalania tego i owego, na pewno można z tej doskonałości jeszcze coś dodatkowo wycisnąć i tak się składa, że właśnie tak też jest można bowiem zwiększyć efektywność kampanii dzięki Google Comparison Software Services. Jeśli do tej pory jeszcze z tego nie korzystałeś/aś powinieneś koniecznie przeczytać ten artykuł, zapraszamy do lektury!
Podmioty, które korzystają z reklam produktowych są wyświetlane w zakładce Zakupy na stronie głównej wyszukiwarki i zapewne wiele osób zauważyło, że już od jakiegoś czasu prócz ofert czysto Google'owych dostępne są też oferty z innych serwisów świadczących takie usługi, dlatego też obecnie porównywarka cen produktów (wspomniane Comparison Software Services) wybiera spośród wielu firm świadczących usługi e-sprzedawców.
Jak nie wszyscy się pewnie orientują taki stan rzeczy obowiązuje, ponieważ Google otrzymało karę od Unii Europejskiej za to, że nie uwzględniało właśnie w swoim oprogramowaniu ofert innych sprzedawców na rynku, uznano to po prostu jako czyn nieuczciwej konkurencji.
Jak w praktyce wygląda kwestia dokonywania zakupów w tejże platformie? Osoba, która widzi miniaturkę z produktem może kliknąć w nią i zostanie przekierowana do strony sprzedawców, konkretnej w tym przypadku w Polsce można spotkać jak wiadomo takie porównywarki jak: Zalando, Homebook, Domodi, Nokaut albo Allani.
Jeśli zaś chodzi o samo CSS to jest to oczywiście możliwość implementacji porównywarki na swojej stronie, różnica polega tutaj tylko na tym, że zamiast Googlo'wego „Przez Google” widnieje załóżmy „Przez TwojaNazwaStrony.pl”. Z ważnych informacji warto wspomnieć, że w kampaniach produktowych można korzystać z dowolnej liczby CSS i dla każdego e-sprzedawcy jest ustalane/tworzone osobne konto Merchant Center. Trzeba też koniecznie wspomnieć, iż dla sprzedawcy ważne jest to aby znalazł odpowiedniego certyfikowanego przez Google partnera, który dodatkowo powinien mieć doświadczenie w prowadzeniu kampanii produktowych.
A jak wygląda proces wdrożenia przez partnera CSS? Oto kilka kroków:
przygotowanie pliku produktowego;
konfiguracja kampanii Merchant Center i kampanii produktowej;
koordynowanie poziomu stawek.
Nie da się ukryć, iż CSS posiada kilka dużych zalet. Po pierwsze ktoś może na swojej stronie jako certyfikowany współpracownik samego Google posiadać praktycznie niezależnie śmigający i bardzo bezpieczny sklep i na nim zarabiać. Dodatkowym plusem jest to, że są niż o ok. 20% stawki, ponieważ to co jest poza Google Shopping nie posiada dodatkowych marż. Kolejnym plusem jest zdecydowanie lepsza ekspozycja produktów na stronie poza Google Shopping.
Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.
Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.
Średnia ocena jakości usług SitePromotor Głosów: 5/5 (17 Głosujących)